|

حیات وحش از زاویه ای کمتر دیده شده؛ با دلهره های عجیب و غریب دنیای طبیعی آشنا بشید

حیوانات فقط بغلی و دوست داشتنی نیستن اینجا ما عجیب غریب ها و هولناک رو بهتون میگیم تا ببینید که دنیای طبیعی هم پر از شگفتی های کشف نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- معمولا حیوانات ناز و بغلی هستند که توجه را به خود جذب می کنند ولی بیایید مدتی را به عاشقان دنیای طبیعی عجیب و غریب اختصاص دهیم و از عجیب ترین ها را با هم ببینیم. با بیش از 8.5 میلیون حیوان در جهان شاید جای تعجب نباشد که تکامل برخی از موارد خاص را بوجود آورد.

این حیوانات ممکن است زشت باشند ولی برخی از آنها محبوب ترین ها هم هستند در بین دوست دارن موجودات عجیب و غریب از این رو در این لیست مواردی وجود خواهد داشت که احتمالا تا به حال اسم آن ها را نشنیده اید و حقایقی جالب و جدید را از آن ها به شما بازگو می کنیم در این لیست برترین حیوانات عجیب و غریب وجود دارند.

پستاندارانی با جثه موش و بومی جزیره ماداگاسکار

بیشتر شبیه به یک زنبور زشت و پر مو است تا یک پستاندار ولی این گونه در واقع متعلق به یک گونه بسیار کنجکاو است که بیشتر از بومیان جزایر ماداگاسکار هستند و با  وجود اینکه با هم ارتباط نزدیکی دارند ولی از نظر اندازه، ظاهر و سبک زندگی متفاوت هستند.

large

3ba903eb9c5c205542ee665e5b175ea5

با وجود اینکه شبیه یکدیگر نیستند بسیاری از آن ها با گونه های دیگر از حیوانات رابطه خوبی دارند برخی از آن ها عبارتند از جوجه تیغی ها، حشره خور ها، موش صحرایی و موش ها. بنابراین آن ها نمونه ای از تکامل واگرا و همگرا هستند. واگرا بودن  به این معنی است که گونه ها در یک گروه با زیستگاه و سبک های زندگی مختلف صفات مختلفی را تکامل می دهند به عنوان مثال این گونه ستون فقرات را به عنوان دفاع در مقابل شکارچیان تکامل داده است.

بزکوهی سایگا در مغولستان و قزاقستان

این گونه مطمئنا جای بز کوهی عجیب و غریب را می گیرد شاید کمی نزدیک به آهو باشد با این حال بینی عجیب و غریب آن در واقع عملکردی بسیار جدی و مهمی دارد. زندگی در چمنزار های نیمه دلپذیر آسیای میانه موجب می شود که سایکاس شرایط سختی را تحمل کند.

5c9e1be5196eb974e59b5d81f118225b

81a88f636a41ef7fc8efb596979be733

آن ها نه تنها مجبورند با تابستان داغ و زمستان یخی مقابله کنند بلکه با ابر های گرد و غبار که توسط مهاجرت ماموت ها ایجاد می شود هم سر و کار دارند. بینی های بزرگ آن ها و افتادگی شان موجب می شود قبل از ورود هوا به ریه ها، هوای گرم را سرد کنند و همچنین گرد و غبار را فیلتر کنند و به آن ها کمک می کند در یک منظره فراموش نشدنی زنده بمانند.

اژدهای دریایی به رنگ آبی

این در واقع یکی از جانوران دریایی است که اگر به چشمتون خورد بهتره که فرار کنید. این موجود روی جریان های اقیانوس حرکت می کند و علی رغم اینکه هرگز بیشتر از 1.2 اینچ رشد نمی کند یک نیش زهر آلود شرور دارد. او ناماتوسیست های زهر خود را در حیواناتی که شکار می کند جمع می کند و آن ها را ذخیره می کند تا در صورت نیاز از آن ها تغذیه کند.

28057cc4826c6742b9cc8a803be61bc3

Untitled

پاتاگونیان مارا در آرژانتین

این یک خرگوش است ؟نه نه صبر کنید کانگورو هم نیست با پاتاگونیان مارا ملاقات کنید که از آرژانتین می آید این گونه تک همسر هستند و به صورت گروه های جفت شده حرکت می کنند و جنس نر به صورت تهاجمی از جفت خود در مقابل رقبا و شکارچیان دفاع می کند . این گونه بیشتر چمن، کاکتوس، گل و دانه می خورند.

af0bc2ee5ea1a1d7601542783ca3a1d7

08855b965aafe00425bfb19cf07859c8

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها