|

۱۴۰۰ لباس چه رنگی بپوشیم؟

رنگ سال 1400 چه رنگی است؟ پای کرونا هم وسط است

امروزه هر رنگ در پنتون یک کد دارد و با آن شناسایی می‌شود. این کد رنگ از اشتباهات رایجی که در مورد رنگ‌ها روی می‌دهد، جلوگیری و هر رنگ را…

لینک کوتاه کپی شد

هر ساله کمپانی بزرگ پنتون رنگ سال را با در نظر گرفتن وقایع و شرایط زندگی مردم و حس و حال حکم‌فرما در دنیا انتخاب می‌کند. کلمه‌ی پنتون به معنای رنگ‌ها است. شاخص‌ترین فعالیت شرکت پنتون کدگذاری رنگ‌های مختلف است. این شرکت اقدام به کدگذاری رنگ‌های مختلف کرد. امروزه هر رنگ در پنتون یک کد دارد و با آن شناسایی می‌شود. این کد رنگ از اشتباهات رایجی که در مورد رنگ‌ها روی می‌دهد، جلوگیری و هر رنگ را دارای هویت می‌کند. کمپانی پنتون با کدگذاری رنگ به مرجع رنگ دنیا تبدیل شد و این مرجعیت به این شرکت این وجاهت را داد تا بتواند رنگ سال را انتخاب کند و دیگر شرکت‌ها را مجاب کند که از الگویی که این شرکت معرفی می‌کند را مرجع خود قرار دهند.

 

رنگ سال 1400

امسال شرکت پنتون به جای معرفی یک رنگ، دو رنگ را به عنوان رنگ‌های سال 2021 و 1400 معرفی کرده است. رنگ‌های سال ۲۰۲۱ رنگ زرد لیمویی روشن یا زرد کره‌ای و خاکستری روشن هستند. ترکیبی از رنگ زرد روشن لیمویی در کنار رنگ خاکستری روشن که انتخاب این دو رنگ، به شرایط قرنطینه و شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ بسیار مرتبط است.

pantone-2021-vernici-36t11vj0i8hqhssgqsmxkobnjn2e4wnz24gekvpd8ssythx9m

 

رنگ زرد روشن امسال با کد رنگی PANTONE 13-0647 یک رنگ زرد درخشان، سر زنده و با نشاط است.رنگی گرم و سرشار از انرژی خورشید.

 رنگ خاکستری نیز با کد رنگ PANTONE 17-5104  نمادی از عناصر جامد، قابل اعتماد و جاودانه است که پایه محکمی ایجاد می کند. این رنگ احساس خونسردی، مقاومت و استواری را به ما تلقین می کند. یک رنگ جذاب در کنار زرد خواهد بود که استفاده از این دو رنگ در کنار هم موجب ایجاد ترکیبی خیره کننده و زیبا می‌شود.

ترکیب زرد و خاکستری با جسارت بخشیدن به روحیه، نیاز درونی به دیده شدن، شناخته شدن و شنیده شدن صدای ما را برجسته تر می کند. ترکیبی که به بینش، نو آوری و شهود گره می خورد، احترام به خرد، تجربه و هوش، بازسازی را الهام می بخشد و ما را به سوی روش های تفکر و مفاهیم جدید سوق می دهد.

سال ۲۰۲۰ سال سخت و آشفته‌ای در تمام دنیا بود، بنابراین عجیب نیست که مؤسسه رنگ پنتون دو رنگ را به عنوان رنگ سال انتخاب کرده است، این انتخاب نشان دهنده بلاتکلیفی نیست بلکه می‌تواند یک استعاره باشد: نور انتهای تونل!

unnamed

 

دلیل انتخاب این رنگ ها از زبان معاون رئیس موسسه رنگ پنتون

لوری پرسمن، معاون رئیس مؤسسه رنگ پنتون گفت: هیچ رنگی نمی‌تواند معنای لحظه را درک کند؛ همه ما فهمیدیم که به تنهایی نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. همه ما درک عمیق‌تری از چگونگی نیاز به یکدیگر و حمایت عاطفی و امید داریم. این ترکیبی است که بیانگر انعطاف پذیری، خوش بینی و امید و مثبتی است که ما نیاز داریم.” لئاتریس آیزمن، مدیر اجرایی مؤسسه رنگ پنتون گفت: تصمیم ما انتخاب دو رنگ مستقل کنار هم است.

در توضیح این انتخاب همچنین گفته شده است: یک پیوند رنگی، پیامی از قدرت و امید را ارائه می‌دهد که هم ماندگار است و هم روح بخش. در بیانیه منتشر شده در وب سایت پنتون آمده است: “عملی و سنگی اما در عین حال گرم و خوش بین، اتحاد بین قدرت و مثبت بودن؛ این یک داستان رنگی است که احساسات متفکرانه عمیق‌تر را با وعده‌ای درخشان و دوستانه در بر می‌گیرد.

 

مدیر اجرایی کمپانی پنتون، دو رنگ مستقل خاکستری ملایم و زرد روشن را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۱ میلادی اعلام کرد و گفت: ما می دانیم که در یک زمان غیرمعمول زندگی می کنیم! و با تمام قوا سعی داریم تا آینده ای متفاوت و زیبا را متصور شویم.

رنگ ۱۷-۵۱۰۴ Ultimate Gray ، نشان دهنده طرز تفکری عملکردگرا و انعطاف پذیر است! ایده ای که می تواند همه گیر بوده و موردپسند واقع شود؛ در حالی که رنگ ۱۳-۰۶۴۷ Illuminating یعنی همتای آفتابی آن، نوعی ابراز خوش بینی و امیدواری به آینده است. ما امسال دو رنگ مکمل را اعلام کردیم! و این اتفاق دلیلی ندارد جز تاکید بر همراه بودن انسان ها با یکدیگر و تعامل. “

the-color-of-2021

 

ویژگی‌های رنگ زرد

رنگ زرد یکی از رنگهای گرم و جز رنگهای اصلی محسوب می‌شود، از نظر طیفی، رنگ زرد میان نارنجی و سبزاست. این رنگ در بیشتر فرهنگ‌ها نمایانگر دانش و معرفت و نشانه‌ی شور جوانی، آفتاب، شادی و گرما است. زرد در طیف‌های مختلف شناخته شده است که از آن جمله رنگ زرد تیره، زرد روشن، زرد لیمویی است هر کدام یک نماد خاص و متفاوتی برای خود دارد، رنگ زرد لیمویی که رنگ سال است، نماد شور و اشتیاق برای زندگی است.

mob_blueprintmini_orioleyellow-1

 

ویژگی‌های رنگ خاکستری

خاکستری به هرگونه طیف از رنگ‌های میان سیاه و سفید گفته می‌شود، نقره‌ای، طوسی، خاکستری روشن و تیره، دودی، سربی و سربی تیره طیف‌های مختلف رنگ خاکستری محسوب می‌شوند. رنگ خاکستری نماد اعتماد و اطمینان، بی طرفی، عقل و هوش، آرامش، سازش، آرامش، صرفه‌جویی، استقلال و رسمیت و گاه افسردگی است.

cover-3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها