|

راه های خانگی و کم خرج سفید کردن دندان ها

برای سفید کردن دندان ها راه های پرخرج بسیاری است که بعضی ها ترجیح می دهد با استفاده از راه های خانگی دندان هایشان را سفید کنند.

لینک کوتاه کپی شد

حتما برای شما هم پیش آمده که هرچقدر هم مسواک بزنید بازهم انگار دندان هایتان زرد است. در این جور مواقع یا باید به کلینیک های دندان پزشکی مراجعه کنید که خودتان هم می دانید هزینه های دندان پزشکی بسیار بالاست و یا می توانید راههای خانگی را برای مدتی تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه و سفیدی دندان هایتان برسید. اگر انتخاب شما راه های خانگی است پس با ما در ادامه متن همراه باشید تا بهترین راه های خانگی را برای سفیدی دندان ها معرفی کنیم.

 

چرا دندان ها زرد می‌ شوند؟

دندان ها به دو دلیل زرد می شوند که هر دو علت با افزایش سن تشدید پیدا میکنند:

1-فرسودگی و نازک شدن مینای دندان

لایه بیرونی دندان‌ها از مینای دندان تشکیل شده است. مینا لایه ای تقریباً سفید رنگ است و از ساختار عمیق‌تر دندان محافظت می‌کند. در زیر مینای دندان لایه‌ای دیگر به نام عاج قرار دارد که به رنگ زرد مایل به قهوه ای است. هنگامی که لایه مینای دندان نازک یا از بین می‌رود، دندان ها شما زرد به نظر می‌رسند. مصرف غذاهای اسیدی، بیماری لثه و روند پیری می‌توانند مینای دندان را از بین ببرند.

2-لکه‌ها

غذاها و نوشیدنی‌های خاص مانند قهوه، می توانند دندان ها را لکه دار کنند. بعضی از این غذاها و نوشیدنی ها مینای دندان را هم پوشانده و باعث افزایش زردی آن می‌شود. از دیگر مواردی که میتوانند باعث ایجاد لکه بر روی دندان ها شوند سیگار کشیدن، مصرف مواد مخدر و یا حتی مصرف انواع خاصی از آنتی بیوتیک است.

 

بیشتر بخوانید:فواید قهوه در کنار مضراتی که نباید چشم پوشی کرد!

 

 

راه های خانگی سفید کردن دندان ها 

برای رسیدن به نتیجه دلخواه در سفیدی دندان ها باید راه های زیر را چنین بار تکرار کنید.

خمیر جوش شیرین و پراکسید هیدروژن

با مخلوط کردن یک قاشق چای خوری جوش شیرین، با پراکسید هیدروژن در یک ظرف کوچک یک خمیر نازک درست کنید، از مسواک نرم برای مالیدن خمیر روی دندان استفاده کنید، و به آرامی به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید سپس بشویید ،و با خمیر دندان به طور منظم مسواک بزنید.

 

بیشتر بخوانید:کاربرد های شگفت انگیز جوش شیرین؛ از پخت نان تا تمیز کردن ماشین

 

پوست موز 

پوست موز حاوی مواد معدنی مانند منگنز و پتاسیم است که در سفید کردن دندان ها کمک می کند.

پوست موز را به قطعات کوچک ببرید و یک قطعه را بشویید و داخل آن را بر روی دندان ها مالش دهید. یک تا دو دقیقه به آرامی روی دندان هایتان بکشید وبعد دهان خود را با آب شستشو دهید. این کار را یک بار در روز به صورت متناوب انجام دهید تا دندان های سفیدتر داشته باشید.

 

خمیر نمک دریا و جوش شیرین 

یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با 1/2 قاشق چای خوری نمک دریا با یک کمی آب در یک ظرف کوچک مخلوط کنید، تا یک خمیر نازک ایجاد شود، از مسواک نرم برای مالیدن خمیر روی دندان استفاده کنید ، و به آرامی به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید سپس با آب بشووید و پس از آن با خمیر دندان به طور منظم مسواک بزنیید.

 

کرفس و سیب

کرفس و سیب اثر رنگدانه‌های ناشی از مواد غذایی را از روی دندانها پاک می‌کنند. خوردن کرفس و سیب؛ این دو خوردنی حاوی سلولزهای رشته‌ای هستند که مانند یک مسواک طبیعی می‌توانند به آرامی و بدون ضرر، دندانها را تمیز و سفید کنند. این خوردنی‌ها اثر رنگدانه‌های ناشی از مواد غذایی را از روی دندانها پاک می‌کنند.

 

روغن نارگیل

انگشتان دست خود را با روغن نارگیل بر روی دندان خود بکشید. (می توانید از مسواک هم استفاده کنید). یک دقیقه یا دو بار به آرامی روی دندان هایتان بکشید و بعد دهان خود را با آب شستشو دهید. این کار را هر روز صبح انجام دهید.

بیشتر بخوانید:انواع روغن نارگیل و 13 فواید آن + جزئیات

iStock_000027430327_Large

 

خمیر پودر زردچوبه

یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه ارگانیک و کمی آب را در یک ظرف کوچک مخلوط کنید، تا یک خمیر نازک ایجاد شود، از مسواک نرم برای مالیدن خمیر روی دندان استفاده کنید و به آرامی به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید مراقب باشید که پاشیده نشود، زیرا می تواند همه جا رارنگی کند! با آب بشویید و پس از آن با خمیر دندان به طور منظم مسواک بزنید .

 

خمیر آب لیمو و جوش شیرین

یک قاشق چای خوری آب لیمو را با جوش شیرین به مقدار لازم ، مخلوط کنید ،تا یک خمیر نازک ایجاد شود، سپس با مسواک نرم و به آرامی به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید با آب بشویید، سپس با خمیر دندان به طور منظم مسواک بزنید تا آبلیمو از بین برود.

 

برگ ریحان

در این روش، چند برگ ریحان را بسیار ریز کنید و کمی جوش شیرین و نمک به آن اضافه کنید؛ به شکلی که در انتها، یک خمیر سبز رنگ ایجاد شود. به مدت 5 دقیقه، با این خمیر دندان هایتان را مسواک بزنید. یکی از مزیت‌های این روش، طعم مطلوب خمیر ریحان است. به دلیل طبیعی بودن مواد مورد استفاده در این روش، می‌توانید هفته‌ای دو مرتبه اقدام به این کار کنید.

 

خمیر توت فرنگی و جوش شیرین

یک توت فرنگی بزرگ را برش دهید و له کنید و با ½ قاشق چای خوری جوش شیرین ،هم بزنید تا صاف و مخلوط شوند مخلوط را بر روی دندانها بپاشید و 5 دقیقه صبر کنید.بشویید و سپس برای حذف تمام توت فرنگی با خمیر دندان به طور منظم و یا جوش شیرین مسواک بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها