|

(ویدئو) استفراغ نهنگ عنبر ماهیگیران یمنی را میلیونر کرد!

ماهیگیران یمنی می‌خواهند هر چه زودتر این ماده ارزشمند را به فروش برسانند چرا که هرچه زمان طولانی‌تر شود اوضاع آنان هم چالش برانگیزتر خواهد …

لینک کوتاه کپی شد

چند ماهیگیر خوش شانس یمنی پس از یافتن لاشه یک نهنگ عنبر که در بدنش حاوی ماده عنبر بود یک شبه میلیونر شدند.

به گزارش فرارو، نهنگ عنبر یا شاه‌نهنگ بزرگ‌ترین نهنگ دندان‌دار است. نهنگ‌های عنبر در تمام اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند. غالباً رنگ آن‌ها سیاه مایل به قهوه‌ای یا خاکستری تیره است که سر بزرگ نهنگ‌های عنبر تقریباً یک‌سوم طول بدن را تشکیل می‌دهد. اما شهرت این شاه‌نهنگ به خاطر ماده عجیب و منحصر به فردی است که تولید می‌کند؛ یعنی عنبر.

عنبر با نام تجاری Amber ماده‌ای است که توسط دستگاه گوارش نهنگ عنبر تولید می‌شود تا بدن او را در زمان ورود اجسام تیز و سخت به دهان محافظت کند. این ماده به صورت استفراغ از دهان نهنگ و یا از مخرج او خارج می‌شود که پس از خروج ماده‌ای نرم، قهوه‌ای رنگ با بوی شدید مدفوع محسوب می‌شود، اما این ماده به مرور زمان و طی سال‌ها در آب دریا تغییر رنگ می‌دهد و تبدیل به جسمی سخت و خاکستری‌رنگ با رایحه‌ای عجیب و در عین حال شیرین می‌شود.

به گفته محمد عبده یکی از این ماهیگیران در عدن آن‌ها لاشه این نهنگ را روز شنبه در حدود ۳۰ کیلومتری خلیج عدن مشاهده کردند. وی گفت: من و سه نفر از همکارانم یک نهنگ مرده بزرگ پیدا کردیم. نهنگ بسیار بزرگ بود و با کمک دیگر ماهیگیران آن را به ساحل منتقل کردیم.

پس از انتقال به ساحل این ماهیگیران شکم نهنگ را شکافته و عنبر را از آن استخراج کرده اند. به گفته یکی از ماهیگیران وزن عنبر ۱۲۷ کیلوگرم بوده است.

او گفت بسیاری از تجار از کشور‌های حوزه خلیج فارس با ما تماس گرفته و پیشنهاد خرید آن را داده اند. یکی از تجار نیز حاضر است به ازای هر کیلو عنبر ۱۲ هزار دلار پرداخت کند.

چند مرد مسلح در خانه‌ای که این ماده خوشبو در آن قرار دارد محافظت می‌کنند. ماهیگیران می‌خواهند هر چه زودتر این ماده ارزشمند را به فروش برسانند چرا که هرچه زمان طولانی‌تر شود اوضاع آنان هم چالش برانگیزتر خواهد شد.

چگونگی تقسیم پول حاصل از فروش عنبر نیز از دیگر اختلافاتی است که این ماهیگیران دارند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها