|

اولین تصویر از آرامگاه ابدی حمیدرضا صدر؛ پیکر صدر در شهر محبوبش آرام گرفت

حمیدرضا صدر

پیکر حمیدرضا صدر بعد از اتمام تحقیقات علمی به ایران منتقل و امروز (شنبه ۱۳ شهریورماه) در قطعه نام‌آوران بهشت زهرای تهران آرام گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

فرزند حمیدرضا صدر، نویسنده، منتقد سینما و مفسر فوتبال که ۲۵ تیرماه در پی ابتلا به سرطان و در آمریکا از دنیا رفت در صفحه‌ای که برای پدرش باز کرده و آن را اداره می‌کند، با اعلام این خبر نوشته است: «امروز بابا را به خاک سپردیم، همان خاکی که دوستش داشت، همان خاک وطن، خاک تهران، شهر محبوبش.

به گزارش «شایانیوز»، پدر فقط یک آرزو داشت و شمایی که کتابش را تا آخر خوانده‌اید می‌دانید. تنها وصیت پدر این بود: اهدای بدنش به مرکز علمی جهت تحقیقات پزشکی. حدود یک سال پیش تصمیمش را گرفت و من و مامان به او قول دادیم خواسته‌اش را اجرا کنیم. از لحظه‌ای که برگه‌های اهدای بدن را امضا کرد، به گفته خودش انرژی گرفت و خوشحال شد؛ خوشحال که تمام اعضای بدنش و به‌خصوص آن تومورهای لعنتی کمکی خواهند کرد به دیگر بیماران، به پزشکان، به آیندگان؛ خوشحال که دیگر هر آن‌چه را داشت تقدیم خواهد کرد به دنیا، تا ذره آخر.

بعد از اتمام تحقیقات علمی، پدر به ایران آورده شد تا جایی باشد که به آن تعلق داشت، در کنار شما دوستانی که دوستش داشتید و دارید. از این‌که به دلیل شیوع سرسام‌آور ویروس کرونا نتوانستیم در حضور شما یاران پدر را به خاک بسپاریم عذرخواهی می‌کنیم. بدون شک بابا هرگز دلش نمی‌خواست جان شما عزیزان به خاطر مراسم او به خطر بیفتد.

از سال‌ها پیش هروقت طبق عادتش حرف از مرگ و مردن و گورستان و قبر می‌زد، با خنده و به قول خودش کمی پُز به همه می‌گفت: «من که در قطعه نام‌آوران جا دارم. شما برید فکر خودتان را بکنید». و قسمت این بود که همان بشود که می‌گفت.

امروز بابا در بهشت زهرا در قطعه ۲۵۵، ردیف ۲۰ شماره ۲۲ جای گرفت، در قطعه نام‌آوران، در میان درختان سرسبز و زیبای کاج و در نزدیکی دوستان ورزشکارش چون ناصر حجازی. امروز بابا آرام گرفت، در خاک وطنش، در شهر دلبندش تهران، شهری که می‌دانست دیگر آن را نمی‌بیند، شهری که بدون او دیگر برای من همان شهر نیست، شهری که از حالا به بعد همیشه چیزی کم خواهد داشت، همیشه.»

1007608_678

بیوگرافی حمیدرضا صدر

حمیدرضا صدر متولد ۳۰ فروردین ۱۳۳۵ در شهر مشهد بود که پس از مدتی مبارزه با بیماری سرطان در روز جمعه (۲۵ تیرماه) و در سن ۶۵ سالگی در آمریکا از دنیا رفت. صدر دانش‌آموخته رشته برنامه‌ریزی شهری در دانشگاه تهران و لیدز انگلستان بود و سال‌ها به عنوان نویسنده و منتقد سینما، و همچنین مفسر فوتبال در برنامه‌های تلویزیونی فعالیت داشت. «نیمکت داغ»، «روزی روزگاری فوتبال»، «پسری روی سکوها» و «تو در قاهره خواهی مرد» از جمله کتاب‌های منتشرشده او هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • حمیدرضا بصیری ارسالی در

    خدایش بیامرزد عالیجناب حمید خان صدر را،، ولی بچه تهرون نبوده که،، پسرشون مرتب ذکر کردن که،، در شهر تهران فلان و بهمان،، بچه مشهد بوده و اینکه اصرار کردن در شهر خودشون تهران دفن بشن،، بنظرم درست نیست که، تاکید کنن...!!! روحش شاد و یادش گرامی... آمین یا رب العالمین 🌺🌹🌴🥀🌷

  • حسام الدین ارسالی در

    روحش شاد یادش گرامی استاد حمیدرضا صدر انسان دوستداشتنی بودن برای مخاطبین بخصوص ورزشی‌ها،حالا پسر ایشون چه به اشتباه چه درست نوشتن:پدرشون عاشق شهرشون تهران بودن دوست داشتن بعداز دنیا رفتن تو تهران به خاک بسپارنش،ما دنبال چی هستیم کی چی میگه الان راحت شدی دوست عزیز اصلا خدا بیامرز بچه مشهد بودن شما درست میگی مهم اینه که بعد از دنیا رفتن با سپردن بدنشون کمکی کردن هم نوع خودش،خدا ازش رازی باشه

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها