|

استراتژی بازنده از ومبلی تا نقش جهان؛ ورود پنالتی‌زن

استقلال

نکونام و مجیدی، علاقه زیادی داشتند تا با ورود پنالتی‌زن شانس تیم‌شان را بالا ببرند و هر دو نفر هم، موفقیت چندانی در این زمینه نداشتند.

لینک کوتاه کپی شد

فولاد در ضربات پنالتی فینال جام حذفی، توانست استقلال را ببرد و به جام قهرمانی برسد. از استقلال، دو نفر پنالتی خراب کردند و یک بازیکن فولاد هم، پنالتی از دست داد که با تصمیم بیژن حیدری و تکرار ضربه، موفق به گلزنی شد. جالب اینجاست دو نفر از این سه نفر، به عنوان یار تعویضی در دقایق پایانی وارد زمین شده بودند. نکونام و مجیدی، علاقه زیادی داشتند تا با ورود پنالتی‌زن شانس تیم‌شان برای پیروزی را بالا ببرند و هر دو نفر هم، موفقیت چندانی در این زمینه نداشتند. فولاد بجز فروزان دروازه‌بان، موسوی، عبدالله‌زاده و میری را در دقایق پایانی به زمین فرستاد. دو نفر از این سه نفر، پشت ضربه پنالتی رفتند. استقلال هم داریوش شجاعیان را وارد زمین کرد و او، زننده چهارمین پنالتی استقلال بود.

به گزارش«شایانیوز»، از بین دو تعویضی نکونام برای ضربات پنالتی، موسوی و عبدالله‌زاده پنالتی زدند. موسوی که اولین پنالتی‌زن فولاد بود، ضربه پنالتی را از دست داد. بیژن حیدری اما، بخاطر جلو آمدن مظاهری این ضربه را تکرار کرد. موسوی ضربه دوم را هم بد زد اما خوش شانس بود که توپ پس از برخورد به دستان مظاهری، در نهایت وارد دروازه شد. عبدالله‌زاده، دیگر پنالتی‌زن تعویضی فولاد توانست پشت ضربه پنالتی موفق باشد. مجیدی هم پنالتی چهارم تیمش را به داریوش شجاعیان داد. شجاعیان، پنالتی را خراب کرد و تیر خلاص را به امیدهای استقلال زد.

دو بازیکن از سه بازیکن تعویضی لحظات پایانی که پشت ضربه پنالتی رفتند، نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند. همان اتفاقی که در فینال یورو افتاد و انگلیس، بازی را بخاطر تصمیمات مشابهی از گرت ساوتگیت واگذار کرد. انگلیس، در ضربات پنالتی از ایتالیا جلو بود اما رشفورد و سانچو که ساوتگیت آن‌ها را فقط برای پنالتی‌زدن وارد زمین کرده بود، با خراب کردن دو ضربه پیاپی ورق را به نفع ایتالیا برگرداندند. تماشای این تجربه بزرگ هم، باعث نشد مربیان فولاد و استقلال در تصمیم‌شان تجدید نظر کنند و هر دو، بابت این تعویض‌ها ضرر کردند. هر چند فولاد و نکونام، خوش شانس بودند که با تکرار پنالتی، تاوانی بابت اشتباه‌شان ندادند.

منبع: فوتبال 360

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی