|

واکنش ایران به ادعای ورزشکار کره‌جنوبی علیه جواد فروغی

جواد فروغی

سفارت ایران در بیانیه ای، ضمن تبریک به جواد فروغی از ورزشکاران سایر کشور‌ها درخواست کرد به احساسات و غرور ملی مردم ایران احترام بگذارند.

لینک کوتاه کپی شد

در پی اظهارات ورزشکار کره جنوبی علیه عضویت جواد فروغی مدال آور ایرانی در یکی از نهاد‌های نظامی کشورمان که از روی بی اطلاعی و تبلیغات رسانه‌های معاند انجام گردید، سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول با انتشار بیانیه‌ای به این اظهارات واکنش نشان داد.

به گزارش«شایانیوز»، سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول در بیانیه خود، ضمن تبریک به جواد فروغی بابت کسب مدال طلا در مسابقات تیراندازی المپیک، از ورزشکاران سایر کشور‌های جهان به ویژه ورزشکاران کره جنوبی درخواست کرد ضمن پرهیز از ورود به مسائل شخصی، به احساسات و غرور ملی مردم ایران احترام گذاشته و از اتهام زنی ناروا، غیر اخلاقی و غیر ورزشی خودداری نمایند و در جهت روحیه ورزشی و دوستی میان ملت‌ها گام بردارند.

سفارت کشورمان همچنین جمهوری اسلامی ایران را قربانی تروریسم خوانده و تصریح نمود، مهمترین گواه این امر ترور فرمانده ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران سردار قاسم سلیمانی به عنوان سردمدار مبارزه با القاعده و داعش، به دستور مستقیم رئیس جمهور پیشین آمریکا به عنوان بزرگترین حامی گروه‌های تروریستی در منطقه و جهان می‌باشد.

در بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول همچنین تاکید شده است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظامی، رسمی، مهم و قدرتمند جمهوری اسلامی ایران، نقش بسیار مهمی در دفاع از کشور و ملت ایران و همچنین ایجاد صلح، ثبات و امنیت منطقه خاورمیانه داشته و دارد و تاکنون هزاران شهید در این راه داده است، همچنانکه اگر قهرمانان سپاه پاسداران ایران نبودند، گروه‌های تروریستی از جمله القاعده و داعش، کل منطقه خاورمیانه، اروپا و چه بسا شرق آسیا را بی ثبات و ناامن کرده بودند.

منبع: ایسنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها