|

کار پیچیده والیبالیست های ایران برای صعود از مرحله اول

تیم ملی والیبال ایران

شکست نابهنگام و غیره منتظره برابر کانادا، باعث شده کار والیبالیست های ایران برای صعود از گروه اول حسابی پیچیده شود.

لینک کوتاه کپی شد

کمتر کسی تصور می‌کرد کانادا بتواند والیبال ایران را به چالش بکشد و حتی در خطر حذف زودهنگام از بازی‌های المپیک قرار دهد! با این حال این اتفاق رخ داده و یک شکست نابهنگام و غیره منتظره برابر کانادا، باعث شده کار شاگردان ولادیمیر آلکنو برای صعود از گروه اول حسابی پیچیده شود.

به گزارش«شایانیوز»، بازیکنان تیم ملی ایران در دیدار اول، لهستان، مدعی قهرمانی این دوره از بازی‌ها را در دیداری تماشایی با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دادند. آن‌ها در بازی دوم، تیم ضعیف ونزوئلا را هم سه بر صفر از پیش رو برداشتند. در شرایطی که همه چیز مهیای این بود که ایران با برتری برابر تیم نه چندان قدرتمند کانادا، سومین پیروزی اش را جشن بگیرد و در صدر جدول گروه نخست این بازی‌ها قرار بگیرد، در عین ناباوری، ایران بازی را ۳ برصفر در یک بازی ضعیف واگذار کرد تا وضعیتش در جدول پیچیده شود.

کار سخت ایران برای صعود

در گروه او به غیر از ایران، تیم‌های لهستان، ژاپن، ایتالیا، کانادا و ونزوئلا هم حضور دارند. از این گروه ۴ تیم به مرحله بعدی صعود می‌کند، ولی عجیب آنکه الان شرایط جدول به گونه‌ای است که ممکن است ایران حتی در همین مرحله از بازی‌ها حذف شود! در واقع بازی‌های خوب ژاپن به عنوان میزبان در این گروه، حسابی معادلات را به هم زده است. ژاپنی‌ها همین روز گذشته موفق شدند ایتالیا یکی دیگر از تیم‌های مدعی این گروه را شکست دهند.

با آن نتیجه، حالا ۴ تیم از ۶ تیم حاضر در گروه اول، ۲ برد دارند و هر آن ممکن است اتفاق غیره منتظره‌ای رخ دهد! فعلا با نتایج به دست آمده تیم ملی والیبال ایران بعد از لهستان و ژاپن در رده سوم جدول گروه قرار گرفته است، ولی مشکل اینجاست که ایران بازیهایش راحتش را انجام داده و باید مهیای دو دیدار دشوار برابر ایتالیا و ژاپن شود!

 بازی با ایتالیا برای تیم ملی ایران بازی مرگ و زندگی است

ایتالیا که فعلا در جدول رده بندی در رده چهارم و پشت سر ایران قرار دارد رقیب بعدی ملی پوشان ایرانی است و همین موضوع به خوبی حساسیت دیدار را به تصویر می‌کشد. با توجه به این رودررویی مستقیم به نظر می‌رسد بازی با ایتالیا برای تیم ملی ایران بازی مرگ و زندگی باشد؛ اگر ایران بتواند ایتالیا را ببرد در فاصله یک هفته مانده به پایان، صعودش را قطعی می‌کند، در غیر این صورت حتی ممکن است وداع زودهنگامی داشته باشد.

تنها موردی که می‌تواند ایران را امیدوار نگه دارد، شکست ژاپن در دیدار بعدی برابر لهستان است. در این صورت، جدال آخر ایران با ژاپن جدالی سوپرحساس خواهد شد و ایران با برتری احتمالی برابر ژاپن شانس صعود خواهد داشت. نتایجی به غیر از آنچه که در بالا عنوان شد، می‌تواند ایران را خیلی زود و بعد از شکست احتمالی برابر ایتالیا، از المپیک توکیو کنار بگذارد!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها