|

ساعت بازی ایران و لهستان امروز 2 مرداد 1400

والیبال ایران

بلندقامتان والیبال کشورمان در اولین گام خود در مسابقات المپیک‌۲۰۲۰ توکیو، از ساعت‌۱۵:۱۰ امروز به‌مصاف لهستان خواهد رفت.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی والیبال کشورمان در اولین گام خود در مسابقات المپیک‌ ۲۰۲۰ توکیو، از ساعت‌۱۵:۱۰ امروز به‌مصاف لهستان خواهد رفت. شاگردان ولادمیر آلکنو که در رقابت‌های لیگ جهانی امسال عملکرد پرنوسانی داشتند، حالا باید در مهم‌ترین تورنمنت ورزشی‌شان شرکت کنند. حریف امروز کشورمان، اما تیم آشنای لهستان است؛ تیمی که در این دوره از بازی‌ها یکی از مدعیان اصلی عنوان قهرمانی نیز محسوب می‌شود.

به گزارش«شایانیوز»، بلندقامتان والیبال کشورمان به‌ خوبی از این تیم و ستاره‌های نامی آن شناخت دارند و آلکنوی روس هم بهتر از همه می‌داند که امروز چه بازی سخت و دشواری دارد. آخرین بازی ایران و لهستان به لیگ جهانی والیبال که ۲ ماه قبل برگزار شد، باز‌می‌گردد. ایران در آن مسابقه با نتیجه ۳‌بر ۰ از لهستان شکست خورد. البته والیبال ایران با آلکنو در این دوره از رقابت‌های جهانی، بیشتر به‌دنبال رسیدن به ترکیب مناسب برای بازی‌های المپیک بود تا کسب مقام و پیروزی.

مشکل بزرگ ایران در دریافت‌ها

چیزی که در لیگ ملت‌ها مشخص و واضح بود، مشکل ایران در دریافت و سرویس‌ها بود که به‌خوبی نشان‌دهنده ضعف تکنیکی و البته پایین‌بودن سطح والیبال کشورمان است. بدون‌شک امروز ایران در مقابل سرویس‌های لئون و کورک روز آرامی را پیش رو نخواهد داشت. تنها‌تیمی که با ۲ لیبرو به مسابقات آمده، ایران است و این خود نشان‌دهنده ضعف دریافت است.

مسابقات والیبال المپیک بدون سرود ملی!

سرود‌های ملی در مرحله گروهی مسابقات والیبال المپیک ۲۰۲۰ پخش نخواهند شد. این وضعیت دقیقا مشابه رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال خواهد بود؛ چرا‌که در آن مسابقات فدراسیون جهانی تصمیم گرفت سرود‌های ملی را قبل از شروع هر بازی پخش نکند. برگزارکنندگان این رقابت‌ها تصمیم گرفتند برای صرفه جویی در وقت و کوتاه‌کردن بازی‌ها چنین اقدامی را انجام دهند. همچنین ماروشک اعلام کرده است که احتمال اینکه مسابقات دیر شروع شود، وجود دارد. پخش‌نشدن سرود‌های ملی تا مرحله یک‌چهارم نهایی ادامه خواهد داشت و باید دید مسئولان برگزاری مسابقات چه تصمیماتی را در آینده خواهند گرفت.

بازتاب نخستین بازی ایران در سایت فدراسیون جهانی

فدراسیون جهانی والیبال معتقد است که لهستان بازی دشواری مقابل ایران در المپیک توکیو خواهد داشت. سایت رسمی فدراسیون جهانی والیبال دربا‌ره این دیدار نوشت: تیم ملی والیبال لهستان به‌تازگی موفق شده است به مدال نقره لیگ ملت‌های‌۲۰۲۱ والیبال دست یابد. لهستان که به‌عنوان قهرمان جهان شناخته می‌شود، در این المپیک سعی می‌کند که به حسرت چهل‌وپنج‌ساله خود پایان دهد و موفق شود روی سکوی المپیک قرار بگیرد. تیم ملی والیبال لهستان در المپیک‌۱۹۷۶ مونترال موفق شد به مدال طلا دست یابد.

لهستان در بازی اول خود در المپیک مشکل خواهد داشت، چرا‌که باید مقابل ایران قرار بگیرد. قطعا بازیکنان ایران کار را برای لهستان سخت خواهند کرد، چرا‌که تیم ملی والیبال ایران با هدایت سعید معروف و گروه جوان و مستعد مانند میثم صالحی، صابر کاظمی و علی‌اصفر مجرد پا به میدان این رقابت‌ها خواهد گذاشت. لازم به ذکر است که معروف، دومین المپیک خود را تجربه می‌کند.

والیبال ایران می‌تواند دردسرساز شود

رسانه‌های لهستانی هم نسبت به مسابقه امروز ۲ تیم ایران و لهستان واکنش نشان دادند و از ایران به‌عنوان حریفی خطرناک که می‌تواند دردسرساز شود، یاد کرده‌اند. در گزارشی که خبرگزاری رسمی ورزش لهستان برای این بازی منتشر کرده، آمده است: ولادیمیر آلکنو، مربی معروف روس، هدایت والیبالیست‌های ایران در المپیک‌۲۰۲۰ توکیو را برعهده دارد. آلکنو مربی باتجربه‌ای است که طلای المپیک لندن‌۲۰۱۲ را به نام خود کرده است. تیم ملی والیبال ایران درحالی پا به میدان این رقابت‌ها خواهد گذاشت که در لیگ ملت‌های والیبال نتایج خوبی نگرفت و در این مسابقات به‌کلی نا‌امید شد. در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال که در ریمینی ایتالیا پیگیری شد، تیم ملی والیبال ایران به ۵ پیروزی و ۱۰‌شکست دست یافت.

این رسانه لهستانی با اشاره به شکست ایران مقابل لهستان در لیگ ملت‌های والیبال ادامه داد: در دست سوم دیدار ایران و لهستان در لیگ ملت‌های والیبال آلکنو بر سر بازیکنان فریاد زد: خجالت نمی‌کشید؟ همسران، فرزندان و والدین شما این بازی را تماشا نمی‌کنند؟! البته این صحبت‌ها بی‌تأثیر بود و ایران در آن بازی شکست خورد. بعد از لیگ ملت‌های والیبال تیم ملی والیبال ایران درگیر حاشیه‌های رسانه‌ای شد، چرا‌ که فرهاد قائمی، ملی‌پوش ایرانی، با صحبت‌هایی در رسانه‌ها علیه آلکنو جو تیم ملی ایران را متشنج کرد. باید دید که جو متشنج‌ شده در تیم ملی والیبال بر عملکرد والیبالیست‌های ایران در توکیو تأ‌ثیر خواهد گذاشت یا خیر؟ لهستانی‌ها در ۳ مسابقه اخیر با ایران به پیروزی رسیده‌اند. البته تیم ملی والیبال ایران در صورت برخوردار‌بودن از شرایط خوب ممکن است برای لهستان دردسر ایجاد کند.

منبع: شهرآرانیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی