|

فغانی:‌ با شناخت خوب از تیم‌ها دربی را قضاوت می کنم

داور دربی 96 گفت: با توجه به اینکه من و تیم‌های استقلال و پرسپولیس شناخت خوبی از هم داریم، مشکلی برای قضاوت این بازی ندارم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از فارس، علیرضا فغانی درباره انتخاب خود به عنوان داور دربی 96 پس از بازگشت به کشورمان اظهار داشت: با توجه به تعطیلی لیگ استرالیا، شرایطی فراهم شد که به کشورمان بیایم. با نظر فدراسیون قرار است دربی و بر‌خی بازی های دیگر را تا پایان فصل قضاوت کنم. تا هفته گذشته در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق سه قضاوت انجام دادم و با وجود تعطیلی لیگ استرالیا، در کوران رقابت‌های آسیایی بودم.

وی افزود: متاسفانه هواداران به دلیل کرونا نمی‌توانند در ورزشگاه حضور یابند اما امیدوارم شرایط خوبی برای این دربی رقم بخورد تا افرادی که از تلویزیون تماشاگر مسابقه هستند، لذت ببرند.

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان درباره اینکه پس از حدود دو سال در شرایطی قرار است اولین قضاوت خود را در مسابقات داخلی انجام بدهد که برای نخستین بار در کشورمان در ورزشگاه خالی از تماشاگر قضاوت می‌کند، گفت: به هر حال این شرایطی است که ویروس کرونا ایجاد کرده اما این تجربه را اوایل شیوع ویروس در استرالیا هم داشتم. آنجا و البته در لیگ قهرمانان آسیا دیدارهای زیادی را بدون حضور تماشاگران سوت زده‌ام.

فغانی ادامه داد: هرچند غیبت تماشاگران، اتفاق خوبی نیست اما مهم سلامتی عوامل برگزاری بازی، بازیکنان، مربیان و از همه مهم‌تر خود هواداران است. دربی هم همیشه حس و حال خوبی دارد و طرفداران دو تیم می‌توانند با تماشای آن از طریق تلویزیون مشغول شوند.

وی درباره اینکه برخلاف لیگ استرالیا و همچنین مسابقات مراحل یک چهارم به بعد لیگ قهرمانان در کشورمان همچنان خبری از سیستم VAR نیست، گفت: اکنون در سطح آسیا هم در برخی از مسابقات لیگ قهرمانان و مقدماتی جام جهانی خبری از VAR  نیست. این سیستم در استرالیا، اروپا و برخی از کشورهای آسیایی وجود دارد اما جوری نیست که در همه مسابقات و همه کشورها باشد. 

داور فوتبال کشورمان اضافه کرد: امیدوارم با حضور تیم جدید در فدراسیون فوتبال و اینکه قرار است حسن کامرانی‌فر به عنوان دبیرکل انتخاب شود، اتفاق‌های خوبی بیفتد. انتخاب وی برای این پست که خارج از تشکیلات داوری است، سبب خوشحالی و افتخار همه ما است. کامرانی‌فر در AFC  و فیفا شناخته شده و به زبان انگلیسی مسلط است. به همین دلیل می‌توان امیدوار بود که پروسه VAR  عملیاتی و مراحل ابتدایی اش طی شود تا با گذشت مدت زمانی که تجهیز ورزشگاه ها به این سیستم نیاز دارد، بتوانیم دست کم از اواخر فصل آینده شاهد استفاده از VAR در کشورمان باشیم.

فغانی درباره اینکه آیا حواشی روزهای اخیر روی عملکرد وی در قضاوت بازی پرسپولیس و استقلال تاثیرگذار نیست، عنوان کرد: زیاد این حواشی را دنبال نکردم اما قضاوت من در چارچوب خاصی است. هر دو تیم را به خوبی می‌شناسم و آنها هم به خوبی مرا می‌شناسند. به همین دلیل مشکلی برای قضاوت بازی ندارم و ان‌شاءالله در نهایت دیدار تماشاگرپسندی ببینیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها