|

اسکوچیچ دیگر سرمربی تیم ملی نیست؟!

مدیران فدراسیون با گذشت ۶ روز از آخرین بازی تیم ملی در مرحله اول، هنوز فرصت پیدا نکرده‌اند از بالای ابرها پایین بیایند.

لینک کوتاه کپی شد

زمانی که تیم ملی از مسابقات منامه بازگشت، همه گمان می‌کردند در کمترین زمان نسبت به اعلام برنامه‌های تیم ملی اقدام شود؛ اما این اتفاق نیفتاد. در حقیقت مدیران فدراسیون با گذشت ۶ روز از آخرین بازی تیم ملی در مرحله اول، هنوز فرصت پیدا نکرده‌اند از بالای ابرها پایین بیایند.

وقتی سکوت معنادار مدیران فدراسیون فوتبال در قبال آینده کاری دراگان اسکوچیچ طولانی شد، رسانه‌ها شروع به گمانه‌زنی کردند. یکی برانکو را به ایران برمی‌گرداند و دیگری روی نام کالدرون تاکید می‌کرد و یکی هم علی دایی را سرمربی آینده تیم ملی می‌دانست. اینها گمانه‌زنی بود. جدا از کارلوس کی‌روش که واقعا با او مذاکره‌ای صورت گرفته بود آن هم پیش از حضور تیم ملی در منامه.

وقتی فضای گمانه‌زنی رسانه‌ها غلیَظ شد، رئیس فدراسیون به دوست صمیمی‌اش محمود رضایی که او را مدیر رسانه‌ای تیم ملی کرده سفارش کرد موضع فدراسیون را بیان کند.

او هم دقیقا همانی را گفت که منظور عزیزی خادم بود. این پاراگراف را با دقت بخوانید: «به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، محمودرضا رضایی در ابتدا گفت: به یاری خدا و با همت و جدیت ویژه کادر مدیریتی فدراسیون، تیم ملی و بازیکنان موفق شدیم بهترین نتایج ممکن را در دور برگشت رقابتهای انتخابی رقم بزنیم.»

در حقیقت عزیزی خادم فقط به خودش، مجتبی خورشیدی که مدیر (شما بخوانید سرپرست) تیم ملی بود و همین طور بازیکنان نمره داده است. در این میان سهمی برای اسکوچیچ و کادر فنی قائل نشدند چون باور داشتند که هر چه اتفاق افتاده به دلیل مدیریت قدرتمند فدراسیون فوتبال و توانایی خود بازیکنان بوده است.

این اظهار نظر کاملا شفاف نشان می‌دهد که فدراسیون ۱۰۰ درصد با سرمربی جدید پا به مسابقات مرحله دوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا می‌گذارد.

خبرورزشی تنها رسانه‌ای بود که از ریز مذاکرات فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش آن هم قبل از مسابقات منامه پرده برداشت و ارقام را هم فاش کرد. یعنی فدراسیون پیش از مسابقات منامه هم اعتقادی به اسکوچیچ نداشت. فدراسیون قبل از بازی‌های منامه آنقدر نگران بود که شخص عزیزی خادم با وساطت یک رستوران دار معروف با کی روش مذاکره کرد؛ اما رقم ۴/۳ میلیون دلار برای کی‌روش و همه دستیارانش برای ۳ سال از یک سو و البته روابط غیردوستانه عزیزی خادم و کی‌روش در زمان حضور او در هیات رئیسه فدراسیون از سوی دیگر موجب شد کی‌روش به این پیشنهاد پاسخ منفی بدهد.

با این اظهار نظر صریح از سوی دوست عزیزی خادم و البته شواهدی که درباره مذاکره با کی‌روش وجود دارد به این نتیجه رسیده‌ایم که فدراسیون اسکوچیچ را در معادلات آینده خود جای نداده است مگر آنکه معجزه‌ای رخ دهد.

اما نکته اصلی: وقتی فدراسیون فوتبال به هیچ عنوان با مردم و رسانه‌ها صادق نیست و شفافیت را نمی‌شناسد، حق ندارد رسانه‌ها را به ایجاد حاشیه متهم کند.

منبع: خبرورزشی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی