|

بارسا صدرنشین ارزشمندترین باشگاه‌های جهان

باشگاه بارسلونا در لیست ارزشمندترین باشگاه های جهان که فوربس منتشر می کند، توانسته رئال مادرید را از صدر به زیر بکشید و خودش بالاتر از…

لینک کوتاه کپی شد

 بارسلونا با پشت سر گذاشتن رقیب سنتی خود در لالیگا در صدر جدول ارزشمندترین باشگاه های جهان نشریه فوربس قرار گرفت. رئال دو سال پیش، آخرین باری که فوربس این لیست را منتشر کرد، به صدر لیست رسیده بود اما اکنون خود را پشت سر بارسلونایی می بیند که 5.712 میلیارد یورو ارزش‌گذاری شده است.

لیگ برتر نیز با منچستریونایتد، لیورپول، منچسترسیتی، چلسی، آرسنال و تاتنهام در جمع ده تیم برتر حضور دارد.

مایک اوزانیان، خبرنگار فوربس، این لیست را تهیه کرده است و می گوید به طور متوسط ارزش باشگاه ها از دو سال پیش تاکنون 30 درصدافزایش یافته است اما درآمد باشگاه ها به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است و این امر بر ارزش باشگاه ها تاثیر گذاشته است.

منچستریونایتد و رئال مادرید در سال های گذشته همواره در صدر این لیست قرار داشته اند و شیاطین سرخ 11 بار و رئال مادرید نیز پنج بار ارزشمندترین باشگاه جهان از نگاه فوربس شده اند.

این دو تیم کمترین تغییر را در طی این دو سال نشان داده اند و در این میان پاری سن ژرمن با 129 درصد رشد توانسته خود را به جمع ده باشگاه برتر برساند.

با وجودی که یوونتوس یکی از بهترین سرمایه های جهان فوتبال یعنی کریستیانو رونالدو را در اختیار دارد، اما این باشگاه از فهرست ده تیم برتر خارج شده و در رده یازدهم قرار دارد.

ارزشمندترین باشگاه های جهان به انتخاب فوربس عبارتند از: بارسلونا، رئال مادرید، بایرن مونیخ، منچستریونایتد، لیورپول، منچسترسیتی، چلسی، آرسنال، پاری سن ژرمن و تاتنهام.

منبع:ورزش3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها