|

تیم‌های ملی و لیگ‌ها، مجاز به فعالیت در شرایط قرمز کرونا

فعالیت تیم‌های ملی و لیگ‌های وابسته در رشته‌های مختلف از امروز در تمامی شهرستان‌های کشور مجاز خواهد بود و فعالیت باشگاه‌های ورزشی نسبت به…

لینک کوتاه کپی شد

 تمامی مکاتبات و ابلاغیه ها در خصوص گروه بندی مشاغل پیش از ابلاغیه مورخ ١٨/١١/١٣٩٩جهت اطلاع رسانی فاقد اعتبار اعلام شد تا بر اساس آخرین اصلاحیه طرح مدیریت هوشمند محدودیت های متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید۱۹ در شهرهای کشور (مصوبه پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مورخ ۲۰ دی ۹۹ و پیوست تصویر نامه شماره ۱۸۳۱۶۵ مورخ ۹۹/۱۱/۱۸ فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغیه اتاق اصناف ایران به اتاق های اصناف سراسر کشور در مورخ ۹۹/۱۱/۲۵ به شماره نامه ۷/۲۴۱/۱۴۸۶۱) مشاغل گروه ۱، در شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند مجاز به فعالیت بوده و گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ به مدت ۲ هفته (قابل تسهیل و تشدید در صورت تغییر شرایط با تشخیص وزارت بهداشت) تعطیل خواهند بود.

برخورد با متخلفان

بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا،  واحدهای صنفی متخلف به مدت ۱۵ روز پلمپ خواهند شد. در عین حال مسئول پیگیری اجرای این محدودیت‌ها وزارت صنعت، معدن و تجارت، ناظر بر آن وزارت بهداشت و نیروی انتظامی، اتاق اصناف ایران و اتحادیه‌های مربوط به عنوان همکار اعلام شده‌اند.

جایگاه ورزش در دسته بندی جدید مشاغل

طبق جدول جدید گروه‌های شغلی که از ۲۰ فروردین سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده است، فعالیت تیم‌های ملی و لیگ‌های وابسته در رشته‌های مختلف در فهرست مشاغل گروه یک اعلام شده است تا اینگونه مجوز فعالیت آن ها در تمامی شهرستان‌ها حتی در شرایط قرمز صادر شود. همچنین استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی در دسته مشاغل گروه سه قرار گرفته‌اند تا مجاز به فعالیت در شهرهای زرد باشند.

پیش از این، طبق جدول گروه‌های شغلی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی در گروه شغلی دو، استخرهای سرپوشیده به عنوان گروه شغلی سه و باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی به عنوان گروه شغلی چهار تعیین شده بودند.

بنابراین بر اساس دسته آخرین به روز رسانی فهرست و گروه بندی مشاغل صنفی، فعالیت تیم های ملی و لیگ های وابسته در رشته های مختلف در تمامی شهرستان ها، حتی در شرایط قرمز مجاز اعلام شد،  در حالی که پیش از این فعالیت مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی در شهرهای نارنجی مجاز و در شهرهای قرمز ممنوع بود. همچنین باشگاه های باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی که در شهرهای زرد فعالیت آن ها ممنوع بود، اکنون امکان فعالیت آن ها در شهرهای زرد فراهم شده است.

این درحالی است که مشاغل گروه دو، مجاز به فعالیت در شهرهای نارنجی و  مشاغل گروه چهار مجاز به فعالیت تنها در شهرهای آبی هستند، همچنین تمامی گروه‌های چهارگانه مشاغل در شهرهایی که در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند مجاز به فعالیت خواهند بود و تشخیص و مسئولیت آن با ستاد استانی است.

منبع:ایسنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها