|

امیدیان: گل‌گهر قطب آینده فوتبال ایران است

مربی گل گهر مدعی است که این تیم در سالهای آتی به یکی از قطب های فوتبال ایران تبدیل خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

 جلال امیدیان مربی گل گهر درمورد اینکه از شرایط تیم راضی هستید، گفت: کیفیت تیم در دور برگشت ارتقا پیدا کرده است و در بازی با سپاهان با نظم بازی کردیم. موقعیت های گلزنی برای کسب نتیجه را داشتیم ولی با بدشانسی روبرو شدیم. در آن بازی مدافع راست اصلی ما حضور نداشت و بازیکن ذخیره سمت راست و مدافع وسط ما هم مصدوم شد و نفر چهارم جایگزین شد که این اوج بدشانسی برای یک تیم است.

وی گفت: مس رفسنجان تیم بسیار قائل احترامی است و نفرات خوبی را در نیم فصل دوم جذب کرده است. در آن دیدار نیز بدشانسی گریبانگیر تیم ما شد. در فاز دفاعی بسیار خوب عمل کردیم. همانطور که می دانید تیم های آقای قلعه نویی سراسر هجومی بازی می کنند، بنابراین مقابل تیمی مانند مس رفسنجان که ضدحملات زیادی را تدارک می بیند، امر سختی است که 90 دقیقه حمله کرد و موقعیت خاصی به حریف نداد که ما این کار را انجام دادیم و به نظرم این قدرت گل گهر را نشان می دهد.

گل گهر از نظر نیروی تهاجمی و با حضور مرتضی تبریزی تقویت شده است. امیدیان درباره اینکه آیا از سه مهاجم در ترکیب استفاده می کنید یا با توجه به بازی تغییر می کند، گفت: ما مرتضی را از قبل می شناختیم و در ذوب آهن دو سه سالی روی تبریزی شناخت کامل داشتم و امیرخان نیز اعتقاد قوی به تبریزی دارد و او قطعا در ادامه راه می تواند به ما کمک کند. به نظرم کمی از اعتماد به نفس فاز تهاجمی ما کم شده چون در سه بازی اخیر گل نزده اند. ان شالله با کسب یک پیروزی و گلزنی خط حمله، همه چیز به فاز اصلی برمیگردد.

وی گفت: مرتضی تبریزی بعد از نزدیک به 8 ماه مقابل سپاهان بازی کرد و در این بازی بسیار دونده و پرتلاش ظاهر شد. این مسئله طبیعی است که بازیکنی با این مدت دوری، برایش سخت است که هر 5 روز یکبار بازی کند و ما برای جلوگیری از مصدومیت او، تعویض کردیم. با توجه به سبک آقای قلعه نویی و هجومی بودن تیم های او، قطعا تبریزی و سایر بازیکنان در ادامه راه به ما کمک می کنند.

در هفته های ابتدایی به نظر می رسید گل گهر یک تیم مدعی قهرمانی است. وی درباره اینکه این مسئله را چگونه ارزیابی می کند، گفت: کسب نتایج درخشان در هفته های ابتدایی انتظارات را از گل گهر افزایش داد و این مسئله فشار را روی تیم ما افزایش داد. واقعیتی وجود دارد که گل گهر از نظر امکانات سخت افزار و مدیریتی جزو تیم های خوب لیگ است ولی گل گهر تنها 2 سال است به لیگ برتر صعود کرده و اینگونه تیم ها باید از نظر بازیکن غربال شود و شخصیت و نگرش قهرمانی و بالای جدول بودن به آن تزریق شود که این مسئله زمان بر است که امری طبیعی است.

تیم هایی نظیر استقلال، پرسپولیس و سپاهان چندین سال است که در سطح اول فوتبال کشور بازی می کنند. گل گهر این پتانسیل را دارد که در سالهای آینده جزو قطب های فوتبال ایران باشد ولی یک سری بدشانسی ها گریبانگیر تیم ما شد. ما نزدیک 12 بار به تیر دروازه ها زده ایم و خودمان نیز اشتباهاتی داشته ایم. در کل آقای قلعه نویی تیمی را تشکیل داده که فلسفه فوتبالش مشخص است. نگرش جدیدی به تیم تزریق شده که برای کسب نتیجه به نیاز زمان دارد هر چند ما به تیم اعتماد داریم که می توانیم در بالای جدول باشیم. ولی کسب نتیجه به یک سری عوامل نیاز دارد که گل گهر در ادامه راه پتانسیل رسیدن به آن را دارد.

کار کردن با امیر قلعه نویی راحت نیست و او همیشه به دنبال کسب نتیجه خوب است. وی درباره کار کردن با قلعه نویی گفت: من شاگرد آقای قلعه نویی بوده ام و چهار سال است در کادر مربیگری ایشان هستم. هر ساعت کار کردن با ایشان برای من تجربه است. آقای قلعه نویی با این همه قهرمانی و پرافتخارترین مربی ایران بودن، در تمامی بازی های چه رسمی و چه دوستانه، حرارت خاصی دارند و دوست دارند بازی ها را برنده شوند. ایشان به حدی جنب و جوش دارند که انگار نخستین بازی او در لیگ برتر است. به نظر من راز ماندگاری امیر قلعه نویی همین روحیات برنده بودن و جنگیدن است که همیشه دارد. من از ایشان خیلی چیزها یادگرفته ام. مطمئنم آقای قلعه نویی حالا حالاها در سطح بالای فوتبال مملکت مربیگری خواهند کرد.

وی گفت: اینکه شما شخصیتی جمع کرده باشید که در هر تیمی حضور پیدا کنید، شخصیت پیدا می کند و به نظر من این بخاطر کاریزمای مربی است که آقای قلعه نویی این ویژگی را دارد که با حضور ایشان آن تیم شکل گرفته است. وی به هر تیمی که رفته، زیرساخت های خوبی را در آنجا درست کرده اند که حتی بعد از رفتنشان نیز آن تیم از زیرساخت به وجود آمده بهره ببرد.

امیدیان درباره علت نزدیکی و سخت بودن بازی های لیگ برتر گفت: به نظر من در ایران تمام تیم ها دفاع کردن را یادگرفته اند که در اکثر دنیا این قضیه وجود دارد. حتی مربیانی نظیر کلوپ و گواردیولا بازیکنی که خلاق است را به خدمت می گیرند و بقیه به دنبال شکل دادن خط دفاع تیمی است که این در ایران جا افتاده و این کیفیت بازیکنان است که بتوانند به قول معروف بازی را در بیاوردند و نتیجه به خلاقیت بازیکنان بستگی دارد. فار تهاجمی در ایران شاید جاهایی تحلیل رفته که علت آن خروج ستاره ها از ایران و ترانسفر شدن به خارج از کشور است. واقعا اکنون نمی توان گفت که یک بازی را از پیش برنده هستید حتی دیدار با تیم های لیگ یک که به نظرم این یک پوئن خیلی مثبت است.

وی در پایان گفت: به نظر من اینکه یک مربی در تیمی حضور پیدا کند که سال دومش در لیگ برتر را پشت سر می گذارد و حریفانش مشغول دفاع شوند و چشم به ضدحملات ببندند، این یک رشد بسیار زیادی برای آن تیم است که امیدوارم در ادامه راه هم بدشانسی ها دست از سر ما بردارند و هم یک جاهایی بازیکنان بتوانند با تمرکز بیشتر بازی کنند. راهی که درست باشد، به نتیجه می نشیند و گل گهر مطمئنا می تواند جزو تیم هایی باشد که در سالهای آینده به یکی از قطب های فوتبال ایران تبدیل شود.

منبع:ورزش3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها