|

تیم قطر را با اختلاف می‌ بریم!

کارشناس فوتبال: سطح فنی بسیاری از بازیکنان ما بالاتر از امثال اکرم عفیف است و تیم ملی قطر را با نتیجه خوبی شکست می دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین بازی خود در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ امروز سه شنبه میزبان تیم ملی قطر است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از مهر؛ در حالی که قرار بود این دیدار به میزبانی کشورمان و در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شود اما بنا به دلایلی کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC این میزبانی را از ایران گرفت تا بازی در کشور ثالث و به میزبانی ورزشگاه راشد شهر دبی امارات متحده عربی از ساعت ۱۹:۳۰ و با قضاوت داورانی از کشور ژاپن برگزار شود.

پیش از این بازی ایران در تاشکند به مصاف ازبکستان رفته بود که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید و قطر هم در خانه موفق شده بود با نتیجه ۳ بر یک قرقیزستان را شکست دهد. در جدول گروه A، ایران با ۷ امتیاز و به دلیل تعداد گل کمتر به ثمر رسانده نسبت به ازبکستان در رده دوم قرار دارد و تیم ملی قطر هم با ۴ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به امارات در جایگاه چهارم ایستاده است.

قطر را با اختلاف می بریم/ نباید اجازه دهیم امثال عفیف کری بخوانند

دو بازیکن اصلی ازبکستان ستاره‌های استقلال و پرسپولیس هستند

بیژن طاهری کارشناس فوتبال در رابطه با عملکرد تیم ملی در دیدار با ازبکستان اظهار داشت: دیدارهای ملی مانند ۱۰، ۱۵ سال پیش نیست که برخی از تیم‌ها ضعیف باشند و تیم ملی کشورمان بتواند آنها را به راحتی شکست دهد و آن دوران گذشت. فوتبال ازبکستان نسبت به سال‌های قبل خیلی پیشرفت کرده است و دو بازیکن کلیدی این تیم (اوستون ارونوف و جلال الدین ماشاریپوف) در دو تیم پایتخت و پر طرفدار ایران یعنی پرسپولیس و استقلال بازی می‌کنند و از بازیکنان تأثیرگذار این دو تیم نیز به شمار می‌روند و چشم و امید هواداران نیز به شمار می‌روند.

بازیکنان ایران مقابل ازبکستان خسته بودند

او ادامه داد: قطعاً ما در مقابل ازبکستان بازی ساده‌ای نداشتیم و عملکرد بازیکنان ایران هم که آنطور که ما انتظار داشتیم نبود به این دلیل بود که بیشتر آنها لژیونر هستند و از کشورهای مختلف خودشان را به اردوی تیم رساندند و خستگی مسیر در تن بچه‌ها بود. ازبکستان در مقابل هواداران پر شمار خود مقابل ایران ظاهر شد و قطعاً بازیکنان این تیم از انگیزه بالایی برای این بازی برخوردار بودند. ایران هم تیم بسیار خوبی دارد و مُهره های ارزشمندی در ترکیب تیم ملی قرار دارند و مطمئنم که ایران می‌تواند به عنوان تیم اول گروه خود راهی جام جهانی شود و به آینده این تیم خوشبین هستم.

قطر را با اختلاف می بریم/ نباید اجازه دهیم امثال عفیف کری بخوانند

انتقاد به تیم ملی ایران همیشه وجود داشته است

طاهری در پاسخ به این سوال که تیم ملی کشورمان در سه بازی که انجام داده گلی را دریافت نکرده است و یکی از بهترین خطوط دفاعی را دارد اما در خط حمله ما فقط دو گل به ثمر رساندیم گفت: از ۵۰ سال گذشته به یاد دارم که همیشه به تیم ملی انتقاد می‌کردند چه آن زمان که در فوتبال پولی نبود چه حالا که میلیاردها تومان پول وارد فوتبال می‌شود. این انتقادها همیشه وجود دارد و از بین نخواهد رفت.

ما بهترین مهاجمان را در اختیار داریم

او افزود: برخی از افراد همیشه انتقاد می‌کنند و زمانی که تیم ملی خوب بازی می‌کند هم حتی حاضر نمی‌شوند که به نفع تیم ملی صحبت کنند. ما مهاجمانی بسیار خوبی در تیم ملی داریم به عنوان مثال مهدی طارمی در یکی از بهترین باشگاه‌های ایتالیایی بازی می‌کند و زمانی که او را با پیراهن اینتر می‌بینم واقعاً لذت می‌برم. حالا یک زمانی به عنوان مثال طارمی روی فرم خودش نیست و این اصلاً منصفانه نخواهد بود که بخواهیم از او انتقاد کنیم. همینطور سردار آزمون و… من نمی‌گویم که عملکرد ما در خط حمله بی نقص بوده است اما نباید فشار را روی بازیکنان افزایش دهیم.

پیشکسوت فوتبال ایران توضیح داد: وقتی بازیکنان از موقعیت‌ها نمی‌توانند استفاده کنند، امیر قلعه نویی یا هر سرمربی دیگر چه کاری از دستش بر می‌آید؟ در دیدار با ازبکستان تیم حریف بسیار بسته بازی می‌کرد و خط دفاعی این اجازه موقعیت سازی به بازیکنان تیم ما نمی‌داد. پس از اینکه ۱۰ نفره شدیم، به دنبال حفظ نتیجه بودیم.

قطر را با اختلاف می بریم/ نباید اجازه دهیم امثال عفیف کری بخوانند

سطح اکرم عفیف از خیلی از بازیکنان ما کمتر است

طاهری در رابطه با دیدار با قطر و حضور بازیکنانی مانند اکرم عفیف و معز علی که سابقه گلزنی به تیم ما را دارند، گفت: این حرفی که بیان می‌کنم از روی غرض‌ورزی نیست، اگر بازیکنی مانند اکرم عفیف در فوتبال ما حضور داشت در حد بازیکنان درجه دو، سه می‌شد. حالا این بازیکن توانسته به تیم ملی کشورمان و استقلال گلزنی کند اما سطح او از خیلی از بازیکنان ما کمتر است. من به شما قول می‌دهم که می‌توانیم قطر را با نتیجه خیلی خوب شکست دهیم و امثال اکرم عفیف و… هم باید سر جای خودشان بنشیند تا هیچ وقت دیگر برای ایرانی جماعت کُری خوانی نکنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها