|

مهمانی تراکتور در خانه الوکره قطر/ تراکتور طلسم خود را می شکند؟

آخرین بازی نماینده‌های ایران در رقابت های آسیا، مهمانی تراکتور در خانه الوکره قطر خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

آخرین بازی نماینده‌های ایران در رقابت های آسیا، مهمانی تراکتور در خانه الوکره قطر خواهد بود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبالی، تراکتور بعد از سال 2021، یک بار دیگر وارد مرحله گروهی شده و با تکیه بر تیم این فصلش، تلاش می‌کند خاطرات خوش سال 2016 و صعود به مراحل بعدی را تکرار کند.

طلسم

کارنامه تراکتور برابر رقبای قطری، هیچ بردی را در خودش ثبت نکرده است. در 6 مصاف قبلی با این رقبا، تراکتور صاحب 2 مساوی شده و در 4 بازی دیگر شکست خورده است. حالا اسکوچیچ و بازیکنانش، این فرصت را دارند تا اولین تراکتورِ برنده را در تاریخ ثبت کنند. روند تراکتور هم برابر رقبای قطری ضعیف بوده و آنها در هر 3 تقابل آخر، شکست خورده و فقط یک گل زده‌اند که آنهم از روی نقطه پنالتی بوده است. یک نکته منفی دیگر هم این است که تراکتور در این 6 رویارویی، فقط یک بار کلین‌شیت کرده و در 50 درصدشان موفق به زدن گل نشده است.

الجیش 3- تراکتور 3: فلاویو لوپز، مهدی سیدصالحی و گیلسون

تراکتور 2- الجیش 4: گیلسون (بریس)

لخویا صفر- تراکتور صفر

تراکتور صفر- لخویا یک

الغرافه 3- تراکتور صفر

تراکتور یک- الغرافه 3: محمد ایران‌پوریان (پنالتی)

الوکره و ایرانی‌ها

الوکره در رقابتهای آسیایی فقط 2 بار با تیمهای ایرانی روبرو شده و در هر 2 بازی هم شکست خورده است. تقریبا 3 دهه قبل بود که آنها برابر پرسپولیس قرار گرفتند. بازی رفت در قطر با برد 4 بر 2 قرمزها همراه شد درحالیکه آنها تا حوالی دقیقه 65 با 2 گل عقب بودند ولی 2 گل علی کریمی و گلهای علی اکبریان و حمید استیلی، قصه را تغییر داد. در بازی برگشت هم پرسپولیس با نتیجه 5 یک و با گلهای پایان رافت، علیرضا امامی‌فر، بهروز رهبری‌فر، علی کریمی و بهنام سراج برنده شد.

تراکتور در آسیا

رویارویی با الوکره، چهل و یکمین بازی آسیایی تراکتور است. تبریزی‌ها در 40 بازی قبلی، چنین بیلانی دارند: 10 برد، 10 مساوی و 20 باخت که نشان می‌دهد اوضاع آنها اصلا خوب نیست: شکست در 50 درصد بازیها و 2 برابر بردها، باختن.

این 2 نفر

از لیست فعلی تراکتور، تنها 2 بازیکن با این پیراهن موفق به زدن گل در بازیهای آسیایی شده‌اند: شجاع خلیل‌زاده و مهدی هاشم‌نژاد. هر دو گل در تبریز وارد دروازه رقبای اماراتی شده است: شجاع به الجزیره و هاشم‌نژاد به شارجه.

اوضاع داخلی

تراکتور در این فصل 2 برد بیرون از خانه دارد و یک مساوی و باخت خانگی. با این کارنامه، آنها 7 امتیازی هستند. الوکره اوضاع بدتری دارد: 5 امتیاز از 4 بازی. جالب اینکه هر دو تیم، این هفته برای اولین بار در لیگ داخلی و در خانه شکست خوردند: تراکتور در تبریز به ذوب‌آهن و الوکره در ورزشگاه الجنوب به الدحیل.

لیست بازیکنان

قطعا مهمترین نام فهرست بازیکنان الوکره، عبدالکریم حسن است. مدافع چپی که فصل قبل با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد و در یک انتقال نان و آب‌دار با ترک قرمزها به خانه برگشت. دیگر نام مطرح در الوکره، لوکاس مندز است. مدافع اسپانیایی که برای تیم ملی قطر بازی می‌کند و در جام ملتها هم حضور داشت. الکساندر شولز (مدافع دانمارکی)، حمدی فتحی (مهاجم مصری)، ریکاردو گومز (مهاجم از کیپ‌ورد) و عیسی عیدونی (هافبک تونسی که از یونیون برلین آمده) هم از دیگر چهره‌های مهم این لیست هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها