|

الغرافه قطر حریف استقلال چه ستاره هایی دارد؟

الغرافه ستاره‌های کمتری نسبت به رقبای عربستانی دارد ولی در همین ترکیب فعلی هم خوسلوی اسپانیایی و براهیمی الجزایری حضور دارند.

لینک کوتاه کپی شد

برنده پلی‌آف ایران، امارات و قطر، اولین حریف استقلال در لیگ نخبگان است: الغرافه. 

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبالی، تیمی که به واسطه حضور امثال وسلی اسنایدر، مارسل دسایی، فوزی بشیر، یونس محمود، مارک برشیانو، زی‌روبرتو و جونینیو پرنامبوکانو در سالیان قبل، نامی آشنا در فوتبال آسیاست. امثال فرهاد مجیدی، سعید عزت‌اللهی و مهدی طارمی هم سابقه پوشیدن پیراهن الغرافه را دارند. تیم فعلی، ستاره‌های کمتری نسبت به رقبای عربستانی دارد ولی در همین ترکیب فعلی هم خوسلوی اسپانیایی و براهیمی الجزایری حضور دارند.

* فلورین کومان

یک وینگر 26 ساله اهل رومانی با 18 بازی و یک گل ملی. الغرافه برای جذب او، 5.25 ملیون یورو پرداخت کرد. کومان در 4 بازی برای تیم قطری، 2 گل زده است.

* یاسین براهیمی

وینگر 34 ساله‌ای که 15 گل در 68 بازی برای الجزایر زده است. او در 54 بازی برای الغرافه توانسته 34 گل بزند و 24 پاس گل بدهد که آماری استثنایی است. براهیمی سابقه بازی برای رن را دارد و با پورتو، قهرمان پرتغال شده است. او با الجزایر، لیگ ملتهای آفریقا در سال 2019 را هم فتح کرد.البته که او به دلیل مصدومیت، دیدار با استقلال را از دست داده است.

* خوسلو

مطرح‌ترین بازیکن الغرافه؛ مهاجم اسپانیایی 34 ساله که با ماتادورها، قهرمان یورو 2024 و لیگ ملتهای اروپا شده و یک گل در 6 بازی ملی زده است. الغرافه او را به صورت آزاد از رئال مادرید جذب کرد درحالیکه خوسلو با تیمش قهرمان اسپانیا، سوپرکاپ و لیگ قهرمانان شده بود. در کارنامه او، سابقه بازی برای نیوکاسل و اسپانیول و سلتاویگو هم دیده می‌شود. او هنوز برای الغرافه گل نزده ولی پاس گل داده است.

* فابریسیو دیاز

یک هافبک دفاعی درخشان اروگوئه‌ای که فقط 21 سال دارد. دیاز قبل از پیوستن به الغرافه از بارسلونا و برایتون هم پیشنهاد رسمی داشت.

 او در 24 بازی برای تیمش یک گل زده و 2 پاس گل داده است. دیاز با اروگوئه، قهرمان جام جهانی جوانان در سال 2023 شد.

* فرجانی ساسی

هافبک تونسی با زدن 7 گل در 80 بازی ملی. ساسی 32 ساله با الزمالک، همه جام‌های قهرمانی مصر و با الدحیل، همه جام‌های قهرمانی قطر را فتح کرده است. ساسی در 32 بازی برای الغرافه 9 گل زده و 5 پاس گل داده است.

* ماتیاس نانی

مدافع میانی 26 ساله آرژانتینی که سابقه برای رم را دارد.

* پدرو مارتینس

روی نیمکت الغرافه، یک سرمربی 54 ساله پرتغالی به نام پدرو مارتینس می‌نشیند. او پیش از حضور در قطر، سرمربی المپیاکوس بود و 3 فصل پیاپی قهرمان یونان شد و جام حذفی این کشور را هم فتح کرد. مارتینس یک بازی ملی برای کشورش انجام داده و سابقه 35 روز زندانی شدن به دلیل مشکلات مالیاتی را هم دارد. عملکرد او در الغرافه چنین است: 52 بازی، 24 برد، 9 مساوی، 19 باخت، 103 گل زده، 97 گل خورده و معدل 1.56 امتیاز از هر بازی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها