|

الاهلی عربستان حریف پرسپولیس چه ستاره هایی دارد؟

الاهلی عربستان تیمی که در این چند سال اخیر، توانسته بسیاری از ستاره‌های دنیای فوتبال را وسوسه کرده و جذب کند.

لینک کوتاه کپی شد

اولین حریف پرسپولیس در لیگ نخبگان، الاهلی عربستان است. تیمی که در این چند سال اخیر، توانسته بسیاری از ستاره‌های دنیای فوتبال را وسوسه کرده و جذب کند. 

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبالی، آنها در کنار الهلال، النصر و الاتحاد، ضلع چهارم مربع قدرت فوتبال عربستان هستند. 9 ملیون یورو برای الکساندر برزیلی، 30 ملیون پوند برای محرز در سال 2023، 40 ملیون یورو برای ویگای اسپانیایی، 30 ملیون یورو برای ایبانیز برزیلی و 40 ملیون پوند برای تونی بخشی از هزینه‌های سرسام‌آور و گزاف الاهلی است.

* ادوارد مندی

دروازه‌بان 32 ساله اهل سنگال با 39 بازی ملی و قهرمانی 2021 و نایب‌قهرمانی 2019 جام ملتهای آفریقا. مندی در 38 بازی برای الاهلی، 39 گل خورده و 16 کلین‌شیت ثبت کرده است. در کارنامه او حضور در تیمهای رن و چلسی دیده می‌شود. 

کارنامه افتخارات او، پر و پیمان است: قهرمان لیگ قهرمانان و سوپرکاپ اروپا و جام باشگاه‌های جهان و انتخاب به عنوان بهترین دروازه‌بان سال 2021 جهان و همان فصلِ لیگ قهرمانان.

* راجر ایبانیز

مدافع برزیلی 25 ساله با سابقه بازی برای آتالانتا و رم. ایبانیز 3 بازی ملی دارد و در 35 بازی برای الاهلی، 3 گل زده و یک پاس گل داده است. او با 30 ملیون یورو در سال 2023 از رم به الاهلی آمد درحالیکه با جالوروسی، قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ کنفرانس شده بود. 

* مریح دمیرال

مدافع 26 ساله‌ای که در 48 بازی ملی برای ترکیه، 4 گل زده است. دمیرال در سال 2023 با قراردادی 3 ساله راهی الاهلی شد. او سابقه بازی در ساسولو، یوونتوس و آتالانتا را دارد. 

دمیرال در 24 بازی برای الاهلی یک گل زده و یک پاس گل داده است. دمیرال با یووه، فاتح سری آ، جام حذفی و سوپرکاپ ایتالیا شده است.

* الکساندر

یک هافبک دفاعی 20 ساله که فقط 2 بار برای الاهلی بازی کرده است. او سال 2024 با 9 ملیون یورو از فلومیننزه راهی عربستان شد. الکساندر عضوی از تیم جوانان برزیل در سال 2023 بود که فاتح جام ملتهای آمریکای جنوبی در این رده سنی شد.

* ریاض محرز

یک وینگر الجزایری 33 ساله با 31 گل در 95 بازی ملی. محرز در 36 بازی برای الجزایر، 12 گل زده و 15 پاس گل داده است. در کارنامه او بازی برای لستر و سیتی دیده می‌شود. 

ویترین افتخارات محرز، جای خالی ندارد: 5 بار قهرمانی لیگ برتر، 2 بار قهرمانی جام حذفی، 3 بار قهرمانی جام اتحادیه، قهرمانی و نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، مرد سال 2016 قاره آفریقا، بهترین بازیساز سال 2021 جهان به انتخاب فدراسیون آمار و ارقام و قهرمانی جام ملتهای آفریقا. محرز در 36 بازی برای الاهلی، 12 گل زده و 15 پاس گل داده است.

* گابری ویگا

یک هافبک 22 ساله اسپانیایی با سرنوشتی عجیب و غریب. او درحالیکه از سیتی، لیورپول، چلسی و ناپولی پیشنهاد رسمی داشت با ترک سلتاویگو راهی الاهلی شد. تونی کروس، این انتقال را شرم‌آور توصیف کرد. ویگا در 23 بازی برای الاهلی 4 گل زده و 4 پاس گل داده است. او سابقه زدن 2 گل در 13 بازی ملی برای تیم ملی جوانان اسپانیا را دارد.

* فرانک کسیه

هافبک 27 ساله‌ای که 11 گل در 81 بازی ملی برای ساحل عاج زده و سال 2023 با آنها قهرمان قاره آفریقا شده است. کسیه هم برای میلان بازی کرده و هم برای بارسا و با هر دو تیم هم قهرمان لیگ (سری آ و لالیگا شده) و جام حذفی اسپانیا را هم فتح کرده است.

کسیه با 12.5 ملیون یورو نوکمپ را به مقصد الاهلی ترک کرد. او در 36 بازی برای این تیم، 10 گل زده و 5 پاس گل داده است.

* ایوان تونی

جدیدترین صید الاهلی از لیگ برتر و برنتفورد که هنوز برای آنها بازی نکرده است. تونی در 6 بازی ملی، یک گل برای سه شیرها زده و با آنها، نایب‌قهرمان یورو 2024 شده است.

 او که سابقه بازی برای نیوکاسل را هم دارد در ازای 40 ملیون پوند به الاهلی آمد.

* روبرتو فیرمینو

مهاجم 33 ساله برزیلی با زدن 17 گل در 55 بازی ملی برای سلسائو. او برای هوفنهایم و لیورپول بازی کرده و تا سال 2026 با الاهلی قرار دارد. فیرمینو در 37 بازی برای این تیم، 11 گل زده و 7 پاس گل داده است. او در اولین بازی برای الاهلی، برابر الحزم هت‌تریک کرد. فیرمینو سال 2019 با برزیل قهرمان و سال 2021 نایب‌قهرمان کوپاآمریکا شد. او با لیورپول، فاتح لیگ برتر، جام حذفی، جام اتحادیه، جام خیریه و لیگ قهرمانان هم شد و کاپ سوپرکاپ اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها را هم دارد.

* ماتیاس یایسله

روی نیمکت الاهلی، یک سرمربی آلمانی 36 ساله می‌نشیند به نام ماتیاس یایسله. او پیش از حضور در الاهلی با ردبول سالزبورگ، 2 بار لیگ و یک بار جام حذفی اتریش را فتح کرد. کارنامه یایسله در الاهلی چنین است: 21 برد، 8 مساوی، 10 باخت (3 بار برابر الهلال)، 74 گل زده، 44 گل خورده و ثبت معدل 1.82 امتیاز از هر بازی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها