|

ضربه فدراسیون فوتبال به استقلال

آنچه باعث شروع تنش بین تیم‌های مدعی شد، افزایش رقم سقف بودجه بود.

لینک کوتاه کپی شد

باشگاه استقلال با انتشار بیانیه‌ای نسبت به احتمال احیای سهمیه بازیکن خارجی پرسپولیس واکنش نشان داد.

به گزارش «شایانیوز»  و به نقل از صدآنلاین؛ بازار نقل‌وانتقالات تابستانه به روزهای پایانی کارش در فوتبال ایران نزدیک شده و در حالی‌که اکثریت تیم‌ها، فهرست خود را برای حضور در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی نهایی کرده‌اند، تنش‌ها به اوج خود رسیده است. به نظر می‌رسد آنچه باعث آغاز تنش میان تیم‌های مدعی شد، افزایش رقم سقف بودجه بود که در واپسین ساعات مانده به پایان مهلت تیم‌ها برای ارسال فهرست آسیایی‌شان اتفاق افتاد و همین مسئله تنش غیرمنتظره‌ای را میان مسئولان فدراسیون فوتبال با مدیران باشگاه‌ها ایجاد کرد.

رضا درویش، مدیرعامل خبرپولیس در مخالفت با این اتفاق و فرشید سمیعی، مدیرعامل استقلال در موافقت با این قانون، مصاحبه‌های جنجالی‌ای را طی ۲۴ ساعت اخیر انجام دادند و در این میان، منصور قنبرزاده، نایب‌رئیس دوم و عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال هم با برگزاری نشست خبری سعی داشت تا به ابهامات پاسخ بدهد. قنبرزاده در صحبت‌های خود نسبت به سایر حواشی مرتبط با بازار نقل‌وانتقالات هم صحبت کرد و از احتمال افزایش سهمیه بازیکن خارجی تیم‌ها و البته احیای سهمیه بازیکن خارجی تیم خبرپولیس صحبت کرد!

نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال همچنین در صحبت‌های خود توضیح داد که نام اوستون اورونوف هم به فهرست زیر ۲۵ سال خبرپولیس منتقل می‌شود تا تنش‌ها میان دو تیم پرطرفدار پایتخت به اوج خود برسد؛ آن‌هم در حالی‌که بیشتر درخواست باشگاه خبرپولیس برای احیای سهمیه مرتبط با وحدت هنانوف با موافقت مسئولان کارگروه نقل‌وانتقالات مواجه شده بود و حالا احیای سهمیه مرتبط با نبیل باهویی، عملاً سرخ‌پوشان پایتخت را در شرایطی مشابه استقلال (از حیث شمار سهمیه بازیکن خارجی) قرار می‌دهد؛ در حالی‌که گفته می‌شود باهویی فصل گذشته در ۶۰ درصد دقایق دیدارهای خبرپولیس به میدان نرفته و در طرف مقابل، استدلال سرخ‌پوشان، مصدومیت این مهاجم سوئدی است.

این تخلف آشکار منجر به احساس ایجاد فضای نابرابر بودن تیم‌ها نزد قانون می‌شود!

مسئولان باشگاه استقلال در واکنش به تصمیم کارگروه نقل‌وانتقالات برای احیای سهمیه مرتبط با نبیل باهویی، بیانیه‌ای را صادر کردند که در این بیانیه آمده است: «بعد از رعایت نشدن قوانین جذب بازیکنان خارجی و اضافه شدن غیرقانونی سهمیه خارجی از سوی برخی تیم‌ها و زمینه سازی رسانه‌ای از سوی برخی جهت گسترش دامنه تخلفات، باشگاه استقلال مراتب اعتراض و شکایت خود را از این تخلف آشکار به سازمان لیگ و ارکان قضایی فدراسیون فوتبال ارائه داد. این موضوع که تخلف آشکار از سوی برخی تیم‌ها شمرده می‌شود، نه تنها منجر به رقابت نابرابر، بلکه منجر به احساس ایجاد فضای نابرابر بودن تیم‌ها نزد قانون می‌شود».

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها