|

استقلال بهترین میزبان تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران

دبل رامین رضاییان از روی نقطه پنالتی، استقلال را صاحب رکورد خاصی در تاریخ لیگ برتر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

آبی‌ها در قزوین، میزبان ملوان بودند و شکست نخوردند تا تبدیل به نبازترین میزبان تاریخ این رقابتها شوند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ رکورد قبلی در اختیار استقلال و پرسپولیس بود ولی حالا این استقلال است که به تنهایی، آن را تصاحب کرده است. آبی‌ها فعلا 30 میزبانی را بدون شکست سپری کرده و باید دید این روند تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. 

پرسپولیس با نباختن برابر ذوب‌آهن، تعداد میزبانی‌های بدون شکست متوالی‌اش را به عدد 19 رسانده است.

1- 30 بازی بدون باخت

  14 بازی بدون شکست آبی‌ها در لیگ 22 با ساپینتو، نباختن در هیچکدام از 15 بازی خانگی لیگ 23 و حالا اولین میزبانی بدون شکست لیگ 24، استقلال را به 30 بازی بدون باخت در خانه رساند؛ 21 برد و 9 مساوی. آخرین باخت استقلال در خانه مربوط است به شکست برابر سپاهان در هفته اول لیگ 22. اگر آن شکست نبود، استقلال حالا هیچ باختی در 46 میزبانی آخرش نداشت. 

2- 29 بازی بدون باخت

  پرسپولیس 29 بازی بدون باخت خانگی را در لیگ‌های 19، 20 و 21 ثبت کرد: یک بازی در لیگ 19، 15 بازی در لیگ 20 و 13 بازی در لیگ بیست و یکم. تیم گل‌محمدی بعد از شکست برابر ذوب‌آهن در لیگ نوزدهم، دیگر در خانه نباخت تا نوبت به میزبانی از سپاهان در سیرجان! در لیگ 21 رسید. پرسپولیس در این بازه زمانی صاحب 24 برد شد و 5 بازی را با تقسیم امتیاز ترک کرد.

3- 28 بازی بدون باخت

  این رکورد متعلق است به سپاهان که در لیگ‌های 13، 14 و 15 رقم خورد. سپاهان از باخت به ملوان در لیگ سیزدهم تا شکست برابر استقلال در لیگ پانزدهم، صاحب 17 برد و 11 مساوی شد. در این بازه زمانی، آنها در 8 میزبانی پایانی لیگ سیزدهم به علاوه تمام 15 بازی لیگ چهاردهم و 5 بازی ابتدایی لیگ پانزدهم شکست نخوردند.

4- 26 بازی

  بازهم پرسپولیس صاحب این رکورد شد: 26 بازی بدون شکست شامل 17 برد و 9 مساوی. این رکورد با شکست برابر تراکتور، استارت خورد و با شکست برابر همین تیم، تمام شد. پرسپولیس در این بازه زمانی، 8 میزبانی پایانی لیگ دوازدهم، هر 15 بازی خانگی لیگ سیزدهم و 3 بازی خانگی لیگ چهاردهم را بدون شکست تمام کرد.

5- 25 بازی

  یکی از دو تیم صاحب این رکورد، فولاد است. تیمی که 18 برد و 7 مساوی را در این 25 میزبانی کسب کرد. آنها در 10 میزبانی پایانی لیگ نوزدهم، شکست نخوردند. ولی اوج کارشان در لیگ بیستم رقم خورد که با هدایت نکونام، هیچکدام از 15 میزبانی‌شان را واگذار نکردند. این رکورد با باختن در اولین میزبانی لیگ بیستم برابر پرسپولیس، شکست.

  استقلال هم در یک مقطع زمانی، 25 بازی خانگی پیاپی را بدون شکست سپری کرد و صاحب 16 برد و 9 مساوی شد. آنها در 4 میزبانی پایانی لیگ چهارم به علاوه هر 15 بازی خانگی لیگ پنجم به علاوه 6 میزبانی ابتدایی لیگ ششم، شکست نخوردند و بیشتر از 600 روز را بدون باخت در ورزشگاه آزادی گذراندند. این رکورد با باخت برابر پیکان، شکست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها