|

VAR به سود و ضرر استقلال

سیستم VAR در دیدار شمس آذر و استقلال نقش مهمی ایفا کرد.

لینک کوتاه کپی شد

بازی دو تیم شمس آذر قزوین و استقلال در هفته اول لیگ برتر با نتیجه دو بر یک به سود استقلال به پایان رسید. این بازی در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین و با قضاوت پیام حیدری برگزار شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ نکته مهم و جالب این مسابقه استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی یا همان VAR بود. روز گذشته در بازی پرسپولیس و ذوب آهن در اراک با استفاده از VAR برگزار شد و امروز با تلاش مسئولان فدراسیون فوتبال VAR به ورزشگاه سردار آزادگان قزوین رفت.

از قضا در جریان مسابقه اتفاقاتی افتاده که باعث مراجعه داور بازی با VAR شد و در نتیجه نهایی مسابقه تاثیر VAR کاملا مشهود بود. استفاده از VAR یک بار به ضرر استقلال و یک بار به سود این تیم تمام شد.

در دقیقه 89 و در پی یک سانتری که روی دروازه استقلال ارسال شد مهدی محمدی طی یک درگیری با رافائل سیلوا به زمین خورد. داور مسابقه در لحظه اول اعتقادی به پنالتی نداشت. اما از طرف اتاق VAR پیامی به پیام حیدری داده شد. ظاهرا صحنه مشکوک به خطا بود.

حیدری به سمت کنار زمین رفت تا با استفاده از سیستم VAR صحنه را چک کند. بازبینی صحنه خیلی طول نکشید چرا که مشخص بود رافائل سیلوا پیراهن مهدی محمدی را کشیده و روی او مرتکب خطای پنالتی شده است. امیر محمد نسایی پشت ضربه ایستاد و توانست پنالتی را به گل تساوی را تبدیل کند.

در دقیقه 3+90 استقلال روی سانتر زمینی رضاییان و ضربه محمد حسین اسلامی به یک گل رسید اما کمک داور مسابقه پرچمش را به نشانه آفساید بالا برد. اسلامی که قطعا در آفساید نبود و به نظر می‌رسید خود رضاییان در لحظه دریافت پاس در آفساید قرار داشته است.

در حالی که بازیکنان استقلال به تصمیم داور اعتراض داشتند پیام حیدری به کنار زمین رفت تا خودش صحنه را بازبینی کند. حیدری بعد از بازبینی صحنه به سمت زمین دوید و با دستانش نقطه وسط زمین را نشان داد و این یعنی گل استقلال درست بوده است.

با این گل دیر هنگام بازی با نتیجه دو بر یک به سود استقلال تمام شد اما به هیچ وجه نمی‌شود نقش VAR را در این نتیجه انکار کرد. اگر VAR نبود  احتمالا خطای پنالتی رافائل سیلوا دیده نمی‌شد و پس از آن گل اسلامی هم به دلیل آفساید رد می‌شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها