|

یوری ریبرو جایگزین یحیی عطیه الله می شود؟

بعد از ناکامی در جذب یحیی عطیه الله و ژولت ناگی، پرسپولیس با دو گزینه دیگر وارد مذاکره شده است.

لینک کوتاه کپی شد

باشگاه پرسپولیس که در فصل نقل و انتقالات عبدالکریم حسن مدافع چپ قطری خودش را به شکل غیرمنتظره‌ای از دست داد هنوز نتوانسته جایگزینی برای او پیدا کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی، پروسه جذب یحیی عطیه الله شکست خورد و این بازیکن به الاهلی مصر رفت و ژولت ناگی مجارستانی هم مشکل رضایتنامه دارد و باشگاه پوشکاش حاضر به فروش او نیست.

حالا در حالی که پنج شنبه اولین بازی پرسپولیس در لیگ بیست و چهارم مقابل ذوب آهن اصفهان برگزار خواهد شد این تیم دفاع چپ تخصصی به جز محمد مهدی احمدی ندارد و احتمالا وحید امیری مدافع چپ پرسپولیس جلوی ذوب آهن خواهد بود. اما کادر فنی پرسپولیس می‌داند که نمی‌تواند در تمام طول فصل روی وحید امیری به عنوان مدافع چپ حساب کند. 

به همین دلیل باشگاه پرسپولیس دوباره یک پروژه جدید برای خودش تعریف کرده است و به دنبال جذب یک مدافع چپ است. مدیران این باشگاه هم به دو گزینه رسیده‌اند و در حال مذاکره با آنها هستند تا در نهایت با یکی از آنها به توافق برسند و این ماموریت بالاخره به پایان برسد.

در حال حاضر نام دو گزینه مطرح شده است. یکی یوری ریبرو پرتغالی و دیگری خوان کارلوس لوپز اسپانیایی ملقب به خوانکار. نکته جالب درباره این دو نفر این است که قیمتی که به باشگاه پرسپولیس اعلام شده در مورد هر دو بازیکن یکی است. نکته بعدی هم این است که هر دو نفر بازیکن آزاد هستند.

یوری ریبروی 27 ساله چپ‌پا است و 178 سانتیمتر قد دارد. او در فوتبال لهستان قهرمان سوپرجام و حذفی شده و در کشور خودش سابقه قهرمانی جام حذفی را دارد. آخرین تیمی هم که برایش بازی کرده لژیاورشو لهستان بوده است. ریبرو فصل قبل در لژیاورشو و در 27 بازی لیگ لهستان به مدت 2250 دقیقه به میدان رفته و یک پاس گل داده. 11 بازی هم در لیگ کنفرانس اروپا انجام داده است.

نفر دوم یعنی خوانکار 34 ساله است و 179 سانتیمتر قد دارد. او فوتبالش را از تیم زیر19 سال رئال مادرید شروع کرده و بعد از آن به تیم سوم و سپس تیم دوم این باشگاه راه یافت و سپس راهی براگار در پرتغال شد. اما براگار او را به باشگاه‌های اسپانیایی قرض داده و برای تیم‌های ساراگوسا، رئال بتیس، گرانادا و مالاگا هم بازی کرده است و رزومه خوبی دارد.

آخرین تیم او پاناتینایکوس یونان بوده است و در سوپرلیگ یونان طی 10 بازی و 701 دقیقه حضور در میدان 3 پاس گل داده است. در پلی‌آف این رقابت‌ها و طی 8 مسابقه و 543 دقیقه یک پاس گل ثبت کرده است. در 6 بازی مقدماتی لیگ قهرمانان و در 509 دقیقه 3 پاس گل داد و در یورو لیگ طی سه دیدار 172 دقیقه در میدان بود. او در جام حذفی یونان هم طی سه بازی یک پاس گل داد.

اگر بخواهیم این دو را با هم مقایسه کنیم گزینه پرتغالی هم 7 سال جوان‌تر است هم سابقه ملی بهتری دارد اما گاریدو نسبت به گزینه اسپانیایی شناخت بیشتری دارد. البته ظاهرا شانس توافق گزینه اسپانیایی در ساعات اخیر کمتر شده است. گفته می‌شود او مبلغ درخواستی خودش را خیلی بالاتر برده و به چیزی حدود یک میلیون دلار رسانده است. اما پرسپولیس با این مبلغ موافقت نخواهد کرد و به همین دلیل به نظر می‌رسد خوانکار از پرسپولیس دور شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها