|

بررسی ترکیب پرسپولیس در لیگ برتر بیست و چهارم

پرسپولیس ترکیب نسبتا خوبی برای فصل بعد دارد.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس یک سهمیه بازیکن خارجی خود را از دست داده و این نتیجه تصمیمات اشتباه در خریدهای قبلی مانند نبیل باهویی و عدم استفاده کافی از او بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ اگرچه باشگاه در تلاش است تا با اعتراض و ارائه مدارک لازم، این حکم را تغییر دهد. با این وجود پرسپولیس همچنان اسکواد خوبی را در اختیار دارد.

در مطلب امروز عمق اسکواد پرسپولیس را بررسی کردیم که پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید؛

دروازه‌بانان: 

با خروج بیرانوند و جایگزینی الکسیس گندوز، مشکل دروازه‌بانی تا حد زیادی برطرف شده است. هرچند که رسانه‌ها تحلیل‌های مثبتی درباره او دارند، باید دید عملکرد او در فوتبال ایران چگونه خواهد بود و در شرایط خاصی که در فوتبال ایران وجود دارد، به اصطلاح چه میزان جا خواهد افتاد.

امیررضا رفیعی جوان نیز با حضور ثابت در چند بازی در فصل قبل نشان داده که پتانسیل بالایی برای آینده دروازه این تیم دارد. مهرشاد اسدی هم به عنوان گلر سوم در حال کسب آمادگی و تجربه است.

گوندوز، دروازه بان جدید پرسپولیس گوندوز، دروازه بان جدید پرسپولیس

مدافعان: 

یکی از نقاط قوت پرسپولیس در چند فصل اخیر، خط دفاع مرکزی بوده که با وجود مصدومیت‌ها و فشردگی مسابقات، همیشه پایدار بوده است. کنعانی، گولسیانی، پورعلی‌گنجی و فرجی به رقابت در این پست ادامه می‌دهند.

با این حال، خروج عبدالکریم حسن و اسماعیلی‌فر، تیم را از دو مدافع کناری موثر محروم کرده است. با خرید العملود، تلاش برای تقویت دفاع کناری ادامه دارد، اما ناکامی در مذاکره با گزینه‌هایی چون یحیی عطیه‌الله و پوشکاش، به اضافه کمبود یک مدافع چپ کلاسیک، نیاز به توجه بیشتری را نمایان می‌کند حتی با وجود سابقه مثبت وحید امیری در دفاع چپ که به نظر این فصل در همین پست به کارگرفته شود سابقه مصدومیت این بازیکن در کنار فشردگی مسابقات در سه تورنومنت متفاوت قطعا بی اثر نخواهد بود.

گولسیانی کنعانی زادگان گولسیانی و کنعانی زادگان

هافبک‌ها: 

خط هافبک پرسپولیس، نقطه قوت اصلی این تیم به شمار می‌آید. رفیعی، سلمانی، صادقی، ریگی، خدابنده‌لو، اسدبیگی و جوانانی چون عنایت‌زاده و فهیمی، به رقابت برای کسب جایگاه اصلی پرداخته‌اند.

امید عالیشاه و اورونوف نیز که به احتمال زیاد در ترکیب ثابت خواهند بود. این تنوع، دست کادر فنی را در طراحی بازی هجومی از وسط و کناره‌ها باز می‌گذارد و شاید به قطع می توان گفت در هافبک و وینگر لیست این تیم کاملا تکمیل و مشخص است.

امید عالیشاه امید عالیشاه

مهاجمان: 

بازگشت علیپور و احمدزاده به همراه آل‌کثیر که توانایی پرسینگ بالایی دارد، قابلیت‌های هجومی تیم را بهبود بخشیده است. ابوالفضل بابایی، میلاد سورگی، خدادادی و حاجی‌زاده نیز به عنوان گزینه‌های جوان و پتانسیل‌دار، در صورت بروز مصدومیت‌های غیرقابل پیش‌بینی، در دسترس خواهند بود و فراموش نکنیم همیشه اسامی غیرقابل پیشبینی و ناشناس بوده اند که خود را به عنوان پدیده سال فوتبالمان مطرح کرده اند.

علی علیپور علی علیپور

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها