|

آخرین اخبار از نقل و انتقالات استقلال یکشنبه 7 مرداد

تیم نکونام به بهینه‌ترین حالت ممکن از نظر نیروی انسانی می‌رسد. آخرین وضعیت آنها در بازار نقل و انتقالات چگونه است؟

لینک کوتاه کپی شد
1

تقریبا 20 روز تا برگزاری اولین بازی استقلال در لیگ بیست و چهارم (در قزوین با شمس‌آذر) باقیمانده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبالی، آبی‌ها برای برگزاری اردوی آمادگی راهی ترکیه شدند و احتمالا آنجا با اضافه شدن دو تا 3 خرید دیگر (زیلیکیچ، کاکوتا، مهاجم خارجی و شاید محمدرضا آزادی)، تیم نکونام به بهینه‌ترین حالت ممکن از نظر نیروی انسانی می‌رسد. آخرین وضعیت آنها در بازار نقل و انتقالات چگونه است؟

جعفر سلمانی

چند جلسه بین او و باشگاه برای تمدید قرارداد انجام و نتیجه نهایی به دست آمد ولی معافیت جلالی، همه چیز را خراب کرد. سلمانی با حضور زکی‌پور و جلالی به پایان دوران پوشیدن پیراهن آبی بعد از 3 فصل رسید و باید به دنبال تیم جدیدی باشد.

آلخو

درحالیکه جزو لیست درخواستی نکونام بود، حالا دیگر در اولویت قرار ندارد. قیمت او بالا بود و سمیعیزو نکونام را تا آستانه یک درگیری بزرگ پیش برد. نکونام هر چه تلاش کرد از طریق رسانه ها و کانالهای نزدیک به خودش سمیعی را تحت فشار بگذارد تا آلخو استقلالی شود، مدیرعامل استقلال زیر بار نرفت. شنیده شده بود یک میلیون و چهارصدهزار یورو قرار بوده به آلخو داده شود و همین ماجرا باعث شده هلدینگ و سمیعی با این خرید هم به دلیل گرانی و هم به دلیل سقف قرارداد مخالفت کنند. حالا هم خبر آمده نکونام، فعلا نام آلخودرا از فهرست خط زده و جدیدا معتقد شده نیازی به وینگر جدید ندارد! آمار این اسپانیایی در فصل قبل چندان جالب نبود هرچند در لالیگا بازی کرده بود.

کاکوتا

به احتمال فراوان با قراردادی 2 ساله و در ازای یک میلیون دلار به عضویت استقلال درخواهد آمد. همه قول و قرارهای لازم بین او و باشگاه گذاشته شده و فقط یک گام تا امضای قرارداد باقیمانده است: پرداخت 20 هزار دلار از سوی باشگاه. همه منتظر او هستند.

یامگا

همه چیز به نتیجه تست‌های پزشکی بستگی دارد اما یامگا در حال حاضر، یک چشم دارد و مشخص نیست می تواند با یک چشم مجوز حضور در بازیهای رسمی را بگیرد یا نه. اینکه او در بازی دوستانه استقلال، پاس گل داده کار را عجیب‌تر هم کرده است.

البته در تاریخ فوتبال یکی دو بازیکن بوده اند که با یک چشم بازی کرده اند اما درکل به خاطر سلامت چشم دیگر یامگا به نظر می رسد بعید است ایفمارک به این فرانسوی اجازه بازی بدهد مگر اینکه از او تعهد بگیرد که همه مسئولیت بر عهده خودش و باشگاه استقلال است. یامگا دو فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد. اگر او بتواند مجوز بازی بگیرد، نکونام باید روی نام یکی از بازیکنان خارجی‌اش خط قرمز بکشد: رافائل سیوا یا آلمدین زیلیکیچ؟ که فسخ با این دو هم تبعات جدی برای استقلال دارد.

خالدآبادی

چند جلسه بین او و نکونام برگزار شده که به نتیجه نرسیده است. نکونام، مصر به حفظ اوست و خالدآبادی می‌خواهد تحت هر شرایطی جدا شود بخصوص که با رفتن گوهری، آلومینیوم دروازه‌بان ندارد و او می‌تواند در اراک به ترکیب اصلی برسد. کلید این انتقال، مذاکرات دو باشگاه است. استقلال فصل قبل، پول زیادی برای رضایتنامه این بازیکن پرداخت کرده و حالا هم پول خوب می‌خواهد. آلومینیوم در تلاش است بازیکنی را وارد این معامله کند ولی نکونام روی هیچکس نظر ندارد. احتمالا خالدآبادی به صورت قرضی، استقلال را ترک خواهد کرد.

سهمیه زیر 25 سال

استقلال می‌تواند نام 2 بازیکن بین 23 تا 25 سال را در فهرست بند (ب) آیین‌نامه نقل و انتقالات قرار دهد. 4 بازیکن این تیم، چنین شرایطی دارند: سینا سعیدی‌فر، امید حامدی‌فر، امیرعلی صادقی و محمدرضا خالدآبادی. احتمال اصلی خروج خالدآبادی و صادقی است.

رمضانی

رمضانی هم دو ساله تمدید کرد. تا قبل از حذف آلخو، رمضانی در لیست تمدید نبود ولی با توجه به منتفی شدن آلخو، رمضانی در اولویت تمدید قرار گرفت. احتمالا مصاحبه اش هم در تمدید بی اثر نبود ضمن اینکه مدیر برنامه هایش با نکونام روابط نزدیکی دارد.

شنیده شده نکونام در آخرین لیست اعلامی‌اش به باشگاه، درخواست جذب محمدرضا آزادی را داده است. رمضانی تا آخرین لحظه برای استقلال صبر کرد و چون بازیکن آزاد بود و مشکلی برای حضور در تیم جدید پس از پایان مهلت نقل و انتقالات نداشت اما با استقلال دو ساله تمدید کرد.

منتظر محمد

 هنوز رسما گفته نشده جایی در استقلال ندارد اما نکونام ظاهرا او را نمی خواهد و خبرها حاکی از آن است که این بار به صورت قطعی جدا خواهد شد. هر چند سمیعی در آخرین جلسه حضورش در کمپ حجازی گفته بود منتظر محمد می ماند اما مثل اینکه شرایط ماندن منتظر محمد فراهم نیست.علاوه بر اینکه می گویند نکونام چون علی خطیر منتظر محمد را آورده او را نمی خواهد (این البته ظاهر ماجراست) اما سهمیه 1+5 خارجی استقلال با ماشاریپوف، زیلیکیچ، بلانکو، سیلوا، کاکوتا و مهاجم خارجی پر می شود و جایی برای هافبک عراقی نیست. باشگاه استقلال، تلاش زیادی کرده (و می‌کند) تا منتظر محمد را جانشین هافبک اهل بوسنی کند ولی فعلا نتوانسته چراکه اولا زیلیکیچ حمایت معنوی! هلدینگ را دارد و ثانیا قرارداد 2 ساله‌اش، میلیون دلاری است درحالیکه قرارداد قبلی‌اش 100 هزار دلاری بود! اینجاست که باید از فرشید هاشم سمیعی پرسید چرا زیر بار بازیکنان بوسنیایی به خصوص زیلیکیچ رفته است؟ حالا دروازه بان بوسنیایی بماند! 

تورانیان

 با حضور رامین رضاییان، کاملا مشخص است که هیچ فرصتی برای بازی کردن، پیدا نمی‌کند. درخواست جدایی ولو قرضی به مقصد آلومینیوم داده ولی چون اولا سهمیه زیر 23 سال است و ثانیا خروجش باید با جذب یک بازیکن بزرگسال در سمت راست همراه شود، به نظر می رسد احتمال حضورش در استقلال بیشتر از خروجش است.

علی کریمی

کایسری به دلیل مشکلات مدیریتی و بسته بودن پنجره اش، جوابی به نامه استقلال نداده است. شنیده شده مراجعه حضوری نماینده استقلال هم با پاسخ منفی مواجه شده است. بسته بودن پنجره باشگاه ترکیه‌ای، مهمترین دلیل برای حفظ کریمی است.

جذب او نیاز به یک ماموریت غیرممکن و مدیرانی کاربلد دارد که استقلال در حال حاضر ندارد؛ پس همانطور که روز اول در همین فوتبالی به عنوان اولین رسانه خبر دادیم کریمی- استقلال منتفی است. 

محمدجواد حسین‌نژاد

نفر دوم لیست نکونام درصورت منتفی شدن جذب علی کریمی است که جذبش از علی کریمی هم منتفی‌تر است. سپاهان، چنین استعدادی را به تیم ایرانی نمی‌دهد. آنها در پاسخ نامه استقلال برای جذب دابو، درخواست حضور جلال‌الدین ماشاریپوف را داشتند. حسین نژاد خودش هم دوست ندارد در استقلال بازی کند و حتی با همین فوتبالی هم گفت و گو کرد و گفت ترجیح می دهد ترنسفر شود تا اینکه در ایران بازی کند. تازه دیروز خبر آمد که سپاهان رضایتنامه یک و نیم میلیون دلاری برای حسین نژاد تعیین کرده است!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها