|

دی بروینه راهی عربستان می شود؟

در این مطلب قصد داریم به دلایل حضور احتمالی کوین دی بروین در لیگ عربستان بپردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

کوین دی بروین ، ستاره منچسترسیتی، ممکن است با وجود دستمزد 425 هزار پوندی در هفته در لیگ برتر، به دنبال انتقال به لیگ حرفه‌ای عربستان باشد. تمایل او به " پول هنگفت " و تمایل همسرش به " ماجراجویی عجیب و غریب " این احتمال را به یک واقعیت بالقوه تبدیل می کند.

به گزارش «شایانیوز»  و به نقل از طرفداری؛ برخی از هواداران ممکن است در این ایده که ستاره بلژیکی منچسترسیتی با وعده پول بیشتر در جای دیگری جذب شود، تناقضی ببینند. سیتی مدت‌هاست که به عنوان یک غول ثروتمند برای باشگاه‌های رده پایین‌تر ترسناک بوده است، چراکه آنها می‌ترسند که سیتیزن‌ها به دنبال باارزش‌ترین استعدادهای آنها باشند و بهترین‌ها را جذب کند. اتفاقی که البته در طول چند سال سرمربیگیری پپ گواردیولا برای این تیم انگلیسی رخ داده است.

بنابراین، این ایده که کوین دی بروین ممکن است به دنبال انتقال به لیگ حرفه‌ای عربستان برای "پول هنگفت" باشد، ممکن است خنده‌دار به نظر برسد. اما واقعاً نباید از حضور ستارگان بزرگ در لیگ عربستان تعجب کنیم. در فصل گذشته ستارگان بزرگ و البته ثروتندی همچون نیمار، ریاض محرز، کالیدو کولیبالی، انگولو کانته، کریم بنزما، سرگئی میلینکوویچ ساویچ که همگی بازیکنان بزرگ در سطح لیگ قهرمانان اروپا هستند همگی به این لیگ پیوستند. پس بنابراین نباید از حضور دی بروین هم در عربستان ابراز شگفتی کنیم.

البته که منچسترسیتی پول زیادی دارد، به‌طوری‌که ستاره بلژیکی در حال حاضر حدود 1.73 میلیون پوند در ماه درآمد دارد. ساختار مالی سیتی مشخص است و دی بروین هم در رأس این ساختار قرار دارد، بنابراین سوال واقعی این است که چرا دی بروین، اگر کم و بیش در راس هرم فوتبال به عنوان یکی از بهترین ستارگان فوتبال جهان در یکی از بهترین تیم‌های باشگاهی دنیا قرار دارد، می‌خواهد به الاتحاد و لیگ عربستان برود.

  • بیشتر بخوانید: منچسترسیتی با چه قیمتی علاقه‌مند به فروش کوین دی بروین است؟
کوین دی بروین در آستانه پیوستن به لیگ عربستان

چرا کوین دی بروین می‌خواهد به لیگ عربستان برود؟

برای پاسخ به این سوال باید به دو نکته مهم توجه داشته باشیم؛ دوران حرفه‌ای بازی او و زندگی شخصی او. بیایید ابتدا با مورد اول برخورد کنیم و ببینیم که آیا او هنوز هم نگین تاج گواردیولا است یا خیر؟

  • بازی در مستطیل سبز در 33 سالگی

دی بروین یکی از بزرگترین استعدادهای این نسل فوتبال است و بدون‌شک یکی از بهترین هافبک‌های هجومی تمام دوران و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر. در اوج خود، او به طور مرتب در لیگ به تنهایی آمار دو رقمی گل و پاس گل را به ثبت رسانده است. بهترین آمار او در 20-2019 با 13 گل و 20 پاس گل به دست آمد. نابغه بلژیکی فقط کافی است برای کسری از ثانیه به زمین نگاه کند تا کل بازی را در ذهنش ترسیم کند.

اما کلمه کلیدی در اینجا " اوج " است. در 33 سالگی که به فصل 25-2024 نزدیک می شود، اوج او یا به سرعت در حال کاهش است یا به پایان رسیده است. این به معنای کاهش توانایی پاس دادن یا ضربه آزاد او نیست، اما این یک واقعیت ساده بیولوژیکی است. او احتمالاً از این به بعد فقط از نظر فیزیکی رو به زوال خواهد بود. کریستیانو رونالدو می‌تواند به عنوان نمونه ای از حفظ تناسب اندام و ادامه یافتن در سطح بالا در سنین بالاتر باشد.

رونالدو در لیگ حرفه‌ای عربستان توانسته با گلزنی‌های متعدد، اقتدار خود را به عنوان یک ستاره فوتبال حفظ کند. با این حال، عملکرد او در تیم ملی پرتغال نشان می‌دهد که این تسلط لزوماً به معنای حفظ سطح جهانی نیست. در عربستان سعودی، رونالدو می‌تواند دوباره حس خدای فوتبال بودن را تجربه کند، جایی که در فصل گذشته 35 گل در 31 بازی به ثمر رساند. در حالی که او به سادگی قادر به رقابت در همان سطح در اروپا نیست.

جام قهرمانی لیگ برتر انگلیس در دستان کوین دی بروین

با ظهور فیل فودن ، درخشش برناردو سیلوا به عنوان یکی از بازیکنانی که کمتر به او پرداخته می‌شود و البته رهبری رودی در خط هافبک، منچسترسیتی حتی با تعداد بازی‌های کمتر از سمت دی بروین در فصل قبل هم توانست قهرمان لیگ برتر شود. سیتی قطعا در نبود دی بروین ضعیف‌تر خواهد شد اما نباید فراموش کنیم که تیم تحت هدایت پپ گواردیولا همچنان می‌تواند حتی بدون هافبک بلژیکی‌اش هم مدعی شماره یک قهرمانی باشد.

رودی بدون شک مهم ترین هافبک این باشگاه است، در حالی که فودن آینده باشگاه محسوب می‌شود و ارلینگ هالند هم که خود داستانی جداگانه دارد. همانطور که قبلاً هم گفته شد، دی بروین فوتبالیستی فوق‌العاده است. با این حال، می‌توان استدلال کرد که او به دلیل مصدومیت‌ها، در حال افول است و دیگر قادر به ارائۀ سطح کیفی سابق خود نیست. در فصل گذشته، این هافبک بلژیکی 41 بازی برای باشگاه و کشورش را از دست داد که برای تیمی که در طول فصل در حدود 70 بازی انجام می‌دهد، به هیچ وجه آمار قابل قبولی نیست. بهترین بازیکن شما نمی‌تواند کسی باشد که برای حضور در زمین بازی با مشکل روبرو است.

کوین دی بروین در مهم‌ترین بازی تاریخ سیتی، یعنی فینال لیگ قهرمانان، به دلیل مصدومیت از زمین بازی خارج شد. از زمان پیوستن به سیتی، او با 12 مشکل عضلانی، از جمله چهار مصدومیت همسترینگ، دست و پنجه نرم کرده است که می‌دانیم معمولاً به طور مکرر در طول دوران حرفه‌ای یک بازیکن رخ می‌دهد. همانند رونالدو، دی بروین در یورو 2020 عملکرد ضعیفی داشت و نتوانست درخشش نهایی را در عصر طلایی رو به افول بلژیک رقم بزند.

کوین دی بروین هافبک بلژیکی خلاق منچسترسیتی

متأسفانه، آمار و ارقام، افت کیفی دی بروین را تأیید می‌کنند. آمار هافبک بلژیکی از فصل 20-2019 به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است. مقایسه آن با عملکرد اخیرش که با مشکلات تناسب اندام دست و پنجه نرم می‌کرد، کمی بی‌رحمانه خواهد بود، بنابراین برای بحثی عادلانه، بیایید او را با آمار فصل 2022-23 مقایسه کنیم.

نکته قابل توجه این است که حتی دو فصل پیش نیز او از نظر دقایق بازی (2798 در مقابل 2425)، تکل به ازای 90 دقیقه (1.45 در مقابل 1)، قطع توپ به ازای 90 دقیقه (0.58 در مقابل 0.33)، نبردهای موفق (4.44 در مقابل 3.93) و مسافت طی شده در هر 90 دقیقه (11.4 کیلومتر در مقابل 10.9 کیلومتر) نسبت به فصل 2019-20 افت کرده بود.

البته گواردیولا از نظر موقعیتی سیستم خود را طوری تنظیم کرده که دی بروین کمی بالاتر در زمین بازی کند، جایی که در آن بیشترین قدرت تخریب را دارد و در واقع در فصل 23-2022 (48.6 درصد) نسبت به 2019-20 (47.4 درصد) در نبردها موفق‌تر بود، اما نشانه‌هایی از افت سریع او وجود دارد. اعداد و ارقام هرگز تصویر کاملی را ارائه نمی‌دهند، اما حداقل به بخشی از آن اشاره می‌کنند.

  • زندگی شخصی کوین دی بروین

به زندگی شخصی کوین دی بروین می‌رسیم. انتقال به عربستان چه تأثیری بر زندگی او خواهد داشت و چرا او مایل به انجام چنین تغییر و تحولی است؟

فرصت زندگی در یک کشور جدید، کشف یک فرهنگ جدید و تجربه یک شیوه زندگی متفاوت از آنچه که به آن عادت دارید، چیزی است که اکثر مردم با اشتیاق از آن استقبال می‌کنند و حق هم دارند. سفر به دور دنیا مسیر شناخته‌شده‌ای برای غنی‌سازی و پیشرفت شخصی است و نباید فرصت انجام آن را برای یک فوتبالیست دست‌کم گرفت. دی بروین قبلاً اشاره کرده که پسرش " هیچ چیز به جز انگلستان نمی‌داند "، شاید او می‌خواهد فرزندانش تجربیات بیشتری از دنیا داشته باشند.

کوین دی بروین به همراه همسر و فرزندانش در جشن قهرمانی لیگ برتر

فوتبالیست‌ها مانند هر ورزشکاری، برای پیشرفت خود به انگیزه‌های مداوم نیاز دارند. کوین دی بروین بدون شک به دستاوردهای بزرگی رسیده است و جام قهرمانان اروپا را فتح کرده و رکورد سه قهرمانی متوالی منچستریونایتد در لیگ برتر را پشت سر گذاشته است. با این حال، انگیزه‌ها می‌توانند با گذشت زمان تغییر کنند و به نظر می‌رسد دی بروین در حال حاضر به دنبال چالش‌های جدیدی است. عربستان می‌تواند فرصتی را برای او فراهم کند تا خود را در لیگ رو به رشدی ثابت کند و به طور بالقوه بخشی از پیشرفت آن باشد.

علاوه بر این، پول می‌تواند انگیزه‌دهنده قدرتمندی باشد. دی بروین به عنوان یک پدر و همسر می‌خواهد بهترین آینده ممکن را برای خانواده خود فراهم کند. گفته می‌شود پولی که می‌تواند در عربستان سعودی به دست آورد، قابل چشم‌پوشی نیست و اگر بتواند معیشتی را برای فرزندان خود و حتی نوه‌هایشان فراهم کند، چرا نباید این گزینه را انتخاب کند؟ این حق اوست که این کار را انجام دهد و هیچکس دیگری نباید به او بگوید که چگونه زندگی خود را اداره کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها