|

بازیکن خارجی مد نظر پرسپولیس 16 ماه بازی نکرده

وینگر 29 ساله‌ای که در سال 2018 از تیم استاندارد لیژ به الدحیل پیوست و تاکنون در 77 بازی موفق شده 27 گل برای تیم قطری بزند.

لینک کوتاه کپی شد

بازیکن خارجی مد نظر پرسپولیس (طبق ادعای یکی از سایتهای خبری) بازیکن باکیفیتی محسوب می‌شود اما مدت‌هاست مصدوم است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبالی، یکی از مشکلات بزرگ فوتبال ایران این است که بازیکنان خارجیِ خوب و باکیفیت رغبت چندانی برای حضور در لیگ برتر ندارند. برای همین هم باشگاه‌های ایران کمتر موفق به جذب ستاره‌های خارجی می‌شوند. برای حل این مشکل باشگاه‌های ایرانی ناچار می‌شوند یا به سراغ بازیکنان آسیایی بروند یا ستاره‌های سن و سال‌داری را که در کشورهای عربی بازی می‌کنند و به پایان فوتبال خودشان نزدیک شده‌اند جذب کنند.

همین امروز برخی رسانه‌ها خبر داده‌اند که باشگاه پرسپولیس به دنبال جذب ادمیلسون جونیور ستاره دورگه برزیلی – بلژیکیِ باشگاه الدحیل قطر است تا او را جانشین مهدی ترابی کند. وینگر 29 ساله‌ای که در سال 2018 از تیم استاندارد لیژ به الدحیل پیوست و تاکنون در 77 بازی موفق شده 27 گل برای تیم قطری بزند.

ادمیلسون بازیکن خوب و باکیفیتی است و فوتبالدوستان ایرانی به خوبی او را می‌شناسند. چرا که بارها و بارها مقابل باشگاه‌های ایرانی بازی کرده و گل زده است. او در لیگ قهرمانان آسیا مقابل استقلال یک گل و دو پاس گل، مقابل پرسپولیس یک گل و یک پاس گل و مقابل سپاهان دو گل و یک پاس گل ثبت کرده است.

شکی نیست که او یک بازیکن باکیفیت است که می‌تواند جای ترابی را در پرسپولیس پر کند اما پرسپولیس برای جذب او دو مشکل بزرگ دارد. اول این که قیمت او در بازار دو میلیون یورو است که پرسپولیس قطعا نمی‌تواند چنین پولی را برای جذب او بپردازد. اما اگر بر فرض محال پرسپولیس بتواند هزینه این انتقال را بپردازد هم جذب او یک ریسک بزرگ است.

ادمیلسون مدت‌هاست مصدوم است و نتوانسته برای تیمش بازی کند. مصدومیت او از ناحیه مچ پا و به قدری شدید بوده که او کل مسابقات فصل 2023-204 را از دست داده است. اگر یادتان باشد در دوره قبلی لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس و الدحیل همگروه بودند و ادمیلسون در هیچ کدام از دو بازی رفت و برگشت مقابل پرسپولیس در لیست الدحیل نبود.

مرور آخرین بازی‌ها و آخرین گل‌های او برای الدحیل نشان می‌دهد که اگر پرسپولیسی‌ها در جذب ادمیلسون مصمم هستند باید در این مورد بیشتر احتیاط کنند. آخرین بازی ادمیلسون در لیگ ستارگان قطر مربوط به بازی مقابل المرخیه است که در 24 بهمن 1401 برگزار شد و ادمیلسون 31 دقیقه برای تیمش بازی کرد. آخرین گل او در این لیگ هم روز 11 اسفند 1400 مقابل ام صلال به ثمر رسیده است. ادمیلسون آخرین بازی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا را روز 4 اسفند 1401 مقابل الشباب عربستان انجام داده است و آخرین گلش را در این لیگ روز 6 اردیبهشت 1401 مقابل سپاهان زده است.

در واقع از آخرین بازیِ رسمیِ او یک سال و 4 ماه گذشته و مشخص نیست سلامتی او در چه وضعیتی است. البته که هر بازیکنی که وارد لیگ برتر ایران می‌شود حتما باید تست‌‌های پزشکی را در ایفمارک پشت سر بگذارد. اما به هر حال باید در این مورد ویژه دقت بیشتری انجام شود. چون قبلا چند بار اتفاق افتاده است که بازیکنان خارجی با وجود مصدومیت با تیم‌های ایرانی قرارداد بسته‌اند و بعد از ترک ایران به فیفا شکایت کرده‌اند و پول‌شان را هم گرفته‌اند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها