|

نگاهی به 5 تیم خاص یورو 2024 در مرحله حذفی

مرحله گروهی یورو 2024 به اتمام رسید و حالا همه در انتظار شروع مرحله حذفی هستند.

لینک کوتاه کپی شد

در دور گروهی شاهد نتایج جالبی بودیم. در این مرحله تنها یک تیم موفق شد هر سه بازی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد: اسپانیا.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ در مجموع تا کنون 36 بازی انجام شده و تنها 15 بازی باقی‌مانده تا قهرمان جدید قاره اروپا معرفی شود. افت محسوس تیم‌های مدعی قهرمانی مخصوصاً از بازی دوم به بعد باعث شده سطح تیم‌ها به هم نزدیک باشد و نتایج غیر قابل پیش‌بینی رخ بدهد. در این مطلب قصد داریم به مرور عملکرد دو مدعی قهرمانی و سه شگفتی جام بپردازیم.

5. رومانی / Romania

رومانی

عملکرد: سه بازی، یک برد، یک تساوی و یک باخت، 4 گل زده و 3 گل خورده

رومانی که در کنار اوکراین، اسلواکی و بلژیک در گروه E قرار داشت، چهار امتیاز در مرحله گروهی جمع‌آوری کرد و با همین امتیاز توانست به‌عنوان صدرنشین گروه به مرحله حذفی صعود کند.  

آخرین برد رومانی در یورو به یورو 2000 برمی‌گردد که در مسابقه سوم گروهی با نتیجه سه بر دو انگلیس را شکست دادند و پس از آن در دو دوره یورو 2008 و یورو 2016 حضور پیدا کردند که در هر دو دوره بدون برد از مسابقات حذف شدند. پس از 24 سال آن ها دوباره طعم پیروزی و صعود از مرحله گروهی یورو را چشیدند و همین دلیل باعث شده نام آن ها در فهرست ما قرار بگیرد. همچنین این برای اولین‌ بار است که آن ها به‌ عنوان تیم اول به مرحله یک هشتم نهایی صعود می‌کنند.

4. آلمان / Germany

آلمان

عملکرد: سه بازی، دو برد و یک تساوی، 8 گل زده و 2 گل خورده

آلمان باید در خانه برای رسیدن به قهرمانی بجنگد. آن ها در دو جام جهانی 2018 و 2022 به طرز غیرقابل تصوری در مرحله گروهی حذف شدند. در یورو 2020 هم در مرحله یک هشتم نهایی از دور مسابقات کنار رفتند.  

آخرین قهرمانی آن ها در مسابقات یورو به سال 1996 برمی‌گردد. آلمانی‌ها خوش‌بین هستند که در این دوره به دلیل دارا بودن امتیاز میزبانی پس از سال‌ها بتوانند به یک قهرمانی معتبر دست پیدا کنند. ژرمن ها با به ثمر رساندن 8 گل در سه مسابقه گروهی، بهترین خط حمله مسابقات را در اختیار دارند و همچنین پیروزی 5-1 آن ها در بازی افتتاحیه مقابل اسکاتلند، مقتدرانه‌ترین پیروزی رقابت‌ها در دور گروهی بود.  

آلمان با دارا بودن ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه توانایی کسب قهرمانی در این مسابقات را دارد. هر چند که در دور حذفی در سمت دشوار قرار گرفته و قطعاً مسابقات سختی در انتظار آن هاست.

3. گرجستان / Georgia

شادی بازیکنان گرجستان در کنفرانس خبری بعد از صعود به مرحله حذفی

عملکرد: سه بازی، یک برد، یک تساوی و یک باخت، 4 گل زده و 4 گل خورده

گرجستان تیمی است که تا قبل از سال 2024 هرگز موفق به صعود به هیچ تورنمنت معتبر ملی نشده بود و این اولین دوره یورو برای آن ها به‌ حساب می‌آید. بر خلاف بسیاری از تیم‌های پرافتخار، گرجستان توانست با چهار امتیاز، به‌ عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم به مرحله حذفی صعود کند.  

این صعود در حالی رقم خورد که آن ها در بازی پایانی برابر تیم قهرمان یورو 2016 یعنی پرتغال قرار گرفتند و با یک بازی حساب شده، توانستند با نتیجه 2-0 این تیم قدرتمند را شکست دهند و به مرحله بعدی صعود کنند. نکته جالب دیگر این که در حضور بازیکنان بزرگی همچون امباپه، کین، ساکا و لواندوفسکی، بازیکن ناشناسی از این تیم در صدر جدول گلزنان یورو 2024 قرار دارد. ژرژ میکاوتادزه با سه گل «شامل دو پنالتی» صدر جدول گلزنان را به نام خود زده است.

2. اتریش / Austria

اتریش

عملکرد: سه بازی، دو برد و یک باخت، 6 گل زده و 4 گل خورده

اتریش مرحله گروهی را با صدرنشینی به پایان رساند، آن هم در شرایطی که فرانسه تیم قهرمان جهان، هلند و لهستان را در کنار خود می‌دید. مسابقات برای اتریش از هفته دوم شروع شد، جایی که با نتیجه سه بر یک لهستان را از پیش رو برداشتند و در حالی‌ که هنوز همه به این تیم شک داشتند، اتریش با پیروزی شگفت‌انگیز در مقابل هلند، این نکته را ثابت کرد که پدیده یورو 2024 است.  

زندگی شیرین برای اتریش در همین‌جا به پایان نمی‌رسد و با نتایج به دست آمده در دور گروهی، آن ها باید به مصاف ترکیه بروند. مسابقه فوتبال قابل پیش‌بینی نیست؛ اما قطعاً پیروزی در مقابل ترکیه حتماً از پیروزی مقابل هلند و لهستان و باخت خفیف مقابل فرانسه سخت‌تر نخواهد بود. همچنین اتریش در صورت پیروزی در مقابل ترکیه باید با برنده بازی رومانی و هلند در یک‌ چهارم نهایی روبرو شود. اگر کمی شانس با اتریش همراه باشد، چه بسا آن ها را در نیمه‌نهایی و یا حتی فینال مسابقات ببینیم.

1. اسپانیا / Spain

اسپانیا

عملکرد: سه مسابقه، سه پیروزی، 5 گل زده و صفر گل خورده

در میان مدعیان اصلی قهرمانی، تنها تیمی که عملکرد قاطعانه ای در دور گروهی داشت، اسپانیا بود. آن ها بهترین خط دفاعی مسابقات را در اختیار دارند و با سه پیروزی مقتدرانه آن‌هم در گروه تیم‌هایی همچون ایتالیا و کرواسی، به‌ عنوان صدرنشین به مرحله حذفی صعود کردند.  

اسپانیا امیدوار است پس از گذراندن سه جام جهانی ضعیف، بتواند نوار بدشانسی‌های خود در مسابقات ملی را پاره کند و پس از 12 سال دوباره بر بام اروپا بایستد. هر چند مسیر آن ها در مرحله حذفی بسیار دشوار به نظر می‌رسد، اما ماتادورها ترکیبی منتخب از بهترین بازیکنان اروپا را در اختیار دارند و با یک مربی کاربلد همچنان امیدوار به موفقیت هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها