|

کاپیتان پرسپولیس قراردادش را تمدید می کند

درخشش امیری در هفته آخر تاثیر مهمی در قهرمانی پرسپولیس داشت.

لینک کوتاه کپی شد

این روزها و با پایان بیست و سومین دوره لیگ برتر، دوباره اخبار و شایعات بازار نقل و انتقالات تبدیله به مهم‌ترین سوژه رسانه‌ها شده است. این دوره همانقدر که می‌تواند جذاب باشد و کنجکاوی فوتبالدوستان ایرانی را برانگیخته کند می‌تواند به دلیل کثرت شایعات خسته کننده و آزار دهنده هم باشد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ باشگاه پرسپولیس که قهرمان بیست و سومین دوره لیگ برتر شد مدتی است کارش را شروع کرده است. مدیران این باشگاه هم کار تمدید قرارداد با بازیکنان خودشان را آغاز کرده‌اند و هم مذاکره با بازیکنان مد نظر کادر فنی خودشان را.

یکی از بازیکنان این تیم که خبرها و شایعات درباره او بسیار متناقض و پیچیده بود وحید امیری است. امیری که در فصول اخیر جزو بهترین و محبوب‌ترین بازیکنان پرسپولیس بوده است فصل متفاوت و خاصی را سپری کرد.

او در همان ابتدای فصل و در دقایق پایانی بازی با النصر عربستان در ورزشگاه آزادی مصدوم و تعویض شد. مصدومیت او به شکل غیر منتظره‌ای طولانی و پیچیده شد. بازگشت زودهنگام او از مصدومیت در بازی برگشت با استقلال تاجیکستان کار دست او داد و باعث شد دوباره مصدوم شود.

پایان مصدومیت او مصادف شد با آغاز نیم‌فصل دوم. جایی که پرسپولیس در پست امیری یک ستاره ازبکستانی به نام اوستون اورونوف را جذب کرد. اورونوف به شکل غیر منتظره‌ای در پرسپولیس درخشید و این باعث شد امیری جایگاهش را در ترکیب اصلی تیم به طور کامل از دست بدهد. 

امیری در برخی از مسابقات پرسپولیس در اواخر به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد و عمکلرد قابل قبولی از خودش ارائه نداد. این اتفاق باعث شد برخی رسانه‌ها مدعی شوند که قرارداد امیری که در آخر فصل به پایان می‌رسد تمدید نخواهد شد و او در لیست تمدیدی‌های اوسمار ویرا نیست.

اما  در هفته پایانی امیری وضعیت را کاملا تغییر داد. او در بازی با نساجی به جای امید عالیشاه مصدوم در ترکیب اصلی قرار گرفت و پاس گل اول را به اوستون اورونوف داد. در بازی تاریخی و فراموش نشدنی مقابل استقلال اما به نیکت ذخیر‌ه‌ها برگشت.

عقب افتادن پرسپولیس در نیمه اول این مسابقه باعث شد اوسمار برای تغییر نتیجه امیری را به همراه محمد خدابنده‌لو و علی نعمتی به زمین بفرستد. بازیکن باتجربه پرسپولیس در این نیمه از تمام تجربه‌اش استفاده کرد و با گرفتن یک پنالتی و دادن یک پاس گل سهم بزرگی در کامبک درخشان تیمش ایفا کند. 

امیری در بازی آخر مقابل مس رفسنجان هم در دقیقه 86 پاس تنها گل پرسپولیس را که منجر به قهرمانی این تیم شد به گئورگی گولسیانی داد. البته که این گل در شرایط آفساید به ثمر رسید اما کیفیت و دقت سانتر امیری بسیار بالا بود و تحسین هواداران پرسپولیس را برانگیخت. 

شاید عجیب باشد اما امیری قبل از این 5 هفته اخیر و 4 تاثیری که روی گل‌های پرسپولیس داشت فقط یک پاس گل در هفته سوم مقابل ذوب آهن داده بود. به همین دلیل بود که تعداد زیادی از هواداران پرسپولیس هم تا قبل از 5 هفته اخیر موافق تمدید نشدن قرارداد او بودند.

اما ظاهرا درخشش فوق‌العاده وحید در پایان فصل نظرها را نسبت به او عوض کرده است. شاخصه‌های مثبت زیادی حتی در این سن و سال (36 سالگی) در این بازیکن وجود دارد که باعث شده نظرها درباره او تغییر کند.

امیری در همین هفته‌های آخر نشان داد که اگر از نظر بدنی در وضعیت خوبی باشد و تمرکز کند می‌تواند تاثیر زیادی روی تیمش بگذارد. نکته بعدی تجربه بالای اوست که باعث شده حتی وقتی به عنوان بازیکن ذخیره به زمین می‌رود از همه توان و استعدادش استفاده کند.

در نهایت آخرین مساله کم‌حاشیه بودن اوست. امیری در همه این سال‌هایی که در پرسپولیس بوده حتی یک مورد هم حاشیه نداشته و حتی سعی کرده از حاشیه‌ها کم کند و به نفع تیم کار کند. مثلا نقشی که در ابتدای فصل در جلوگیری از انتقال بیرانوند به استقلال داشت.

همه این مسائل باعث شده نظر باشگاه و کادر فنی پرسپولیس درباره او تغییر کند. ظاهرا قرار شده پرسپولیس به او پیشنهاد یک قرارداد یک ساله بدهد. پیشنهادی که با موافقت امیری روبرو خواهد شد و باعث می‌شود شماره 11 یک فصل دیگر در پرسپولیس بماند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها