|

روز و ساعت بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ کنگ

قلعه‌نویی و شاگردانش باید برای سومین بار در طول مدت اخیر به دیدار هنگ کنگ بروند.

لینک کوتاه کپی شد

از چارچوب هفته پنجم مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ و در گروه E، تیم ملی ایران باید در هنگ کنگ به مصاف این کشور آسیایی برود. دیداری که در بازی رفت و در تهران با برتری پرگل چهار بر صفر شاگردان امیر قلعه‌نویی به پایان رسید.

به گزارش «شایانیوز»  و به نقل از فوتبالی؛ تیم ملی با کسب سه پیروزی و یک تساوی و با ۱۰ امتیاز و با تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان، در رتبه اول جدول گروه خود قرار دارد و برای اینکه رتبه خود را قبل از بازی با ازبک‌ها در خطر نبیند، باید از سد میزبان خود بگذرد.

تیم ملی در چند وقت اخیر دو بازی با هنگ کنگ داشته و برای سومین بار با به مصاف این تیم می رود. سپیدپوشان ایرانی در بازی رفت با نتیجه اشاره شده از سد هنگ‌ کنگ به راحتی گذشتند اما در بازی دوم که در مرحله گروهی جام ملت های آسیا در قطر بود، تیم ملی به سختی و با تک گل مهدی قایدی توانست به برتری برسد و باید دید در سومین بازی در مدت اخیر نتیجه چگونه خواهد بود.

دو تیم ۸ مرتبه مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که نتایج به طرز یک طرفه‌ای به سمت یوزهای ایرانی است و تیم ملی در هفت مسابقه به برتری رسیده و فقط یک بار در یک مسابقه دوستانه که ۴۷ سال گذشته برگزار شده، با یک گل شکست خورده است. همچنین در این ۸ دیدار، تیم ملی ۱۷ بار دروازه حریف را گشوده و‌ فقط ۲ بار دروازه‌اش باز شده است.

هنگ کنگ اما سرمربی خود را نسبت به دو بازی اخیر تعویض کرده و با کادر فنی جدید، برای اولین بار مقابل ایران قرار می‌گیرد و از آن طرف هم امیر قلعه‌نویی در سومین تقابل خود به دنبال سومین پیروزی برابر این تیم است.

برترین گلزن ایران به هنگ کنگ هم سردار آزمون و غفور جهانی با سه گل زده هستند که آزمون این فرصت را دارد که با گلزنی در بازی فردا به تنهایی در صدر قرار گیرد. 

نتیجه بازی گذشته: ایران با یک گل از سد میزبانش ترکمنستان گذشت و هنگ کنگ هم با سه گل از میزبانش ازبکستان شکست خورد.

وضعیت در جدول: ایران با ۱۰ امتیاز در رتبه نخست قرار دارد و هنگ کنگ با یک امتیاز و تفاضل گل کمتر، تیم چهارم گروه است.

هفته پنجم مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶

هنگ کنگ - ایران

پنج‌شنبه ۱۷ خرداد ساعت ۱۵:۳۰

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها