|

تیم منتخب هفته آخر لیگ برتر

برترین‌های آخرین دیدار فصل در حالی انتخاب شدند که 9 بازیکن موفق به گلزنی شدند و یک نفر هم پاس گل قهرمانی را داد.

لینک کوتاه کپی شد

رقابت‌های بیست و سومین دوره لیگ برتر در حالی روز شنبه با قهرمانی تیم پرسپولیس به پایان رسید که دو مهره این تیم کلیدی و تاثیرگذار در گلزنی برای کسب جام بودند و استقلال هم با وجود درخشش مهاجم سرعتی خود و برتری برابر پیکان نتوانست به رتبه اول برسد و در حسرت صدرنشینی ماند.

به گزارش «شایانیوز»  و به نقل از ورزش سه؛ سپاهان پیروزی شگفت انگیزی مقابل شمس‌آذر کسب کرد و با عملکرد تاثیرگذار دو تند و تیز و زهردارش توانست انتقام باخت دور رفت را با چهار گل بگیرد و تراکتور نیز با بازی درخشان دو ستاره چپ و راست زمین خود به برد پُر گل در زمین صنعت نفت آبادان دست پیدا کرد تا فصل را با خاطره خوش تمام کند.

ذوب‌آهن هم با گلزنی مهاجم جوان خود پیروزی ارزشمندی در سیرجان به دست آورد تا رتبه پنجم را به دست بیاورد و استقلال خوزستان نیز با بازی عالی ستاره برزیلی خود از سد هوادار گذشت و لیگ برتری ماند و فولاد خوزستان هم با درخشش دو مهره با تجربه‌اش در سطح اول فوتبال ایران ماند که اسامی این 11 بازیکن تاثیرگذار در هفته سی‌اُم و پایانی لیگ را در ادامه می‌خوانید:

دروازه‌بان

شهاب گردان(فولاد)

آخرین بازی دوران فوتبال گلر باتجربه فوتبال ایران شبی باشکوه را برای او رقم زد؛ گردان که تیمش شرایط سختی برای بقا داشت و برای این مهم باید سه امتیاز در میدان دشوار قائم‌شهر به دست می آورد، عملکرد فوق‌العاده‌ای مقابل نساجی داشت و در نهایت بدون گل خورده از فوتبال خداحافظی کرد. دروازه‌بان 40 ساله فولادی‌ها در بازی دیروز دوبار در نیمه اول و دوبار در نیمه دوم با سیوهای دیدنی، تیم خود را در بازی نگه داشت تا در نهایت با گلی که انصاری به ثمر رساند برنده از زمین خارج شوند. بی‌شک هواداران فوتبال خاطره خوبی از آخرین بازی دوران حرفه ای گردان در ذهن آنها باقی مانده است.

2029543

مدافعان

رامین رضاییان(سپاهان)

یک هفته پس از غیبت در سمت راست خط دفاعی سپاهان به دلیل محرومیت که غیبت او به چشم آمد، بازگشت توفانی به جمع نفرات اصلی طلایی پوشان داشت و در آخرین بازی فصل بهترین عملکرد را بین تمام بازیکنان لیگ برتری داشت. رامین رضاییان ساعاتی قبل از اینکه خبر عدم دعوت غیرمنتظره به تیم ملی را متوجه شود، در جدال برابر شمس‌آذر قزوین همه کاره‌ی تیمش بود و توانست گل اول را روی یک ضربه ایستگاهی دیدنی، گل دوم را روی همکاری عالی با کاوه و اعرابی، پاس گل سوم را با یک فرار دیدنی و گل چهارم را با ضربه سر شیرجه‌ای عالی به نام خود ثبت کند و شب درخشانی را سپری کند.

2029551

گئورگی گولسیانی(پرسپولیس)

مصدومیت کاری کرده بود تا احتمال عدم حضورش در آخرین بازی فصل مقابل مس رفسنجان به وجود بیاید، اما ستاره ملی‌پوش گرجستانی هر طور بود خودش را به این مسابقه حساس رساند و گل قهرمانی را در دیدار پایانی فصل زد. در روزی که سرخ پوشان تلاش زیادی برای باز کردن دروازه حامد لک انجام دادند و تا دقایق پایانی در انجام این کار ناموفق بودند، گولسیانی گره‌گشای کار سرخ پوشان بود و توانست سرنوشت لیگ و تیمش را تغییر بدهد و در روزی که عملکرد موثری در فاز دفاعی با دفع توپ و موفقیت در نبردهای هوایی داشت، گل قهرمانی را به نام خود ثبت کند.

2029549

محمد نادری(تراکتور)

فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و شب گذشته نیز نمایش های درخشان خود را تکمیل کرد. او که به عنوان بازیکن ذخیره وارد ترکیب تراکتور شده بود، در آخرین دقایق بازی با یک فرار بسیار خوب از پشت مدافعان صنعت نفت توانست گلزنی کند، کاری که کمتر انجام می دهد. نادری به عنوان یک مدافع قلدر معمولا در بخش دفاعی یا نفوذ از کناره ها دیده می‌شود اما این بار روی پاس عمقی مهدی حسینی ضربه چیپ خود را به قعر دروازه حریف فرستاد تا آخرین گل فصل تراکتور را بزند و به تیم هفته ورزش سه نیز برسد.

هافبک

ساویو روبرتو(استقلال خوزستان)

ستاره برزیلی استقلال خوزستان که در نیم‌فصل به این تیم اضافه شد و نمایش درخشانی در مسیر نجات تیمش در مسیر بقا در لیگ برتر داشت، پس از سپری کردن یک جلسه محرومیت، خیلی زود به ترکیب تیمش در اواسط نیمه نخست مقابل هوادار اضافه شد و در شرایطی که بازی با تساوی بدون گل دنبال می‌شد، شکل بازی تیمش را متحول کرد. ساویو روبرتو که نقش موثری در ایجاد موقعیت‌های تیمش داشت، پس از دو شوت خطرناک به سمت دروازه هوادار، در دقیقه 65 با یک سرتوپ و شلیک دیدنی گل سوم را برابر هوادار زد تا برتری تیمش را قطعی و خیال‌شان را راحت کند. ساویو با دو گل و سه پاس گل، نقش کلیدی در بقای آبی‌ها داشت و آخرین بازی هم به بهترین شکل تمام کرد.

2029561

وینگرها

سیامک نعمتی(تراکتور)

سیامک نشان داده که در پست تخصصی بازیکنی موثر است و روز گذشته نیز با دو گل خود را به عنوان یک چهره شماره یک تیمش معرفی کرد. سیامک در این بازی یک گل از روی ضربه کرنر ارسالی توسط ریکاردو آلوز زد اما گل دوم را با شلیک دیدنی از پشت محوطه جریمه به تور دروازه حریف کوبید. این گل کاملا مشابه گلی است که سیامک با پیراهن پرسپولیس به نساجی زد. او در این فصل همچون بسیاری از بازیکنان تراکتور مورد هجمه و فشار هواداران قرار داشت اما در اولین فصل بعد از ترک اردوی سرخ پوشان در قامت یک بازیکن اثرگذار ظاهر شد و در حد و اندازه تراکتور موفق عمل کرد. او در سه پست هافبک، دفاع و وینگر راست به میدان رفت تا آچار فرانسه خمس و مطهری لقب بگیرد و با دو گلی که زد، این فصل را به خوبی خاتمه داد.

2029559

علی اصغر اعرابی(سپاهان)

برخلاف بازی‌های قبل که به‌عنوان یار جانشین برای سپاهان به میدان رفته بود، در دیدار با شمس‌آذر از ابتدا به کار گرفته شد و بدون توجه به جنگ روانی حریف برای مبلغ قراردادش که پیش از بازی مطرح شده بود، توانست در کنار رامین رضاییان بازی خوبی انجام بدهد. اعرابی گل دوم را با یک پاس زیبا به رامین داد و گل چهارم را هم با یک ارسال چیپ برای رضاییان ساخت و سومین گل طلایی پوشان را هم روی یک پاس کات‌بک به ثمر رساند تا نمایش درخشانی در جدال با تیم سابق خود داشته باشد و فصل را با عملکرد موثری تمام کند.

2029546

وحید امیری(پرسپولیس)

ستاره چپ‌پای پرسپولیس با وجود اینکه در هفته آخر در ترکیب قرار نگرفته بود، اما مثل همیشه با ورودش به زمین شکل بازی این تیم را هجومی کرد و توانست بازهم در قهرمانی موثر باشد و حملات بیشتری در لحظات پایانی به وجود بیاورند. وحید امیری در زمانی که پرسپولیس شدیدا احتیاج به گل داشت و می‌خواست قفل دروازه حامد لک را پس از واکنش‌های متعددش بشکند، یک ارسال دقیق به پشت مدافعان مس فرستاد تا گولسیانی در موقعیتی مشکوک به آفساید دروازه را باز کند و امیری هم با این پاس گل برای کسب جام، تعویض طلایی شود.

2029548

مهاجمان

محمدحسین اسلامی(ذوب‌آهن)

ستاره ریزنقش ذوب‌آهن که پس از سه سال بازی در لیگ برتر بحث جدایی  حضورش در تیم‌های دیگر به میان آمده، در آخرین مسابقه خود برای اصفهانی‌ها یکی از بهترین‌های زمین در جدال با گل‌گهر سیرجان بود که شانس رسیدن به رتبه پنجم جدول را داشتند و درخشش محمدحسین اسلامی موجب شد تا این اتفاق برای تیمش بیفتد. این مهاجم جوان پس از جنب و جوش زیادی که مقابل گل‌گهر داشت و با حرکت خود ایجاد موقعیت می‌کرد، توانست گل دوم را با یک فرار سریع روی پاس محسن آذرباد و گلزنی در موقعیت تک به تک با اخباری به ثمر رساند و سه امتیاز مهم برای رقم زدن رتبه پنجم تیمش به همراه بیاورد.

2029552

مهرداد محمدی(استقلال)

مهاجم تیزپای استقلال، در دیدار روز گذشته مقابل پیکان در هفته آخر لیگ عملکردی درخشان داشت. او موفق شد دو گل به ثمر برساند و نقش مهمی در پیروزی تیمش ایفا کند. همچنین، یک گل آفساید به نام او ثبت شد و یک گل دیگرش نیز به دلیل عدم تشخیص عبور توپ از خط دروازه توسط داوران پذیرفته نشد تا در دیداری که آبی‌ها ممکن بود قهرمان شوند و در آستانه جام هم قرار داشتند، ستاره تیمش باشد. این نمایش درخشان از محمدی، بار دیگر توانایی و استعداد بالای او را به نمایش گذاشت؛ درخششی که با یک پیروزی تلخ برای استقلال همراه بود چراکه آبی‌ها قهرمانی را به پرسپولیس واگذار کردند.

2027046

ساسان انصاری(فولاد)

تاثیرگذارترین بازیکن فولاد در لیگ بیست و سوم حساس‌ترین گل فصل را هم برای تیمش به ثمر رساند. ساسان انصاری که روی 11 گل از مجموع 20 گل زده فولاد در لیگ گذشته(5 گل و 6 پاس گل) نقش مستقیم داشت، در بازی آخر هم به عنوان رهبر تیمش توانست عملکردی خوب داشته باشد و در نهایت در دقایق پایانی به زیبایی گل برتری را وارد دروازه نساجی کند. انصاری با دوندگی زیاد، سرعت دادن به بازی و تحرک در خط حمله همچون همیشه برای فولاد خوش درخشید و گلی که زد هم نشان از تجربه بالای او داشت. انصاری وقتی صاحب توپ زد، با مکث کوتاه و با دید باز ضربه‌اش را درست به جایی زد که لوآن پولی نتواند عکس‌العملی نشان بدهد و در نهایت عامل اصلی برد مهم فولاد لقب گرفت.

2029544

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها