|

مهره کلیدی استقلالِ جواد نکونام

بلانکو در دیدار با شمس‌آذر وظایف و پست متفاوتی داشت.

لینک کوتاه کپی شد

یک تغییر قابل توجه در خط حمله استقلال در بازی با شمس‌آذر ایجاد شده بود که در نهایت به سود این تیم تمام شد و مهرداد محمدی ۲ گل در این مسابقه به ثمر رساند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از صدآنلاین؛ چیدمان خط حمله استقلال در این مسابقه یک تغییر قابل توجه داشت و حضور مهرداد محمدی یک گام جلوتر از گوستاوو بلانکو بود و بازیکن آرژانتینی استقلال مانند بازی‌های ابتدایی خود برای استقلال به خط هافبک اضافه می‌شد و در بازیسازی و پرس به هم‌تیمی‌های خود کمک می‌کرد.

این تصمیم نکونام شرایطی را ایجاد کرده بود که مهرداد محمدی روی خط آفساید و سایه به سایه با آخرین مدافع شمس‌آذر حرکت می‌کرد و در انتظار دریافت پاس از بلانکو و ماشاریپوف بود که به خوبی هم از این تدبیر استفاده کرد، یک پنالتی گرفت و یک گل هم به ثمر رساند و هر دو اتفاق در عمق خط دفاعی شمس‌آذر رقم خورد.

جابجایی بلانکو در این مسابقه فقط روی مهرداد محمدی تاثیرگذار نبود و کمک زیادی به خط هافبک استقلال کرد، او نزدیک به ماشاریپوف بازی می‌کرد و با ستون کردن بدن خود و ارسال پاس‌های کوتاه حلقه اتصال جالبی بین ماشاریپوف و بازیکنان کناری استقلال شده بود، بلانکو بعد از انتقال توپ همزمان با مهرداد محمدی به قلب دفاع شمس آذر استارت می‌زد و فضاسازی خوبی برای ماشاریپوف و دو فول بک کناری استقلال ایجاد می‌کرد.

بازگشت بلانکو تا میانه‌های میدان یک اتفاق جالب هم رقم زده بود، استقلال بیش از تمامی مسابقات رو به بازی تک ضرب آورده بود و بدون لمس چندباره توپ توسط بازیکنان فقط با یک ضربه توپ را به گردش درمی‌آورد و شکل هندسی فنی بین ماشاریپوف-بلانکو (جلالی یا حردانی) شکل گرفته بود.

استقلال و نکونام در هفته‌های اخیر برای هر مسابقه با یک تغییر جالب به میدان آمدند و مزد آن را هم گرفته‌اند و امیدگل بالای استقلال در این مسابقه تاثیرگذاری تاکتیک‌های هجومی این تیم را نشان می‌دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی