|

نقش مهم مهندس پرسپولیسی ها در ترکیب این تیم

سروش رفیعی در ترکیب پرسپولیس، مهره‌ای ارزشمند است و به خوبی وظایف خود را انجام می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

سروش رفیعی به‌جز مقاطع معدودی،همیشه سطح کیفی ایده‌آلی از خود ارائه داده است،همین موضوع باعث شده حضور او در ترکیب اصلی پرسپولیس ثبات داشته باشد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، مهندس سرخ‌ها نقش‌های مختلفی در ترکیب دارد و با توجه به شرایط بازی، وظایف او نیز عوض می‌شود. 

آچار فرانسه‌ای به نام سروش

سروش رفیعی به معنای واقعی آچار فرانسه است و شاید یکی از مهم‌ترین مهره‌های اوسمار ویرا در ترکیب فعلی پرسپولیس باشد. اوسمار ویرا در دوران پسا یحیی، دست به تغییری بزرگی در ترکیب پرسپولیس زد و یک هافبک دفاعی از سیستم قرمزها خارج کرد. از زمانی که اوسمار به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شده، تنها شاهد حضور یک هافبک دفاعی در ترکیب هستیم و بالتبع نقش رفیعی هم با توجه به این اتفاق، تغییر کرد.

بازیکنانی مانند مسعود ریگی و سینا اسدبیگی قدرت بازیسازی کمی دارند و بیشتر بازیکن تخریبی محسوب می‌شوند. در سیستم اوسمار، انتقال سریع توپ به خط حمله، اهمیت بالایی دارد. با توجه به ناتوانی بازیکنان عقب زمین پرسپولیس در گردش توپ به سمت بالا، سروش رفیعی نزدیک به خط دفاعی و در برخی مواقع بین دو مدافع میانی بازی می‌کند. تغییر نقش سروش رفیعی باعث می‌شود توپ هر چه سریع‌تر به خطوط بالاتر برسد و پرسپولیس حملات خود را با سرعت بیشتری انجام دهد.

تغییر حیاتی در بازی با فولاد

بازی برگشت پرسپولیس مقابل فولاد در ورزشگاه آزادی برگزار شد؛ جایی که کار سرخ‌ها گره خورد و شاگردان احمد آل‌نعمه موفق شدند برای دقایقی تیم برتر میدان باشند. در این دیدار بار دیگر نقش سروش رفیعی در ترکیب پرسپولیس عوض شد. اوسمار ترجیح داد خط دفاع پرسپولیس بالاتر از حد معمول بازی کند و فاصله بین خط هافبک و دفاع کمتر شود. در این شرایط دیگر نیازی به سروش رفیعی در نقش قبلی نبود، به همین خاطر شماره هفت پرسپولیس تبدیل به بازیکن آزاد در زمین شد تا با خلاقیت بالای خود برای سایر بازیکنان موقعیت‌سازی کند؛تغییری که در نهایت جواب داد و پرسپولیس با چهار گل موفق به ثبت کامبک برابر فولاد شد.

سروش در نقش بزرگ تیم

سروش رفیعی در این سال‌ها کاملا پخته شده و این موضوع را در مصاحبه‌های او هم می‌توان مشاهده کرد؛ بازیکنی که کاملا مانند بزرگ تیم رفتار می‌کند و همیشه قصد دارد شرایط تیم آرام و به دور از حاشیه باشد. صحبت‌های محترمانه سروش رفیعی درباره تیم‌های رقیب نیز باعث شده محبوبیت او بیش از پیش شود و هواداران دیگر تیم‌ها نیز به او احترام بگذارند.

سروش رفیعی در لیگ بیست‌و‌سوم یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی خود را پشت سر می‌گذارد و حالا باید دید این فرم خوب با قهرمانی دیگری برای او و پرسپولیس همراه می‌شود یا خیر.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی