|

استقلال پایان فصل فقط این 5 بازیکنش را می خواهد

از جمع 12 بازیکنی که قراردادشان با استقلال تا پایان این فصل معتبر است، آبی‌ها به 5 نفر نیاز ندارند.

لینک کوتاه کپی شد

فارغ از اینکه استقلال در پایان لیگ 23 قهرمان شود یا آن را از دست بدهد، تابستان ویژه ای در انتظار آبی‌هاست. 

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبالی، استقلال با ماجرایی به نام پایان قرارداد 12 بازیکن روبرو هستند و همین موضوع، عملیات ویژه‌ای را پیش روی باشگاه قرار می‌دهد.

* مدافع

همه مدافعان میانی ماندنی هستند چون قرارداد دارند و تنها 3 بازیکن در پایان فصل، آزاد خواهند شد: ابوالفضل جلالی، صالح حردانی و جعفر سلمانی. در این قسمت زمین، کار استقلال کاملا سرراست است: جلالی و حردانی باید ماندنی شوند و دیگر جایی برای سلمانی نیست. البته شنیده شده حردانی گزینه اول سپاهان برای پر کردن جای خالی رضاییان است که حاضر نشده قراردادش را تمدید کند. با توجه به معضل دفاع چپ، باز هم شنیده شده جلالی از همین حالا گزینه تراکتور هم هست. شاید بتوان جای خالی جلالی را با زکی‌پور (که قراردادش با سپاهان در پایان فصل تمام می‌شود) پر کرد ولی در سمت راست، رفتن حردانی و پایان دوران فوتبالی یامگا، استقلال را با شاید با مشکل مواجه کند. البته فعلا همه این احتمالات در حد گمانه زنی است.

* هافبک

شش بازیکن خط میانی استقلال در پایان فصل، قراردادشان تمام شده و بازیکن آزاد می‌شوند: روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، امید حامدی‌فر، محمدحسین زواری و زبیر نیک‌نفس. هر کسی که برای لیگ 24، هدایت استقلال را برعهده بگیرد قطعا 3 نفر اول را لازم خواهد داشت. حامدی‌فر و زواری بعید است مدنظر کادرفنی فعلی یا هر کادر فنی باشند بخصوص دومی که شکار و توصیه ویژه منصوریان برای استقلال بود! درخصوص نیک‌نفس، نکته اصلی این است که او تعویضی خوبی برای خط میانی است. (به شرطی که کمی به سمت دوران لیگ 21 متمایل شود) اولویت اصلی استقلال در خط میانی، جذب یک بازیساز است و در کانالها و صفحات مجازی نزدیک به کادرفنی استقلال می بینیم که مرد مدنظر نکونام، کماکان روبرتو تورس است.

* مهاجم

سه مهاجم استقلال تا پایان این فصل با آبی‌ها قرارداد دارند: پیمان بابایی، آرمان رمضانی و امیرعلی صادقی. صادقیِ جوان برخلاف دوران مجیدی، چندان مدنظر ساپینتو و نکونام نبوده و به همین دلیل کسی نمی داند او چقدر برای ماندن شانس دارد هر چند صادقی بازیکن آینده داری به نظر می رسد. البته استقلال، ید طولایی در از دست دادن جوانان خودش و جذب آنها با قیمتی گزاف در چند فصل بعد دارد مثل خسرو حیدری اما شاید فصل آینده وضعیت فرق کند. بابایی با این وضعیتی که در لیگ‌های 22 و 23 داشته، چندان موردنیاز استقلال نخواهد بود چراکه می‌توان با قیمتی تقریبا نصف او، بازیکنی برای زدن 3 گل در 2 فصل خرید. آرمان رمضانی هم به نظر ماندنی است مگر اینکه استقلال بتواند مهاجم بهتری جذب کند.

* جمع‌بندی

از نظر نگارنده، از جمع 12 بازیکنی که قراردادشان با استقلال تا پایان این فصل معتبر است، آبی‌ها به 5 نفر نیاز ندارند و احتمالا به آنها پیشنهادی برای تمدید داده نخواهد شد: جعفر سلمانی، امید حامدی‌فر، محمدحسین زواری، پیمان بابایی و امیرعلی صادقی. نگه داشتن 4 نفر دیگر، از نان شب هم واجب‌تر به نظر می رسد: ابوالفضل جلالی، صالح حردانی، روزبه چشمی و آرش رضاوند. 

درخصوص 3 نفر هم باید تامل کافی انجام شود که استقلال می‌تواند نفراتی بهتر و ارزان‌تر جذب کند یا نه؟ پاسخ به این سوال، آینده مهدی مهدی‌پور، آرمان رمضانی و زبیر نیک‌نفس را روشن خواهد کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی