|

این سرمربی لیگ برتری دوست دارد دربی مساوی شود!

مهدی تارتار سرمربی ملوان در مورد تقابلش با تیم رضا عنایتی صحبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

مهدی تارتار در نشست خبری پیش از دیدار ملوان مقابل پیکان در هفته بیستم لیگ برتر، گفت: جا دارد قبل از اینکه درباره بازی صحبت کنم با برادر عزیزم آقای زنوزی (بابت درگذشت همسرشان) ابراز همدردی کنم. همچنین فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا را خدمت همه مسلمانان جهان تبریک عرض می‌‌کنم.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ وی افزود: بازی با پیکان مانند همه مسابقات لیگ سخت است. پیکان بعد از مدت‌ها توانست پیروز شود و سپاهان را در اصفهان شکست دهد و روحیه خوبی دارد. در مسابقات قبل هم انصافاً خوب بازی می‌کردند. در نیم فصل دوم خط حمله آنها تقویت شده و نقطه قوت‌شان محسوب می‌شود.

سرمربی ملوان در مورد تغییرات تاکتیکی تیمش، گفت: 

تغییرات خوبی انجام دادیم.  سعی می‌کنیم خط حمله پیکان را کنترل و از نقاط ضعف‌شان استفاده کنیم.  آنها تیمی هستند که از حملات سریع به خوبی استفاده می‌کنند. ابزار این موضوع را دارند و باید خیلی کم اشتباه بازی کنیم. در خط میانی هم خیلی باید باهوش عمل کنیم تا از تاکتیک حملات سریع پیکان آسیب نبینیم. اگر نکاتی که گفتم را خوب رعایت کنیم ضمن احترام به تیم خوب پیکان می‌توانیم برنده بازی باشیم.

تارتار در مورد اینکه یکی از بهترین‌های فصل مربیگری‌اش را سپری می‌کند، تصریح کرد:

حقیقت این است که این نتایج برای بار اول نیست. در پارس جنوبی هم وضعیت خیلی خوبی داشتیم و در پایان فصل توانستیم رتبه پنجم را به دست بیاوریم.  تیمی که سال اول حضورش در لیگ برتر بود. در پیکان رده هفتم، در نفت مسجدسلیمان عنوان هشتم و در ذوب آهن بعد از آن شرایط سخت رتبه هفتم را کسب کردیم.

وی ادامه داد:

سال‌های خوبی پشت سر گذاشتم اما امسال از یک نظر تفاوت دارد و آن هم جو ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران است. هواداران این تیم سال متفاوتی را برای ملوان رقم زدند.  آنها به عنوان یار دوازدهم خیلی به ما کمک کرده و مسئولیت ما را زیادتر و با حمایتی که داشتند کار ما را سخت‌تر کردند و باید همین روند را ادامه دهیم.

سرمربی ملوان در پاسخ به این سوال که میزان حمایت باشگاه را چطور ارزیابی می‌کند،  گفت:

ما مشکل پرداختی نداشتیم. از نظر نقل و انتقال هم انصافاً مدیریت خوب عمل کرده است. باید از مدیر باشگاه تشکر کنم از  این نظر کم و کاستی نداشتیم. هیئت مدیره هم تلاش خودش را انجام می‌دهد. آقای فهمیده (مدیرعامل باشگاه) خیلی زحمت می‌کشد و باید تشکر ویژه داشته باشم. مشکل آنچنانی نداریم، فقط مشکل زمین تمرین داریم. انصافاً در آن زمین نمی‌توانیم  کارهای تاکتیکی خودمان را به خوبی انجام بدهیم.

تارتار یادآور شد:

نمی‌توانیم اهدافی که برای روز مسابقه داریم در آن زمان تمرینی انجام دهیم. برای موفقیت ملوان و در راستای برنامه بلند مدت و رسیدن به آسیا باید این مسائل مرتفع شود. خیلی ضعف بزرگی است که زمین تمرین مناسب نداریم.

وی درباره اینکه اکثر توجهات و کمک داور ویدیویی برای دربی است، اما اشتباهات داوری به همه تیم‌ها مربوط می‌شود، تصریح کرد:

فقط در فوتبال ما است که برای چند تیم این امکانات فراهم می‌شود و برای آنها مهم نیست که تیم‌های شهرستانی با آن همه پتانسیل هوادار که از نظر داوری متضرر شوند. عدالت و یکپارچی باید در همه لیگ باشد. مسئولان باید  به فکر همه تیم‌ها باشند نه چند تیم خاص. تیم‌های پُر هوادار مانند پرسپولیس و استقلال قابل احترام هستند؛ اما تیم‌های شهرستانی هم باید از نظر امکانات مورد توجه قرار  بگیرند و از نظر داوری حق‌شان ضایع نشود.

وی اظهار داشت:

فقط می‌خواهم راجع‌به  یک نکته داوری در هفته گذشته صحبت کنم. در بازی مقابل گل‌گهر به حق برنده بازی شدیم اما  بعد از بازی بیانیه صادر شد. همه کارشناسان پنالتی که برای ما گرفته شد را تأیید کردند. وقتی  تیمی برنده می‌شود باید به آن تبریک گفت و به آن احترام گذاشت. نباید باخت‌های خودمان را توجیه کنیم. امیدوارم از نظر امکاناتی داوری ما به جایی برسد که از نظر دستمزد و امکانات شرایط‌شان بهتر شود.

سرمربی ملوان در مورد اینکه به عنوان پرسپولیسی سابق درباره دربی و در مسیر کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، نیم نگاهی هم به بازی استقلال و پرسپولیس دارد، گفت:

تمام تمرکز ما روی بازی خودمان است. تا زمانی که خودم تیم دارم اظهار نظری درباره تیم‌های دیگر نمی‌کنم. فقط می‌دانم شاید مساوی برای بازی فردا به نفع ما باشد و امیدوارم مردم شاهد بازی زیبایی باشند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی