|

نظر 9 کارشناس مشهور داوری درباره صحنه های مشکوک بازی استقلال - سپاهان

روز گذشته تیم های استقلال و سپاهان در دیداری حساس به مصاف هم رفتند که آبی پوشان با تک گل روزبه چشمی به برتری رسیدند.

لینک کوتاه کپی شد

پیام حیدری داور وسط این دیدار و فرهاد مروجی و علیرضا مرادی کمک های او بودند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از نواندیش؛ در این گزارش نواندیش کارشناسی داوری دیدار استقلال - سپاهان را ملاحظه خواهید کرد.

صحنه های حساس دیدار:

دقیقه 3 : برخورد توپ با دست سهرابیان در محوطه جریمه

محمدی: بازیکن توپ ارسالی را با ضربه پا برگرداند و در زمان برگشت توپ با دست برخورد کرد و تاثیری در مسیر توپ نداشت. به نظر من پنالتی نبود.

نوذر رودنیل: این صحنه پنالتی بود.

کارشناسی داوری جنجالی دیدار استقلال - سپاهان : پیام حیدری 2 پنالتی را نگرفت!

دقیقه 12: خطای سیاوش یزدانی روی بلانکو

محمدی: مدافع سپاهان روی مهاجم استقلال خراب شد. پنالتی بود.

نوذر رودنیل: خطا فاحش بود. داور باید پنالتی می گرفت.

نظرات فهیمی راد

جواد فهیمی راد در گفت‌وگو با آنا، در خصوص دو صحنه مشکوک در محوطه جریمه تیم‌های استقلال و سپاهان اظهار کرد: اولین صحنه در محوطه جریمه استقلال بود. آرمین سهرابیان خودش توپ را به دست خود کوبید و بر همین اساس مرتکب خطای پنالتی نشده است.

کارشناس داوری خاطرنشان کرد: در صحنه‌ای که بلانکو در محوطه جریمه سپاهان سرنگون شد، این مهاجم استقلال بود که سیاوش یزدانی مدافع سپاهان را گرفته بود و در نهایت تعادل هر دو بازیکن بر هم خورد، پس خطای پنالتی رخ نداده است.

نظر کارشناسان ورزش سه

برخورد توپ به دست آرمین سهرابیان (مشکوک به پنالتی- دقیقه ۴)

-- محمدرضا ابوالفضلی: درست است که دست مدافع در حالت غیرطبیعی قرار داشت و توپ به دست وی برخورد نمود، اما نکته حائز اهمیت این صحنه این است که بازیکن آبی در ابتدا قصدِ دفعِ توپ از طریق پا را داشت و پس از ضربه، توپ به دست برخورد کرد که داور با جایگیری خوب و آنالیز صحیحِ صحنه، رأی به ادامه بازی داد. زمانی که بازیکن اقدام به بازی با پا یا سر می‌کند و پس از ضربه، توپ به طور تصادفی به دستش برخورد می‌کند، به هیچ‌ وجه خطای هند نیست.

-- محمدحسین ترابیان: طبق قانون در چنین صحنه‌هایی اگر بازیکن توپ را با پا یا بدن خود بزند و همان توپ به دست خود یا همدسته برخورد کند هند نیست. ادامه بازی تصمیم صحیح داور در این صحنه بود.

-- مهدی عالیقدر: پس از دفع توپ توسط موافع، توپ به دست او که در وضعیت غیرطبیعی است برخورد می‌کند، اما تحلیل داور کاملا مبتنی بر قانون است و این صحنه به هیچ وجه نمی‌تواند پنالتی باشد.

-- ابراهیم میرزابیگی: بازیکن استقلال مرتکب خطای هند شد و داور باید پنالتی اعلام می‌کرد‌.

-- بابک وسیله‌بر: در این صحنه برخورد توپ با دست خطا نیست. طبق قانون و اصلاحیه‌های سال‌های اخیر، هرگاه بازیکن در هر شرایطی دفع توپ کند و در ادامه برخورد به دست اتفاق بیفتد هند محسوب نمی‌شود. بنابراین ادامه بازی صحیح است.

-- سعید علینژادیان: بازیکن توپ را دفع می‌کند و سپس به دست خودش برخورد می‌کند. طبق قانون این صحنه تخلف هند نیست.

 برخورد یزدانی و بلانکو (مشکوک به پنالتی- دقیقه ۱۲)

-- محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه مدافع و‌ مهاجم هر دو‌ با هم، یکدیگر‌ را کنترل می‌کنند و خطای گرفتن یا هُل دادن، اتفاق نیفتاد. ادامه بازی توسط داور تصمیم درستی بود، چراکه یک‌ جدالِ طبیعی بر سر تصاحب توپ بود.

-- محمدحسین ترابیان: هر دو بازیکن برای تصاحب توپ درگیرند و چلنج طبیعی و منصفانه فوتبالی است. بازیکن مهاجم برای زدن توپ و قبل از زدن توپ سر می‌خورد و تعادل خود را از دست می‌دهد و همین موضوع (سر خوردن و افتادن مهاجم) باعث می‌شود بازیکن مدافع که چسبیده به مهاجم است روی بازیکن بیفتد. مدافع خطایی مرتکب نشده و ادامه بازی تصمیم صحیح داور است.

-- مهدی عالیقدر: هر دو بازیکن جدال بر سر توپ دارند، لذا ادامه بازی بهترین تصمیم داور است.

-- ابراهیم میرزابیگی: هر دو بازیکن همدیگر را بغل می‌کنند و درگیر می‌شوند و به زمین می‌خورند و پنالتی نیست.

-- بابک وسیله‌بر: برخورد معمول فوتبالی است و ادامه بازی صحیح بود، چون هر گرفتنی و هر افتادنی در فوتبال خطا محسوب نمی‌شود.

-- سعید علینژادیان: مدافع تیم سپاهان و مهاجم استقلال برای رسیدن به توپ در‌ چلنج هستند. بهترین تصمیم در این صحنه ادامه بازی بود و داور به درستی دستور به ادامه بازی داد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها