|

3 اشتباه بزرگ داوری در دیدار پرسپولیس - آلومینیوم اراک

هفته شانزدهم می‌توانست تبدیل به هفته‌ای مهم برای خداداد افشاریان شود.

لینک کوتاه کپی شد
1

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال امیدوار بود بعد از مدتها، نفس راحتی بکشد و در خاطراتش از هفته بدون اشتباه مرگبار داوری حرف بزند. اما بیژن حیدری، یک‌تنه روی همه این رویاها خط قرمز کشید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ وقتی لیست داوران هفته شانزدهم اعلام شد، بیژن حیدری بهترین انتخاب برای سوت زدن رویارویی حساس آلومینیوم و پرسپولیس بود. ولی وقتی او در سوتش به نشانه پایان بازی دمید، نامش به عنوان تنها داور هفته با اشتباهات تاثیرگذار در نتیجه بازی نوشته شد.

از شانس بد او، در هر 3 صحنه مهمی که درون محوطه‌های جریمه دو تیم رخ داد اولا تصمیماتش اشتباه بود و دوما تمامی کارشناسان متفق‌القول، نظر دیگری داشتند و کوچکترین تردیدی بین‌شان نبود.

برخورد ضربه آکروباتیک محمدحسین کنعانی‌زادگان به دست مدافع آلومینیوم در حدود دقیقه 60، یک پنالتی واضح بود. مدافع با دستانی کاملا باز، جلوی حرکت توپ را گرفت. محل قرار گرفتن حیدری، هم در نزدیک‌ترین فاصله بود و هم او به دلیل دید عمودی، می‌توانست صحنه را به وضوح ببیند. اما در سوتش به نشانه پنالتی ندمید. هیچ کارشناس داوری‌ای در این صحنه، حق را به حیدری نداده است. 

اوج اشتباهات حیدری بعد از دقیقه 90 بود. او در یک دقیقه، هم یک پنالتی برای آلومینیوم نگرفت و هم بازیکن پرسپولیس را به دلیل از بین بردن موقعیت مسلم گلزنی، اخراج نکرد. برخورد توپ به دستان کنعانی‌زادگان، حتی در تصاویر تلویزیونی بی‌کیفیت اراک هم قابل تشخیص بود. سد کردن مسیر شروین بزرگ هم کاملا واضح بود. ولی حیدری اشتباهش به سود آلومینیوم را با اشتباه به سود پرسپولیس، جبران کرد.

ناظر داوری بازی، نمره بسیار ضعیفی به قضاوت حیدری داده و او طبق قانون حداقل تا پایان هفته ششم در لیگ برتر نباید قضاوت کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • امیر ارسالی در

    فدراسیون کیسه به داورانش سپرده .اگه دقیقه 60 پنالتی پرسپولیس گرفته میشد آلومینیم از لاک دفاعی در می اومد و چند تای دیگه می خورد .مافیای کیسه چقدر برنامه ریزی دقیقی داره شرم بر تاج و باندش

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی