|

آخرین وضعیت مصدومیت کوین یامگا

وضعیت چشم یامگا هنوز مشخص نشده و خبرهایی که امروز توسط برخی رسانه‌ها منتشر شده صحیح نیست.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از نگرانی‌های بزرگ کادر فنی و هواداران استقلال مساله مصدومیت کوین یامگا از ناحیه چشم است. یامگا پس از برخورد استوک کفش امید حامدی‌فر با چشمش دچار مصدومیت و خونریزی شدید شد و به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ از آن روز به بعد خبرهای ضد و نقیضی درباره وضعیت بینایی او منتشر شده است. برخی رسانه‌ها مدت دوری او از فوتبال را 3 ماه و برخی دیگر یک سال اعلام کرده‌اند. برخی دیگر هم مدعی هستند که یامگا دیگر با این وضعیت نمی‌تواند بازی کند و باید فوتبال را کنار بگذارد.

اما بر اساس اطلاعاتی که به «فوتبالی» رسیده، همه این خبرها فقط حدس و گمانه‌زنی رسانه‌ای است و وضعیت او هنوز روشن نشده است. او چند روز پیش چهارمین عمل جراحی را هم روی چشمش انجام داد اما هنوز پانسمان این عمل از روی چشم او برداشته نشده است.

این یعنی پزشکان هنوز وضعیت چشم او را بعد از عمل چهارم بررسی نکرده‌اند تا ببینند بینایی او در چه حدی است. برای همین هم مشخص نیست اخباری که امروز در برخی رسانه‌ها درباره خداحافظی دائمی او از فوتبال منتشر شده مربوط به کدام منبع است.

واقعیت این است که یامگا پس از عمل سوم به همراه خانواده‌اش به خارج از کشور رفت تا پزشکان خارجی هم وضعیت چشمش را بررسی کنند. پزشکان خارجی هم با تمجید از جراحی‌های قبلی که روی چشم او انجام شده است از یامگا خواستند عمل بعدی و ادامه درمان را در ایران انجام بدهد.

چند روز پیش هم عمل چهارم روی چشم او انجام شد و قرار است آخر همین هفته پانسمان چشم او باز شود تا بررسی بعدی روی چشم یامگا انجام شود. بعد از آن هم آزمایش‌ها و بررسی‌های نهایی انجام خواهد شد تا مشخص شود بینایی یامگا در چه حدی است.

تصمیم‌گیری نهایی درباره چشم یامگا حدود دو هفته دیگر انجام می‌شود. وضعیت چشم او بسیار بهتر از عمل جراحی دوم است. اصلا همین که کار به جراحی چهارم کشیده است یعنی امیدواری برای بهبود بینایی او بیشتر هم شده است.

این چیزی است که پزشک جراح یامگا گفته است. او گفته بود اگر بعد از عمل دوم، نتیجه رضایت‌بخش نباشد دیگر کار تمام است و عمل‌های بعدی هم بی‌فایده خواهد بود. اما ظاهرا نتیجه عمل‌‌های دوم و سوم خوب بوده است.

در حال حاضر سه سناریو یا سه پیش‌بینی درباره وضعیت یامگا وجود دارد. اولین و بهترین سناریو موفقیت عمل چهارم است. در این صورت یامگا می‌‌تواند از اوایل سال آینده خورشیدی به تمرینات برگردد.

سناریوی دوم نیاز به مراقبت و درمان بیشتری دارد. اگر این سناریو اتفاق بیفتد یامگا به این فصل نمی‌رسد اما فرصت دارد که بعد از بهبودی تمرینات خودش را برای حضور در مسابقات فصل آینده شروع کند.

اما سناریوی سوم همان سناریوی تلخ است. سناریویی که ممکن است به خداحافظی یامگا از فوتبال منجر شود. هر چند یکی از نزدیکان باشگاه استقلال گفت بسیار بعید است که سناریوی سوم رخ بدهد. به خصوص این که وضعیت روحی یامگا هم پس از بازگشت به ایران و انجام عمل جراحی چهارم بهتر هم شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی