|

فغانی به دلیل عملکرد بد به استرالیا بازگشت؟

سلیمانی در خصوص بازگشت علیرضا فغانی، داور ایرانی‌ که هم‌اکنون در استرالیا قضاوت می‌کند توضیحاتی داد.

لینک کوتاه کپی شد

کارشناس داوری فوتبال کشورمان در خصوص عملکرد تیم داوری دیدار تیم ملی فوتبال ایران و ژاپن اظهار داشت: تیم داوری عملکرد بی‌نقصی در این بازی داشت و همه تصمیمات را خودش گرفت نه VAR.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایرنا، وی در مورد گل سردار آزمون که آفساید اعلام شد، عنوان کرد: این آفساید به درستی اعلام شد. دست سردار در آفساید بود اما دست جزو موارد آفساید محسوب نمی‌شود. بخش کوچکی از کمر این بازیکن در آفساید قرار داشت. کمک‌داور بازی این آفساید را به درستی گرفت و باید به او تبریک گفت. من به چنین آفسایدهایی آفساید ظالمانه می‌گویم چون خیلی میلیمتری است.

کارشناس داوری ایران در خصوص توپی که به دست مدافع ژاپن خورد و بازیکنان ایران اعتقاد به پنالتی داشتند نیز عنوان کرد: این صحنه اصلا پنالتی نبود. چون دست بازیکن ژاپن فضایی را اشغال نکرده بود. پنالتی هم که برای تیم ایران گرفته شد، درست بود.

سلیمانی در خصوص بازگشت علیرضا فغانی، داور ایرانی‌ که هم‌اکنون در استرالیا قضاوت می‌کند، به این کشور و اینکه آیا این مسئله به دلیل عدم رضایت AFC از قضاوت‌ او بوده است، گفت: تصمیمی که فغانی در بازی عراق و اردن گرفت به لحاظ کتاب داوری درست بود اما او می‌توانست بازی را مدیریت کند تا بتواند در جام بماند. اینکه او به استرالیا بازگشت هم به این دلیل بود که امکان قضاوتش در بازی‌های بعدی وجود نداشت چون تماشاگران عرب کار را برای این داور سخت می‌کردند.

وی همچنین درباره اینکه چرا به موعود بنیادی فر، قضاوت تنها یک بازی رسید، افزود: این اولین تجربه موعود در جام ملت‌های آسیا بود و همه داورانی که چنین شرایطی داشتند هم فقط یک بازی قضاوت کردند. اتفاقا عملکرد موعود در همان یک بازی که قضاوت کرد، خوب بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی