|

(عکس) پشت پرده شادی جنجالی عراقی ها لو رفت!

حواشی دیدار جنجالی تیم‌های اردن و عراق در جام ملت‌های آسیا تمام نشدنی است.

لینک کوتاه کپی شد

بازی تیم‌های اردن و عراق در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 که با برتری 3 بر دو اردن تمام شد به جز داوری علیرضا فغانی حاشیه‌های دیگری هم داشت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ یکی از حواشی عجیب این مسابقه، شادی گل بازیکنان اردن و البته شادی گل تلافی‌جویانه آیمن حسین مهاجم عراق بود. چند ثانیه بعد از این شادی، فغانی آیمن را با کارت زرد دوم از زمین اخراج کرد.

حالا ماجرای شادی گل که با حرکت گروهی اردنی‌ها شروع شد چه بود؟ چند نفر از بازیکنان اردن بعد از گل اول این تیم به عراق به کنار زمین رفتند. دور هم نشستند و طوری وانمود کردند که انگار دارند با دست غذا می‌خورند. آیمن حسین هم پس از گلش به اردن همین حرکت را به سمت تماشاگران اردنی انجام داد. البته به تنهایی.

رسول مجیدی مجری برنامه لذت فوتبال در صفحه خودش در اینستاگرام توضیح مبسوطی در این باره داده است. خلاصه‌اش این است که اعراب برای تمسخر یکدیگر، اسم غذای معروف و محلی همدیگر را می‌برند. مثلا به لبنانی‌ها می‌گویند فلافل فروش و عراقی‌ها را در کنار دلمه‌شان می‌گذارند. غذای معروف و مخصوص اردنی‌ها هم «المنسف» نام دارد. با گوشت بره و برنج فلفلی درست می‌شود. در بشقاب‌های بزرگ سرو می‌شود و با دست خورده می‌شود.

اما ارتباط این ماجرا به فوتبال و بازی دو تیم چیست؟ قبل از بازی اردن و عراق، عراقی‌ها در شبکه‌های اجتماعی حسابی از این که اردن در بازی آخر از قصد باخته بود تا به ژاپن نخورد و با عراق روبرو شود ناراحت بودند. 

آنها این کار را توهین به خودشان تلقی کرده بودند. علیه اردنی‌ها شعار می‌دادند که: «واحد اثنین... المنسف رایح وین». یعنی «یک! دو! کجا می‌روی المنسف؟» درواقع داشتن به اردنی‌ها می‌گفتند که پیش از این نمی‌توانی ادامه دهی و ما حذفت می‌کنیم.

برای همین هم بود که بازیکنان اردن بعد از گل اول‌شان به عراق آن شادی گل عجیب و غریب و جنجالی را انجام دادند. در واقع داشتند به تماشاگران عراقی می‌گفتند که هم می‌خواهند به جلو بروند و هم منسف‌شان را بخورند.

4537358

آیمن حسین هم بعد از گلش به اردن به سمت هواداران این تیم رفت و به تنهایی شادی گل اردنی‌ها را تکرار کرد. انگار می‌خواست بگوید که اردن را مانند یک منسف قورت داده و دارد حذف‌شان می‌کند.

البته در نهایت هم این اردن بود که با دو گل در وقت‌های تلف شده بازی را برد و عراق را حذف کرد. اما المنسف در این تورنمنت نقشی بیشتر از یک غذا را ایفا کرد. هم در اخراج آیمن حسین موثر بود و هم بخشی از فرهنگ اردنی‌ها را به افراد کنجکاو معرفی کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی