|

نگاهی به دیدار ایران و سوریه چهارشنبه 11 بهمن

تیم ملی ایران در آخرین دیدار مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تیم ملی سوریه می‌رود.

لینک کوتاه کپی شد

بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 با برگزاری 2 بازی به پایان می‌رسد و در یکی از این مسابقات، روز چهارشنبه 11 بهمن از ساعت 19:30 در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه، تیم ملی ایران با تیم ملی سوریه با قضاوت کیم جونگ هیوک از کره‌جنوبی روبه‌رو خواهد شد. تیم پیروز این بازی در دور بعد به مصاف تیم برنده نبرد ژاپن - بحرین می‌رود.

سوریه حریفی آسان ولی دردسرساز

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، تیم ملی سوریه با 18 شکست مقابل تیم ملی، رکورددار بیشترین باخت برابر ایران در طول تاریخ است. تیم ملی با 18 کلین‌شیت بیش از هر تیمی برابر سوریه موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شده است. تیم ملی در تقابل‌های اخیر کاملاً برتر بوده و در 4 رویارویی قبلی به پیروزی رسیده و در 10 بازی گذشته 9 کلین‌شیت داشته است. سوریه اما در بزنگاه‌های تاریخی برای ایران مشکل ایجاد کرده است. 

تیم ملی از اولین بازی خود در اداوار جام ملت‌های آسیا به ۱۳ پیروزی متوالی دست یافت که بهترین رکورد تاریخ مسابقات است. بازی با سوریه در جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۰ تنها تقابل با این تیم در این رقابت‌ها است که نوار بردهای پیاپی ایران پاره شد و با تساوی بدون گل، تیم ملی برای نخستین‌بار در تاریخ این مسابقات در گلزنی ناکام ماند. امیر قلعه‌نویی اولین مربیگری رسمی خود در تیم ملی، تساوی برابر سوریه بود. قلعه‌نویی مقابل سوریه به یک برد و یک تساوی دست یافته است. هکتور کوپر سرمربی سوریه هم یک بار به عنوان سرمربی تیم ملی ازبکستان با ایران دیدار داشته که در آن بازی مغلوب شده است.

ایران به دنبال تکرار همیشگی، سوریه در جستجوی بزرگترین افتخار

تیم ملی با کسب 3 پیروزی در مرحله گروهی، صدرنشین شد. سوریه هم با 4 امتیاز در رده سوم گروه دوم قرار گرفت و به این مرحله راه یافت. تیم ملی در تمام ادوار حضور در جام ملت‌ها، حداقل در جمع 8 تیم برتر راه یافته است. سوریه در دور اول مسابقات فقط یک گل زد و یک گل خورد و دیدارهای این تیم کم‌گل‌ترین بازی‌های جام بوده است. در صورت صعود سوریه به جمع 8 تیم برتر، بزرگ‌ترین افتخار این کشور در این مسابقات ثبت خواهد شد. تیم ملی سوریه در رده چهاردهم آسیا و نودویکم فیفا قرار دارد. این تیم در 6  بازی اخیر خود در تمام رقابت‌ها تنها یک برد داشته است.

دلهره در خط دفاع

اتفاق بد در بازی ایران با امارات مصدومیت شدید صادق محرمی بود و این بازیکن ادامه مسابقات را از دست داد. تکلیف جانشین محرمی، تقریباً مشخص است و رامین رضاییان در دفاع راست بازی خواهد کرد. وضعیت اما در دفاع میانی نگران‌کننده است. محمدحسین کنعانی‌زادگان که در تمام دقایق دیدارهای تیم ملی در مرحله گروهی بازی کرد، با دریافت 2 کارت زرد از حضور در این بازی محروم شد. جانشین احتمالی این بازیکن، مجید حسینی بوده که او همچنان آسیب‌دیده است و در این بازی تیم ملی را همراهی نخواهد کرد تا تکلیف زوج شجاع خلیل‌زاده در قلب خط دفاع مشخص نباشد و از بین سامان فلاح و روزبه چشمی یک بازیکن در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی