|

چرا اسکوچیچ سرمربی پرسپولیس نمی شود؟

یکی از کسانی که برای سرمربی گری پرسپولیس به نسبت بقیه با استقبال بهتری مواجه شده است دراگان اسکوچیچ است.

لینک کوتاه کپی شد

 پس از استعفای یحیی گل‌محمدی از سرمربیگری پرسپولیس بحث درباره انتخاب جانشین او داغ شده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبالی، در فضای مجازی از افراد مختلفی به عنوان کاندیدای هدایت پرسپولیس نام برده شده است. اما یکی از کسانی که به نسبت بقیه با استقبال بهتری مواجه شده است دراگان اسکوچیچ است.

اسکوچیچ سرمربی سابق تیم ملی ایران بود که کمتر از 3 ماه مانده به جام جهانی 2022 توسط مهدی تاج که چند روز پیش‌تر رئیس فدراسیون فوتبال شده بود از سمتش برکنار شد و کارلوس کی‌روش به جای اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شد.

خیلی‌ها معتقدند این حق اسکوچیچ بود که در جام جهانی هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشته باشد. چون او در شرایطی بسیار دشوار و بحرانی تیم ملی را تحویل گرفت و به آسانی به جام جهانی رساند.

اسکوچیچ که به شدت از تصمیم فدراسیون فوتبال ایران ناراحت بود به کشورش برگشت. او  در فروردین 1402 با پیشنهاد فدراسیون فوتبال کرواسی هدایت تیم امید این کشور را پذیرفت.

امید کرواسی با اسکوچیچ نتایج خوبی گرفته است. این تیم در رقابت‌های قهرمانی زیر 21 سال اروپا در گروه G با 10 امتیاز از 4 بازی سوم است. در این گروه پرتغال با 12 امتیاز 5 بازی و یونان با 11 امتیاز از 6 بازی اول و دوم هستند.

نتایج خوب امیدهای کرواسی با اسکوچیچ باعث شده او حمایت فدراسیون فوتبال کرواسی را هم داشته باشد. از طرفی نظم و انضباط مدیریتی و مالی در فوتبال اروپا خیلی خوب و منظم است و هر مربی را به خودش جذب می‌کند.

به نظر می‌رسد او از کارش در کرواسی راضی است. از طرفی در یک وضعیت و روند ایده‌آل که در اروپا هم مرسوم است امکان دارد اسکوچیچ از تیم امید به تیم ملی کرواسی هم برود. 

با این تفاسیر امکان این که اسکوچیچ پیشنهاد پرسپولیس را قبول کند و به ایران برگردد زیاد نیست. هر چند پرسپولیس هم تیم جذاب و وسوسه‌کننده‌‌ای است. البته پرسپولیس هنوز پیشنهاد رسمی هم به اسکوچیچ نداده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی