|

یحیی گل محمدی چطور از کنعانی به گولسیانی رسید؟

زوج گولسیانی و پورعلی‌گنجی چنان کارآمد نشان داد که برای معدود دفعاتی در تاریخ لیگ برتر، پرسپولیس نگرانی خاصی برای خط دفاعی‌اش نداشت.

لینک کوتاه کپی شد

یحیی خیلی زود مجبور شد دوباره گیورگی گولسیانی را تبدیل به مرد شماره یک خط دفاعی تیمش کند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، پرسپولیس بعد از بحرانی مقطعی و کسب تنها یک برد از 9 بازی، با پیروزی در دیدار سخت خانگی مقابل شمس‌آذر قزوین که در قامت یک پدیده در این فصل خودنمایی کرده، تا حدودی به ساحل آرامش رسیده است. بخش مهمی از این آرامش سهم گیورگی گولسیانی، ستاره گرجستانی خط دفاع این تیم است، که توانست در تقابل با شمس آذر، هر 2 گل تیمش را بزند و یحیی و پرسپولیس را برای چند روز هم که شده از بحران و اما‌واگر برهاند.

این برای اولین بار نیست که مهارت گولسیانی در گلزنی به داد یحیی می‌رسد. او آن قدر در این زمینه درخشیده که همین حالا تبدیل به دومین گلزن برتر خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس شده و چه بسا با حفظ همین روند، در این فصل بتواند به تنهایی صدرنشین این فهرست شود و سقف را چنان بالاتر ببرد که به این سادگی‌ها، بازیکن خارجی دیگری به او نزدیک شود. گولسیانی البته بدون درنظر گرفتن تک دیدارش برابر الدحیل که مشخصا روز خوبی را سپری نکرد، در امور دفاعی هم یکی از بهترین‌های پرسپولیس است. آماری که خط دفاعی این تیم در فصل گذشته به جا گذاشته، گواه این امر است. پرسپولیس در حالی به عنوان قهرمانی رسید که این تیم تنها 13 بار دروازه‌اش باز شد. زوج گولسیانی و پورعلی‌گنجی چنان کارآمد نشان داد که برای معدود دفعاتی در تاریخ لیگ برتر، پرسپولیس نگرانی خاصی برای خط دفاعی‌اش نداشت.

از نیمکت‌نشین شدن گولسیانی تا بازگشت پرسروصدای کنعانی‌زادگان

باوجود این ولی اقدام خبرساز یحیی گل‌محمدی برای خریدن محمدحسین کنعانی‌زادگان، بسیاری را غافلگیر کرد. تیمی که بهترین خط دفاعی را در اختیار داشت و چند بازیکن با قابلیت بازی کردن در پست مدافع وسط را هم روی نیمکت داشت، به یک‌باره به جای صرف هزینه برای خریدن یک مهاجم گلزن، جایی که پاشنه آشیل پرسپولیس شده بود، به سمت یک مدافع میانی چرخید.

خرید کنعانی‌زادگان با آن سبقه و مهارت در خط دفاعی، باعث شکل گرفتن گمانه‌زنی‌های فراوان شد؛ خاصه اینکه پرسپولیس قرار بود در لیگ قهرمانان آسیا هم به میدان برود و بسیاری از انگیزه یحیی برای درخشیدن در این لیگ حرف می‌زدند. کار به جایی رسید که حتی تحلیل‌هایی درباره احتمال تغییر سیستم پرسپولیس و بازی با 3 مدافع میانی هم مطرح شد چرا که در آن برهه، تصور اینکه یحیی بخواهد گیورگی یا مرتضی پورعلی‌گنجی را روی نیمکت بنشاند، حسابی دشوار بود. فصل که شروع شد ولی غافلگیری اصلی شکل گرفت.

گولسیانی که به واسطه درخشش در پرسپولیس حتی به تیم ملی کشورش هم رسیده بود، روی نیمکت نشست تا محمدحسین در ترکیب اصلی بازی کند. با توجه به شرایط موجود، کسی هم توان خرده گرفتن به یحیی را نداشت. کنعانی‌زادگان یکی از بهترین مدافعان کنونی ایران است که حضور ثابت در ترکیب تیم ملی، یکی از نشانه‌های آن است. او دل از قطر هم کنده بود و به قول خودش به عشق پرسپولیس به ایران برگشته بود. بعدها که مرتضی پورعلی‌گنجی هم مصدوم شد، بسیاری از انتخاب یحیی تمجید کردند ولی حالا رقابت‌ها به نیم‌فصل نرسیده، مشخص شده که یحیی قمار بزرگی کرده که شاید بازنده آن باشد.

یحیی قید همکاری با کنعانی‌زادگان را می‌زند؟

گیورگی گولسیانی این روزها با 14 گل زده، دومین گلزن برتر خارجی باشگاه محسوب می‌شود و چه بسا اگر نیمکت‌نشین کنعانی‌زادگان نمی‌شد، می‌توانست آمار بهتری ثبت کند و جایگاه پرسپولیس را هم در جدول کنونی، متفاوت‌تر نشان دهد. از همه مهمتر اینکه کنعانی‌زادگان از زمان ورودش به پرسپولیس نشان داده در ایفای نقش به عنوان مرد شماره یک خط دفاعی مشکل دارد.

پرسپولیس فصل گذشته پس از 30 بازی 13 گل خورد ولی در این فصل با حضور کنعانی‌زادگان در 14 بازی 8 بار دروازه‌اش گشوده شده، تا مشخص شود توانایی‌های تدافعی‌اش، دست‌کم، تا این بازه زمانی چندان به کار پرسپولیس نیامده است. البته که همه این مباحث ذیل اتفاق اصلی قرار می‌گیرد؛ درحالی که زوج خط دفاعی فصل گذشته این تیم بدون حاشیه به کار ادامه دادند، این روزها شایعات ریزودرشت فراوانی درباره محمدحسین به گوش می‌رسید که عمده‌ترین آن‌ها تمایلش برای خروج از پرسپولیس در همین نیم فصل و بازگشت دوباره‌اش به قطر است.

کنعانی‌زادگان به دلایلی مانند پول بیشتر و دغدغه‌ کمتر، بازی در قطر را به بازی در پرسپولیس ترجیح می‌دهد. شاید به همین دلیل است که یحیی هم به این نتیجه رسیده که قید استفاده کردن از این بازیکن را در این بازه زمانی بزند و دوباره به مهره مورد بی‌مهری قرار گرفته ابتدای فصلش، یعنی گولسیانی اعتماد کند. یحیی با وجود داشتن کنعانی‌زادگان از زوج فرجی و گولسیانی استفاده کرده تا احتمالا به این فرضیه رنگ واقعیت ببخشد که قمارش بر سر محمدحسین کنعانی‌زادگان جواب نداده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها