|

در نیم فصل دوم، بازی های مهم لیگ و جام حذفی با VAR برگزار می‌شود؟

دربی 102 تنها بازی این فصل نیست که در آن از VAR استفاده شد.

لینک کوتاه کپی شد

هفته گذشته یک طلسم بزرگ در فوتبال باشگاهی ایران شکست و بالاخره یک مسابقه با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی برگزار شد. این مسابقه مهم، دربی شماره 102 بود که با تساوی یک بر یک تمام شد و اتفاقا صحنه‌های جنجالی زیادی داشت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ در همین بازی موعود بنیادی‌فر داور مسابقه چند بار ناچار شد برای اتخاذ تصمیم درست از VAR استفاده کند. در نهایت هم VAR تاثیر مستقیمی در نتیجه دربی داشت و مشخص شد استفاده از این سیستم در فوتبال باشگاهی ایران تبدیل به یک ضرورت شده است.

اگرچه پس از پایان مسابقه باز هم مربیان، بازیکنان و هواداران دو تیم از داوری خیلی گلایه داشتند اما اغلب اهالی فوتبال معتقدند بودن VAR بسیار بهتر از نبودنش است و کمک زیادی به رعایت عدالت در مسابقات می‌‌کند.

نکته مهم اما این است که فدراسیون فوتبال ایران مجوز برگزاری مسابقات باشگاهی با VAR را نداشت و مهدی تاج بعد از رایزنی‌های فشرده‌ای که با شخص جیانی اینفانتینو رئیس فیفا داشت توانست مجوز استفاده از VAR بگیرد.

ابتدا به نظر می‌رسید که دربی 102 تنها مسابقه باشگاهی در ایران بوده است که قبل از حضور رسمی VAR در ایران با استفاده از این سیستم برگزار می‌شود. اما حالا خبر رسیده برخی مسابقات مهم باشگاهی دیگر در ایران هم مشمول استفاده از این سیستم خواهند شد.

بازی‌های رودرروی چهار تیم پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور با یکدیگر، بازی‌های حساس جام حذفی حتی در مراحل پایین‌تر و بازی‌‌های حساس و سرنوشت‌ساز تیم‌های پایین جدولی که ممکن است در سقوط یا ماندن‌شان در لیگ برتر تاثیرگذار باشد بازی‌های هستند که با استفاده از VAR برگزار خواهند شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی