|

توصیه ای مهم به سعید معروف!

قطعا اکنون زمان مناسبی برای حضور معروف در تیم ملی والیبال ایران نیست.

لینک کوتاه کپی شد

در حالی که بسیاری انتظار داشتند سرمربی تیم ملی والیبال یک مربی سرشناس خارجی باشد، ناگهان نام سعید معروف به لیست اضافه شد و حالا همه چیز شوخی شوخی در حال جدی شدن است!

به گزارش «شایانیوز» به نقل از طرفداری؛ اخبار مختلف درباره اینکه مذاکرات جدی با سعید معروف شکل گرفته و او هم بی میل نیست سرمربی تیم ملی والیبال ایران شود، یک زنگ خطر جدی به حساب می آید، نه برای والیبال دوستان و فدراسیون بلکه برای خود سعید معروف!

سعید معروف بدون شک بهترین والیبالیستی محسوب می شود که ایران به چشم دیده ولی آیا بدون کوچکترین تجربه سرمربیگری، می تواند از پس این اوضاع آشفته تیم ملی بربیاید و دوباره ایران را به جمع بهترین ها برساند؟

اوضاع فعلی والیبال ایران به شکلی است که حتی خیلی از سرمربیان بزرگ هم حاضر نیستند پا به آشفته بازار فعلی بگذارد و حالا سوال این است سعید معروف چطور می تواند چنین چالشی را بپذیرد؟

فراموش نکنید این یک سرمایه سوزی بزرگ محسوب می شود؛ البته بسیاری از فدراسیون والیبال ایراده گرفته اند چرا به سراغ سعید معروف رفته ولی طبیعی است مدیران فدراسیون به سراغ یک نام بزرگ بروند تا فاجعه های اخیر به دست فراموشی سپرده شود و علاوه بر آن اگر سعید معروف سرمربی تیم ملی والیبال شود، حکم سپر بلا را دارد! دقیقا همان چیزی که مدیران فدراسیون می خواهند.

مشابه این اتفاق در فوتبال هم رخ داده بود؛ علی دایی را به یاد دارید؟ بعد از قهرمانی تاریخی با سایپا راهی تیم ملی شد و هدایت تیم ملی را برعهده گرفت که وضعیت خوبی نداشت و دقیقا حکم سپر بلا را برای فدراسیون فوتبال ایفا کرد. یک نام بزرگ که حداقل برای چند ماه فشار را از روی فدراسیون وقت برداشت ولی بعد از اینکه نتایج خوبی نگرفت، در واقع ما یک سرمایه بزرگ را سوزاندیم.

بعدها علی دایی به تیم های دیگری هم رفت ولی همیشه از تیم ملی به عنوان یکی از لکه های سیاه کارنامه سرمربیگری او یاد شده است.

حالا همین سناریو شاید برای سعید معروف هم اتفاق بیفتد. شکی در نبوغ سعید معروف نیست ولی او باید بداند بازی کردن با مربیگری فرق می کند و او می تواند با شروع دوران مربیگری به شکلی درست، به یک مربی موفق تبدیل شود.

سعید معروف باید درخواست اهالی والیبال را ببیند. بهروز عطایی با کارنامه ای موفق و قهرمانی های جهانی در رده های پایه و قهرمانی آسیایی در رده باشگاهی، سرمربی تیم ملی والیبال شد ولی به مشکل خورد. حالا اهالی والیبال یک سرمربی بزرگ خارجی می خواهند، سرمربی که بار دیگر اعتبار را به والیبال ایران برگرداند.

بنابراین به سعید معروف توصیه می کنیم حداقل در مقطع فعلی پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی والیبال را فراموش کند تا بعدها حسرت آن را نخورد. سعید معروف کاپیتان پرافتخار والیبال ایران بوده و همیشه برای او فرصت سرمربیگری در تیم ملی والیبال وجود دارد، بهتر است عجله نکند و به وقتش با توپی پر بیاید!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی