|

بهترین بازیکن آسیا در سال 2023 مشخص شد؟!

سالم الدوسری، المعز علی و متیو لکی برای کسب جایزه بهترین بازیکن آسیایی که بعد از غیبت چهار ساله دوباره انتخاب می‌شود، رقابت خواهند کرد.

لینک کوتاه کپی شد
1

جایزه بهترین بازیکن آسیا به طور رسمی در سال 1994 در جشن چهلمین سالگرد تاسیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در کنار جوایز سالانه به جایزه بهترین تیم‌ها، مربیان و داوران اضافه شد.‌ قبل از آن تاریخ، جوایزی اهدا شده بود، اما رسمی نبودند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ نضال بحران، سخنگوی رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در اظهاراتی اختصاصی به الشرق الاوسط گفت: این جایزه در سال 1994 راه‌اندازی شد که در آن زمان به سعید العویران بازیکن عربستانی اهدا شد. این موضوع کاملاً شناخته شده و چیز جدیدی نیست.

بهترین بازیکن آسیا در بیست و هفتمین دوره مراسم سالانه جوایز AFC در سالن تئاتر المیاسا دوحه معرفی خواهد شد.

الدوسری یکی از درخشان‌ترین ستاره‌های قاره در سال گذشته به حساب می‌آید. او در جام جهانی 2022 قطر گل برتری فوق العاده را مقابل آرژانتین، قهرمان جهان به ثمر رساند که باعث شد عربستان سعودی به یک شگفتی هیجان‌انگیز دست یابد.

الدوسری در ادامه با رکورد سامی الجابر برای بیشترین تعداد گل در جام جهانی (سه گل) توسط یک بازیکن عربستانی برابری کرد و در پیروزهای تیم الهلال برای کسب لیگ حرفه‌ای عربستان 2021/22 و جام پادشاهی 2022/23 نقش بسزایی داشت. به نظر می‌رسد جایزه بهترین بازیکن آسیایی شاغل در آسیا به او خواهد رسید و دو بازیکن دیگر‌ توانایی رقابت با او را ندارند.

سعد الشهری، مربی تیم المپیک عربستان، برای کسب عنوان بهترین مربی قاره زرد رقابت می‌کند. او در فهرستی حضور دارد که شامل گراهام آرنولد استرالیایی و هاجیمه موریاسو ژاپنی است و البته شانس سرمربی ژاپنی بسیار بیشتر از بقیه است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی