|

با فوق ستاره های الدحیل آشنا شوید!

الدحیل با سرمربی‌گری کرسپو و با حضور ستاره‌هایی چون کوتینیو، مایکل اولونگا و معز علی از پرسپولیس پذیرایی خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته دوم دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، جدال بین 2 تیم مدعی الدحیل قطر و پرسپولیس است.

به گزارش«شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ تیم‌هایی که طی یک دهه اخیر بارها مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند و حالا شاهد دوئلی دیگر بین آن‌ها هستیم. هم الدحیل و هم پرسپولیس نیاز مبرمی به کسب حداکثر امتیاز این دیدار دارند. 

شکستن طلسم سه هفته‌ای پیش از دیدار با پرسپولیس

الدحیل فصل درخشانی را پشت سر گذاشت. آن‌ها موفق شدند هر سه جام داخلی را به خود اختصاص دهند و برای اولین بار به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم راه پیدا کنند. تیم تحت هدایت هرنان کرسپو در این فصل اما اوضاع چندان خوبی ندارد. آن‌ها در قطرکاپ نمایش ضعیفی داشتند و در لیگ هم فعلا رتبه چهارم را مال خود کرده‌اند. توقف برابر استقلال تاجیکستان در هفته نخست چمپیونزلیگ قاره کهن را هم به این نتایج اضافه کنید. با این وجود شوالیه‌های سرخ پس از سه بازی بدون برد در لیگ ستارگان و لیگ قهرمانان آسیا، پیش از تقابل با پرسپولیس موفق شدند المرخیه را شکست دهند تا با روحیه‌ای بهتر مهیای پذیرایی از شاگردان یحیی گل‌محمدی شوند.

13 از 24 برای شوالیه‌ها مقابل ایرانی‌ها

لخویای سابق و الدحیل کنونی، از سال 2012 مشتری ثابت لیگ قهرمانان آسیا بوده است. آن‌ها در 11 حضور قبلی هفت مرتبه از دور گروهی بالا رفته‌اند و چهار دفعه در همان دور نخست با تورنمنت وداع کرده‌اند. نماینده قطر در این مسیر 11 ساله تاکنون 24 بار به مصاف 6 تیم ایرانی رفته‌اند که ماحصل آن 13 برد، پنج تساوی و 6 باخت بوده است. آن‌ها به جز سال 2013 در الباقی ادوار با حداقل یک تیم ایرانی پیکار داشته‌اند و تنها سه تیم سپاهان، پرسپولیس و ذوب‌آهن موفق به شکست دادن‌شان شده‌اند. 

دو ضربه بزرگ برانکو به الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا

دوئل پرسپولیس و الدحیل، یک تقابل پرتکرار طی یک دهه اخیر بوده است. آن‌ها پیش از دیدار دوشنبه‌شب، هشت بار در این جام با یکدیگر پیکار داشته‌اند که نتیجه‌اش چهار پیروزی برای تیم قطری، سه برد برای نماینده کشورمان و یک تساوی بوده است. اولین رویارویی در دور گروهی سال 2015 بود که ابتدا لخویا در قطر با سه گل به برتری رسید و سپس در تهران سرخ‌پوشان ایرانی همین نتیجه را به سود خود رقم زدند. 2 سال بعد در دور یک‌هشتم نهایی شاهد پیکار این 2 تیم بودیم. تیم تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ در قطر حریفش را با یک گل به خودی دیرهنگام شکست داد و با یک تساوی بدون گل در ورزشگاه آزادی، راهی مرحله بعدی شد.

دیدنی‌ترین پیکار الدحیل و پرسپولیس مربوط به سال 2018 می‌شود. قطری‌ها تشنه اولین حضور در نیمه‌نهایی بودند و پرسپولیس می‌خواست همانند دوره قبل طعم حضور در جمع چهار تیم پایانی را بچشد. بازی رفت در قطر با برتری یک بر صفر میزبان همراه شد اما در دیدار برگشت شاهد یک کامبک رویایی از سوی نماینده ایران بودیم. پرسپولیس در شرایطی که نیمه نخست را با یک گل واگذار کرده بود، در 45 دقیقه دوم 3 گل به‌ثمر رساند و الدحیل را برای دومین مرتبه متوالی در دور حذفی شکست داد.

الدحیل، تیم بهتر در مصاف‌های گروهی با پرسپولیس

در سال 2020 بازهم این 2 تیم در مرحله نخست به پست هم خوردند. الدحیل نتوانست از گروه بالا بیاید ولی پرسپولیس سرگروهی را مال خود کرد اما هر 2 دوئل منجر به برتری تیم قطری شد. الدحیل که از امتیاز میزبانی در هر 2 مسابقه هم برخوردار بود به ترتیب با نتایج 2-0 و 1-0 از سد نماینده کشورمان گذشت تا نشان دهد در مرحله نخست حداقل در تقابل‌های رودرو عملکرد بهتری نسبت به پرسپولیس دارد.

فصل قبل، فصل رویایی الدحیل با کرسپو 

هدایت الدحیل از سال 2022 بر عهده هرنان کرسپوی سرشناس است. سرمربی 48 ساله و آرژانتینی شوالیه‌های سرخ سابقه بازی برای تیم‌های بزرگی چون پارما، لاتسیو، اینتر، میلان، چلسی و ... را در کارنامه خود دارد و در جام‌های جهانی 2002 و 2006 برای آلبی‌سلسته گلزنی کرد. کرسپو بعد از حضور در سطوح پایه پارما و مدتی فعالیت مدیریتی در این باشگاه، او سکان‌دار تیم‌های مودنا، بانفیلد، دیفنسا ای خوستیکیا و سائوپائولو شد که نتیجه‌اش کسب 2 عنوان قهرمانی برای 2 تیم آخر بود. هرنان بعد از اینکه موفق شد الدحیل را صاحب سه جام داخلی کند و برای اولین بار به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برساند، حالا می‌خواهد در دومین فصل حضور خود ماموریت نیمه‌تمام آسیایی را به اتمام برساند تا نشان دهد لایق حضور در جیاگاه بهتری است.

کوتینیو رسید و اولونگا آماده شد

از ترکیب الدحیل هم باخبر شویم. فیلیپه کوتینیو (برزیل)، مایکل اولونگا (کنیا)، ایساک لیحاجی (فرانسه)، ابراهیما بامبا (ایتالیا)، سهیب گنان (کنیا)، ابراهیما دیالو (فرانسه)، کیم مون هوان (کره جنوبی) و روبن سمدو (پرتغال) هشت بازیکن خارجی کنونی لیست این تیم قطری به شمار می‌آیند. کوتینیو در دیدار برابر المرخیه اولین بازی‌اش را برگزار کرد و به زیبایی یک گل از روی ضربه ایستگاهی به‌ثمر رساند تا بازهم در تیم جدیدش شروعی فوق‌العاده داشته باشد. اولونگا نیز که سابقه فوق‌العاده‌ای در باز کردن دروازه تیم‌های ایرانی دارد، مصدومیت را پشت سر گذاشته و می‌تواند مقابل پرسپولیس به میدان برود. ابراهیم دیالوی فرانسوی اما حدود یک ماه است که به خاطر مصدومیت امکان همراهی الدحیل را ندارد و باید دید می‌تواند برابر نماینده کشورمان به میدان برود یا خیر. از این جمع هشت نفره 6 بازیکن امکان حضور مقابل پرسپولیس را دارند. با ذکر این نکته که جایگاه کیم مون هوان کره‌ای به عنوان تک سهمیه آسیایی تضمین‌شده است و از بین هفت نفر دیگر 2 بازیکن باید از لیست خارج شوند. 

با حضور کاپیتان معز علی

الدحیل را نباید فقط محدود به ستاره‌های خارجی‌اش کرد. آن‌ها در حال حاضر هشت بازیکن ملی‌پوش دارند که در آخرین لیست اعلامی از سوی کارلوس کی‌روش به اردو فراخوانده شدند و اسامی آن‌ها عبارتند از: صالح زکریا (دروازه‌بان)، بسام راوی (مدافع)، یوسف آیمن (مدافع)، محمد النعیمی (مدافع)، علی عفیف (هافبک)، عاصم مادیبو (هافبک)، المعز علی (مهاجم) و محمد مونتاری (مهاجم). نفراتی چون راوی، عفف، مادیبو، مونتاری و معز علی نام‌هایی آشنا برای فوتبال‌دوستان ایرانی به حساب می‌آیند و بدون شک می‌توانند مهره‌هایی کارساز برای سرمربی آرژانتینی‌شان باشند.

باید دید نماینده ایران در دومین بازی خود در این فصل چه نتیجه‌ای را به دست می‌آورد. باخت به النصر در گام نخست باعث شده تا حساسیت‌های دیدار با الدحیل چند برابر شود. در صورت صدرنشینی تیم قدرتمند عربستانی، پرسپولیس برای تصاحب رتبه دوم و بالا رفتن شانس صعودش باید در رقابت با حریف مستقیمش الدحیل، عملکرد بی‌نقصی داشته باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی