|

درس بزرگ ستاره استقلالی به مهاجمان جوان تیم امید

حرکات ارسلان مطهری در ثانیه‌هایی پیش از گل به تایلند بسیار جالب و آموزنده بود.

لینک کوتاه کپی شد

تیم امید ایران امروز موفق شد تیم امید تایلند را با دو گل شکست بدهد. این اولین بازی از مرحله یک هشتم نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو بود و تیم امید ایران با این پیروزی به مرحله یک چهارم نهایی رسید.

به گزارش«شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ گل‌های ایران را در این مسابقه امیر ارسلان مطهری در دقیقه 14 و یاسین سلمانی در دقیقه 80 از روی نقطه پنالتی زدند. گلی که ارسلان در دقایق ابتدایی بازی زد گل مهمی بود و باعث ایجاد یک برتری روحی در تیم امید ایران شد.

در دقیقه 14 با دفاع فشرده ایرانی‌ها در میانه زمین، بازیکنان تایلند مجبور شدند رو به عقب بازی کنند. همزمان با این اتفاق بازیکنان ایران هم جلو رفتند تا از همان خط دفاع حریف، پرس را انجام بدهند.

فشار پرس بازیکنان ایران به قدری بالا بود مدافعان تایلند ناچار شدند «لاخون‌فون نوفون»  درواز‌ه‌بان خودشان را هم به بازی بگیرند. اما در دومین باری که توپ را به نوفون دادند مطهری با سرعت به او نزدیک شد. نوفون که دستپاچه شده بود اقدام به شوت زدن کرد اما ارسلان خودش را به مقابل او رسانده بود. شوت نوفون به پای ارسلان خورد و وارد دروازه تایلند شد.

شکل به ثمر رسیدن این گل، هر چقدر برای ایرانی‌ها روحیه‌بخش بود روحیه تایلندی‌ها را خراب کرد. البته که در به ثمر رسیدن این گل، دروازه‌بان تایلند هم نقش بزرگی داشت. اما باید ارسلان را به عنوان نقش اول در این ماجرا معرفی کرد.

او از همان لحظه که تایلندی‌ها ناچار شدند رو به عقب بازی کنند در بین مدافعان حریف در حال دویدن و فشار آوردن به آنها بود. در نهایت هم در بهترین موقع، با بیشترین سرعت به سمت دروازه‌بان حریف دوید و او را وادار به یک واکنش عجولانه کرد. واکنشی که اشتباه بود و منجر به گل ایران شد.

وظیفه‌شناسی و مسئولیت‌پذیری مطهری (که به عنوان بازیکن کمکی و بزرگ‌سال در تیم امید بازی می‌کند) در این صحنه می‌تواند درس خوبی برای مهاجمان جوان‌تر تیم امید باشد. مهاجمان جوان تیم امید می‌توانند با تماشای چندباره این گل، بیاموزند که چگونه بین مدافعان حریف بدوند؛ چطور گزینه‌های پاس را برای دروازه‌بان حریف کم کنند و در نهایت در چه زمانی با بالاترین سرعت به سمت بازیکن حریف حمله کنند.

این دومین گل مطهری در این تورنمنت بود. او موفق شده بود گل اول خودش و امید ایران را در این تورنمنت در پیروزی 4 بر صفر مقابل ویتنام بزند. او در لیگ برتر هم اولین گل فصل استقلال را در آبادان مقابل صنعت نفت زد و زمینه‌ساز پیروزی 3 بر صفر تیمش در هفته اول لیگ برتر شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی