|

چرا کمیته انضباطی توان سه بر صفر کردن نتایج سپاهان را ندارد؟

مدیران باشگاه سپاهان بارها در صحبت‌های خود شایعات مطرح شده را تکذیب کرده و عنوان کردند که کاملاً توانسته‌اند سقف بودجه را رعایت کنند.

لینک کوتاه کپی شد

نشست کمیته انضباطی در خصوص شکایت باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، پیکان و تراکتور از سپاهان عصر امروز (سه‌شنبه) برگزار شد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، سپاهان اصفهان در شرایطی با کسب 4 پیروزی متوالی در 4 هفته ابتدایی لیگ بیست‌وسوم صدرنشین جدول است که از همان روزهای آغازین فصل جدید لیگ برتر، بحث تخطی طلایی‌پوشان اصفهانی در رعایت قوانین مرتبط با سقف بودجه مطرح بود. از یک‌سو گفته می‌شد که سپاهانی‌ها در زمینه امضای قرارداد با برخی بازیکنان، بحث قرارداد دلاری را مطرح کرده‌اند و از سوی دیگر موضوع امضای قرارداد با ارقام غیرمتعارف از سوی طلایی‌پوشان با برخی بازیکنان به میان آمد.

مدیران باشگاه سپاهان بارها در صحبت‌های خود شایعات مطرح شده را تکذیب کرده و عنوان کردند که کاملاً توانسته‌اند سقف بودجه را رعایت کنند. در نقطه مقابل مدیران باشگاه‌های استقلال تهران، پرسپولیس تهران، تراکتور تبریز و پیکان تهران علیه باشگاه اصفهانی موضع گرفتند و با توجه به قوانین جدید وضع شده بر فوتبال ایران، شکایت خود را به کمیته انضباطی بردند و علیه باشگاه سپاهان شکایت خود را به‌ثبت رساندند. جالب آنکه سپاهانی‌ها هم سعی کردند تا علیه موضع‌گیری مدیران باشگاه‌هایی که از آن‌ها شکایت کردند، در کمیته اخلاق پرونده تشکیل بدهند!

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال امروز از طرفین دعوای جنجالی فوتبال ایران دعوت کرد تا در جلسه‌ای رسمی حضور پیدا کنند و مستندات خود را ارائه کنند. علی خطیر مدیرعامل استقلال تهران در کنار محمدرضا ساکت مدیرعامل سپاهان اصفهان، هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل تراکتور تبریز، احمد مددی مدیرعامل باشگاه پیکان و هومن هدایتی وکیل باشگاه پرسپولیس در کنار نماینده کارگروه ناظر بر قراردادها و اعضای کمیته انضباطی در جلسه امروز حضور پیدا کردند!

شاکی‌ها امیدوار به کسب پیروزی!

هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل تراکتور تبریز با اشاره به حواشی جلسه امروز گفت: «باشگاه‌های شاکی معتقد بودند که سپاهان قانون سقف قرارداد را رعایت نکرده است و در قراردادهای دو ساله، مبلغ قرارداد فصل‌های اول و دوم با همدیگر فاصله زیادی دارند. باشگاه سپاهان در این مورد گفت، «تدبیر کردیم و تدبیری که ما انجام دادیم اسمش دور زدن مقررات نیست». بعضی اسناد و مدارک را کمیته انضباطی ارائه کرد که پاسخ دادند. برخی موارد هم ما (باشگاه‌ها) مطرح کردیم که باشگاه سپاهان به آنها پاسخ داد. دیگر چیزی از من نخواهید که پاسخ بدهم».

احمد مددی مدیرعامل باشگاه پیکان هم با ابراز امیدواری از کسب پیروزی انضباطی مقابل سپاهان توضیح داد: «بازی با سپاهان به زعم ما باید 3 بر صفر (به سود پیکان) شود. از کمیته انضباطی درخواست داریم رأی را براساس مواد قانونی صادر کند. بلافاصله پس از اینکه متوجه شدیم نقض ماده 51 صورت گرفته است، شکایت کردیم و باید مبلغی را واریز می‌کردیم که این کار را انجام دادیم. روح فوتبال نباید آسیب ببیند که حالا آسیبی جدی دیده است».

مددی با اشاره به این مسئله که اجازه ارائه جزئیات مطرح شده جلسه را ندارد، گفت: «نمی‌توانم جزئیات جلسه را بگویم، اما به‌عنوان نماینده باشگاه پیکان و براساس مستنداتی که داشتیم، اقدام به شکایت کردیم. از کمیته انضباطی صدور یک حکم عادلانه و اعاده حق باشگاه‌مان را خواستاریم، باشگاهی که مورد ظلم واقع شده است». علی خطیر مدیرعامل استقلال هم در گفت‌وگویی کوتاه با رسانه‌ها ابراز امیدواری کرد که کمیته انضباطی رایی صادر کند که در شان فوتبال ایران باشد.

آب پاکی حسن‌زاده روی دست شاکی‌ها!

ابوالفضل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بعد از اتمام جلسه پرماجرای امروز در جمع خبرنگاران گفت: «در جلسه امروز مسائل مطرح شد اما زمان صدور رأی مشخص نیست. دوستان بحث بازیکن غیرمجاز را مطرح می‌کنند که این موضوع مقید به زمان است که هیچ باشگاهی رعایت نکرده است. بنابراین بحث بازیکن غیرمجاز مطرح نیست و اینکه به باشگاهی امتیاز بدهیم، منتفی است. اینکه تخلف رخ داده یا نه و چه تصمیمی گرفته می‌شود با اعضای کمیته انضباطی است».

حسن‌زاده با اشاره به این مسئله که بعید است جلسه دیگری برای بررسی مدارک باشگاه‌ها برگزار شود، توضیح داد که هیچ‌کدام از باشگاه‌های شاکی مستندی را ارائه نکرده‌اند. رئیس کمیته انضباطی در این‌باره گفت: « در جلسه امروز هیچ باشگاهی مستنداتی ارائه نکرد. شکایت‌شان کلی بود و اینکه اعتقاد داشتند سپاهان نقض مقررات کرده است». با توجه به اظهارات ابوالفضل حسن‌زاده به نظر می‌رسد که یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های نضباطی در تاریخ لیگ برتر با رأیی احتمالی پرماجرا بسته خواهد شد.

سپاهانی‌ها معتقد به آن هستند که تخلفی صورت نگرفته و در نقطه مقابل، باشگاه‌های استقلال تهران، پرسپولیس تهران، تراکتور تبریز و پیکان تهران مدعی انجام تخلف از سوی باشگاه اصفهانی هستند. رئیس کمیته انضباطی معتقد است که برد انضباطی به سود تیم‌های شاکی ثبت نخواهد شد و با توجه به این استدلال، باید دید طی روزهای آینده سرنوشت این پرونده جنجالی چه خواهد شد و چه حکمی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در این‌باره صادر می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی