|

غول ایرانی به دنبال وزنه 500 کیلو گرمی!

پیمان ماهری‌پور با لیفت 485 کیلوگرم، حالا فقط 16 کیلوگرم تا سنگین‌ترین وزنه تاریخ فاصله دارد.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از چهره‌های موفق سال‌های اخیر قوی‌ترین مردان ایران پیمان ماهری‌پور بوده که هم در مسابقات داخلی و هم بین‌المللی حضور فعالی داشته است. 

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ این ورزشکار سنگین وزن که سابقه حضور در مسابقات قوی‌ترین مردان جهان را داشته، تخصص خاصی در حرکت لیفت دارد.

در سال‌های اخیر و بعد از شکسته شدن رکورد 500 کیلوگرمی "ادی هال" توسط "هافتور" که وزنه 501 کیلوگرمی را لیفت کرد، بحث رکوردشکنی داغ شده و ماهری‌پور حالا یکی از اصلی‌ترین مدعیان شکستن این رکورد در جهان است.

ماهری‌پور که دو سال قبل در جریان مسابقات جهانی روسیه رکورد 481 کیلوگرمی را ثبت کرد و با پشت سر گذاشتن "ماکاروف" از روسیه در خاک این کشور جشن قهرمانی گرفت، با توجه به بازنشسته شدن ادی هال و هافتور در حال حاضر برترین لیفتر دنیا به حساب می‌آید.

1911953

اما ماهری‌پور که سال گذشته بزرگترین مسابقه لیفت جهان را که هر ساله در انگلیس برگزار می‌شود، به خاطر بحث ویزا از دست داد، امسال با امیدواری به اخذ ویزا خودش را برای این رویداد بزرگ به نام "غول‌های زنده دنیا" آماده می‌کند. او در جریان این آماده‌سازی تصمیم گرفت در اولین دوره مسابقات تک لیفت قهرمانی کشور در شهر قم حاضر شود و خودش را هم محک بزند.

این ورزشکار سنگین وزن ایران شب گذشته موفق شد وزنه 485 کیلوگرمی را با رای مثبت داوران به ثبت برساند تا سومین وزنه سنگین تاریخ جهان را در ایران لیفت کند.

1911954

پیمان ماهری‌پور درباره ثبت این رکورد به "ورزش سه" می‌گوید: "هدف‌گذاری اصلی من برای مسابقه انگلیس است که بتوانم رکوردم را به صورت رسمی ثبت کنم و به امید خدا به رکورد 501 کیلوگرمی جهان حمله کنم. دیشب می‌توانستم حداقل 10، 15 کیلوگرم بیشتر وزنه بزنم، اما به خودم فشار نیاوردم و ریسک نکردم. این وزنه 485 کیلوگرمی شاید با ارزش‌ترین وزنه تاریخ باشد، چون من 158 کیلوگرم وزن این وزنه را زدم. دو نفری که قبلا بیشتر از من وزنه زدند، بالای 180 کیلوگرم وزن داشتند. ما در لیفت یک جدول برای ارزش گذاری وزنه ها داریم که طبق آن اوورال مسابقات مشخص می‌شود. لیفت وزنه 485 کیلوگرمی توسط یک انسان 158 کیلویی، مثل این است که یک فرد 180 کیلویی 550 کیلو وزنه لیفت کرده باشد." 

1911955

وی در ادامه هم اضافه کرد: "ادی هال و هافتور که بازنشسته شده‌اند و در واقع در حال یک ایرانی بهترین لیفتر دنیاست، اما متاسفانه در حالی که 10 روز بیشتر وقت ندارم، هنوز ویزای من اوکی نشده و نگران هستم، مثل سال قبل پشت سد ویزا بمانم. نمی‌دانید زدن چنین وزنه‌ای چقدر تمرین، چقدر سختی و چقدر هزینه پشتش است. امیدوارم با کمک رییس فدراسیون بدنسازی و مسئولین وزارت ورزش و وزارت امور خارجه ویزای من صادر شود و بتوانم یک رکورد تاریخی به نام ایران ثبت کنم. البته که ثبت این وزنه جایزه 100 هزار دلاری هم دارد و الان همه چیز برای حمله به این رکورد فراهم است."

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی