|

تکلیف راه‌اندازی VAR در ایران مشخص شد

رئیس فدراسیون می‌گوید فدراسیون فوتبال با کمک فیفا به دنبال ورود VAR به فوتبال ایران است.

لینک کوتاه کپی شد

مهدی تاج که از زمان حضور در ریاست فدراسیون فوتبال اعلام کرد ورود VAR به فوتبال ایران یکی از اولویت‌های او خواهد بود، امروز در حاشیه نشست سالانه مدیران عامل باشگاه‌ها و کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در این باره توضیح داد: VAR یک مسئله‌ای است که باید صد درصد در لیگ ما اجرایی شود و یک ضرورت و قانون است. این قانون امسال الزامی نیست اما ضرورت آن وجود دارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ وی افزود: ما داشتیم با شرکتی پیش می‌رفتیم؛ شرکتی که با چشم‌انداز کار می‌کرد، EVS بود و EVS در نهایت نامه‌ای نوشت که چون بیش از ۱۲ درصد تجهیزات من آمریکایی است، نمی‌توانم این را بدهم. به فیفا متوسل شدیم و من در حال پیگیری این موضوع هستم. خوشبختانه فیفا دنبال این است که کل دستگاه‌ها را از EVS تحویل بگیرد و یک‌جا تحویل ایران بدهد. این یک کار قانونی است و می‌شود این کار را انجام بدهد.

تاج با اشاره به مسائل مالی عنوان کرد: ما از طریق آقای سجادی به معاون اول رئیس جمهور نامه‌ای دادیم که EVS خواهان ۲.۳ میلیون دلار است تا دستگاه‌های لازم را بدهد. به نظر من این یک موضوع ضروری است که ما دو جسله هم با مسئولان وزارت ورزش به ریاست جمهوری رفتیم و بحث کردیم که این پول تحویل شود. تا به الان تحویل نشده اما موضوع فیفا همچنان پابرجا است و دبیرکل و مسئول امور بین‌الملل به سوییس رفته‌اند و به مسئولان فیفا مذاکره داشتند و فیفا نامه خوبی را منتشر کرده که اعلام می‌کند این مشمول تحریم نیست.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی